Alguns municipis valencians suspenen actes de Sant Antoni per l’arribada del temporal

Foguera de Canals

Imatge de la foguera de Canals, la més gran del món | Ajuntament de Canals

 

Les conseqüències del temporal que està a punt d’arribar al territori valencià ja es comencen a notar. I és que, durant este cap de setmana, diferents pobles celebren Sant Antoni, una festa molt arrelada amb multitudinaris actes.

 

Alguns ajuntaments han pres la decisió de què estes celebracions que tenien previstes el cap de setmana se suspenguen i optar pel benestar dels animals i ciutadans. És el cas de municipis com el de Burjassot, en la comarca de l’Horta Nord (València), o d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant). Possiblement, no siguen els únics i es poden sumar d’altres en les pròximes hores davant del perill que suposa l’arribada del temporal de vent, pluja, fred i neu.

 

Burjassot

La benedicció dels animals programada en esta localitat per al diumenge 19 de gener ha quedat finalment ajornada fins a nova data. L’Ajuntament, des de la regidoria de Benestar Animal, ha pres la decisió sobre la base de les previsions meteorològiques que contemplen un diumenge amb altes probabilitats de pluges i fred intens. A partir del pròxim dilluns, l’Ajuntament anunciarà una nova data per a la celebració d’esta tradicional festivitat.

 

Alcoi

El consistori d’esta població ha decidit seguir les previsions i les indicacions dels tècnics i ha suspés la Romeria a Sant Antoni del diumenge. Els actes de dissabte es mantenen i, a les 16.15 hores, en la Glorieta amb el Mercat organitzat per la Societat Protectora d’Animals i Plantes d’Alcoi. Quinze minuts després estan convocades totes les persones amb els animals que vulguen beneir en la plaça de Dins, a on aniran desfilant fins a la porta principal de la parròquia de Sant Maure i Sant Francesc.

 

La comitiva anirà precedida pels Amics dels Cavalls i serà amenitzada pel grup de xirimiters Barxell. L’acte començarà a les 17 hores i, a continuació, hi haurà una xocolatada i jocs infantils en la Glorieta. La missa que habitualment es fa en l’ermita de Sant Antoni se celebrarà el diumenge a les 12.30 en la parròquia de Sant Maure i Sant Francesc

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.