19.8 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

VÍDEO: La foguera de Canals, la més gran del món, cau damunt de dos cases

Foguera de Canals

La foguera més gran del món ha caigut damunt de dos cases | Ajuntament de Canals

La foguera més gran del món es crema en Canals, en la comarca de la Costera (València), amb motiu de les festes de Sant Antoni, que se celebren este cap de setmana en moltes localitats valencianes. En el cas d’esta localitat, han cremat la seua coneguda foguera este dijous, però la ‘cremà’ no ha sigut igual de tranquila que sempre.

 

La foguera, que contenia 100 tones de llenya i mesurava 16 metres d’altura, raó per la que la situen com el rècord Guiness en ser la més gran del món, començà a cremar-se, com és tradició, a les nou de la nit. Fins ahí, tot bé, però dos hores després, quan estava totalment encessa, va caure sobre dos cases de la plaça.

 

Tot i el gran girigall que va provocar la caiguda repentina, gràcies a les mesures de seguretat que es van prendre abans, com la distància entre la foguera i els espectadors, i la ràpida actuació dels bombers, preparats des del primer moment per si passava el que finalment va passar, es va poder evitar que el foc afectara a l’interior de les cases i, sobretot, que afectara a alguna persona.

 

Després d’este espant, hui divendres, en Canals continuen celebrant la seua festa de Sant Antoni des de les 8 del matí amb una despertà.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.