Oratge mogut amb pluges i vent este divendres, però millora el cap de setmana

Imatge d'uns vidres amb gotes a causa de la pluja

Arriba el canvi d’oratge que anàvem anunciant els dies anteriors, amb més núvols, pluges, vent i un descens dels termòmetres | pixabay

 

Arriba el canvi d’oratge que anàvem anunciant els dies anteriors, amb més núvols, pluges, vent i un descens dels termòmetres. Ara bé, de cara el cap de setmana, l’oratge torna a millorar amb el retorn de l’anticicló.

 

Divendres

El dia començarà variable, amb sol i núvols, però a mesura que avancen les hores el cel s’anirà tapant i també arribaran les pluges. Cauran, sobretot, a partir de migdia, però no es descarta que de matí puguen escapar-se ja algunes gotes.

 

Les precipitacions seran més probables que afecten les zones costaneres, sobretot en les comarques de la Safor i la Marina, mentres que en les comarques interiors seran menys probables i anecdòtiques. Al final del dia, desapareixeran pràcticament.

 

Amb este embossament d’aire fred la temperatura baixarà i es podrà vore neu a partir d’uns 1.000-1.200 metres en les muntanyes de la meitat nord del territori. El vent de mestral començarà també a bufar amb intensitat en les comarques interiors de Castelló, amb ratxes fortes o puntualment molt fortes.

 

Les màximes baixaran en tot territori valencià, amb ambient més fred en les hores centrals del dia, ja que les mínimes es mantindran paregudes a les de la jornada del dijous. D’esta forma, al migdia, els termòmetres es mouran entre els 13º i 15º en la costa i entre els 8º i 12º en l’interior, puntualment més baixes en zones elevades.

 

Mapa de previsió per a este divendres

Mapa de previsió per a este divendres | AEMET

 

Dissabte

Una volta l’embossament i el sistema frontal desaparega, l’oratge tornarà a la tranquil·litat. Per tant, dissabte d’ambient en conjunt solejat i sense pluja, però amb alguns xicotets matisos encara.

 

Durant les primeres hores del matí, en les comarques de la Safor i la Marina, el dia començarà amb alguns núvols baixos, també en l’interior de Castelló. Amb el pas de les hores aniran a menys i el sol acabarà imposant-se en totes les comarques del territori valencià.

 

El vent encara es mantindrà actiu en les comarques de l’Alcalatén, l’Alt Maestrat i els Ports, amb un vent de mestral que durant el matí encara serà fort però de cara a la vesprada anirà a la baixa. La temperatura nocturna baixarà clarament, amb ambient fred de matinada i primeres hores del matí. Hi haurà algunes gelades dèbils en l’interior. Les temperatures màximes continuaran sense canvis.

 

Imatge d'una posta de sol amb alguns núvols

De cara el cap de setmana, l’oratge torna a millorar amb el retorn de l’anticicló | pixabay

Diumenge

L’oratge de cara al diumenge es mantindrà estable i solejat en tot el territori, excepte en les comarques costaneres d’Alacant, a on hi haurà alguns núvols. Les temperatures es mantindran paregudes, tant les mínimes com les màximes, tot i que les nocturnes podran baixar un poc, amb gelades més extenses en l’interior del territori. El vent, en conjunt, fluix i variable amb intervals de component oest moderat en el litoral alacantí.

 

També pots llegir

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’aeroport d’Alacant bat rècord al febrer amb 1,2 milions de passatgers i 8.002 vols

La terminal d'Alacant-Elx Miguel Hernández va registrar una mica més de 1,2 milions de viatgers al febrer (+5,3% interanual) i una xifra històrica de 8.002 operacions. L'internacional va créixer un 7,3% i va compensar la caiguda del 7,5% del trànsit nacional

Agricultura ha invertit 26,4 milions a Chiva pels danys de la dana

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 26,4 milions a Chiva entre ajudes directes i obres per a recuperar vivers, regadius, parcel·les i camins danyats per la dana. Les actuacions continuen en marxa i la xifra final d'inversió pot augmentar.

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb zones per a frenar inundacions

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 quilòmetres amb zones de laminació, senderes i reforestació.

Mor un home de 59 anys després d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys, de nacionalitat colombiana, ha mort en la nit d'este dimecres després de rebre un tret mentres era al balcó de la seua vivenda a Alacant. El succés va ocórrer sobre les 22.00 a Carolines Altes; la Policia investiga i no hi ha detencions.

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb 20 km i zones inundables

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 km amb zones de laminació i àrees inundables per a mitigar riuades.

Condemnat a 11 anys de presó per set robatoris en vivendes d’Alacant i El Campello

L'Audiència Provincial d'Alacant ha confirmat 11 anys de presó per a un home que va assaltar set vivendes entre gener i febrer de 2025. El tribunal manté els atenuants de reparació del mal i alteració mental i l'agreujant de reincidència.

Tres detinguts a Paterna per vendre cocaïna i amenaçar amb armes a clients deutors

La Policia ha arrestat a dos hòmens i una dona per presumpte narcotràfic i amenaces a clients morosos a Paterna. Es van confiscar cocaïna, una arma simulada i diners.

Kambwala entrarà en la convocatòria per a Vitòria i Pau Navarro és dubte

Willy Kambwala torna després de set mesos i entrarà en la llista del Vila-real per a visitar a l'Alabés a Vitòria. Pau Navarro és dubte a costa de l'entrenament de hui.