Oratge mogut amb pluges i vent este divendres, però millora el cap de setmana

Imatge d'uns vidres amb gotes a causa de la pluja

Arriba el canvi d’oratge que anàvem anunciant els dies anteriors, amb més núvols, pluges, vent i un descens dels termòmetres | pixabay

 

Arriba el canvi d’oratge que anàvem anunciant els dies anteriors, amb més núvols, pluges, vent i un descens dels termòmetres. Ara bé, de cara el cap de setmana, l’oratge torna a millorar amb el retorn de l’anticicló.

 

Divendres

El dia començarà variable, amb sol i núvols, però a mesura que avancen les hores el cel s’anirà tapant i també arribaran les pluges. Cauran, sobretot, a partir de migdia, però no es descarta que de matí puguen escapar-se ja algunes gotes.

 

Les precipitacions seran més probables que afecten les zones costaneres, sobretot en les comarques de la Safor i la Marina, mentres que en les comarques interiors seran menys probables i anecdòtiques. Al final del dia, desapareixeran pràcticament.

 

Amb este embossament d’aire fred la temperatura baixarà i es podrà vore neu a partir d’uns 1.000-1.200 metres en les muntanyes de la meitat nord del territori. El vent de mestral començarà també a bufar amb intensitat en les comarques interiors de Castelló, amb ratxes fortes o puntualment molt fortes.

 

Les màximes baixaran en tot territori valencià, amb ambient més fred en les hores centrals del dia, ja que les mínimes es mantindran paregudes a les de la jornada del dijous. D’esta forma, al migdia, els termòmetres es mouran entre els 13º i 15º en la costa i entre els 8º i 12º en l’interior, puntualment més baixes en zones elevades.

 

Mapa de previsió per a este divendres

Mapa de previsió per a este divendres | AEMET

 

Dissabte

Una volta l’embossament i el sistema frontal desaparega, l’oratge tornarà a la tranquil·litat. Per tant, dissabte d’ambient en conjunt solejat i sense pluja, però amb alguns xicotets matisos encara.

 

Durant les primeres hores del matí, en les comarques de la Safor i la Marina, el dia començarà amb alguns núvols baixos, també en l’interior de Castelló. Amb el pas de les hores aniran a menys i el sol acabarà imposant-se en totes les comarques del territori valencià.

 

El vent encara es mantindrà actiu en les comarques de l’Alcalatén, l’Alt Maestrat i els Ports, amb un vent de mestral que durant el matí encara serà fort però de cara a la vesprada anirà a la baixa. La temperatura nocturna baixarà clarament, amb ambient fred de matinada i primeres hores del matí. Hi haurà algunes gelades dèbils en l’interior. Les temperatures màximes continuaran sense canvis.

 

Imatge d'una posta de sol amb alguns núvols

De cara el cap de setmana, l’oratge torna a millorar amb el retorn de l’anticicló | pixabay

Diumenge

L’oratge de cara al diumenge es mantindrà estable i solejat en tot el territori, excepte en les comarques costaneres d’Alacant, a on hi haurà alguns núvols. Les temperatures es mantindran paregudes, tant les mínimes com les màximes, tot i que les nocturnes podran baixar un poc, amb gelades més extenses en l’interior del territori. El vent, en conjunt, fluix i variable amb intervals de component oest moderat en el litoral alacantí.

 

També pots llegir

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.