Oratge mogut amb pluges i vent este divendres, però millora el cap de setmana

Imatge d'uns vidres amb gotes a causa de la pluja

Arriba el canvi d’oratge que anàvem anunciant els dies anteriors, amb més núvols, pluges, vent i un descens dels termòmetres | pixabay

 

Arriba el canvi d’oratge que anàvem anunciant els dies anteriors, amb més núvols, pluges, vent i un descens dels termòmetres. Ara bé, de cara el cap de setmana, l’oratge torna a millorar amb el retorn de l’anticicló.

 

Divendres

El dia començarà variable, amb sol i núvols, però a mesura que avancen les hores el cel s’anirà tapant i també arribaran les pluges. Cauran, sobretot, a partir de migdia, però no es descarta que de matí puguen escapar-se ja algunes gotes.

 

Les precipitacions seran més probables que afecten les zones costaneres, sobretot en les comarques de la Safor i la Marina, mentres que en les comarques interiors seran menys probables i anecdòtiques. Al final del dia, desapareixeran pràcticament.

 

Amb este embossament d’aire fred la temperatura baixarà i es podrà vore neu a partir d’uns 1.000-1.200 metres en les muntanyes de la meitat nord del territori. El vent de mestral començarà també a bufar amb intensitat en les comarques interiors de Castelló, amb ratxes fortes o puntualment molt fortes.

 

Les màximes baixaran en tot territori valencià, amb ambient més fred en les hores centrals del dia, ja que les mínimes es mantindran paregudes a les de la jornada del dijous. D’esta forma, al migdia, els termòmetres es mouran entre els 13º i 15º en la costa i entre els 8º i 12º en l’interior, puntualment més baixes en zones elevades.

 

Mapa de previsió per a este divendres

Mapa de previsió per a este divendres | AEMET

 

Dissabte

Una volta l’embossament i el sistema frontal desaparega, l’oratge tornarà a la tranquil·litat. Per tant, dissabte d’ambient en conjunt solejat i sense pluja, però amb alguns xicotets matisos encara.

 

Durant les primeres hores del matí, en les comarques de la Safor i la Marina, el dia començarà amb alguns núvols baixos, també en l’interior de Castelló. Amb el pas de les hores aniran a menys i el sol acabarà imposant-se en totes les comarques del territori valencià.

 

El vent encara es mantindrà actiu en les comarques de l’Alcalatén, l’Alt Maestrat i els Ports, amb un vent de mestral que durant el matí encara serà fort però de cara a la vesprada anirà a la baixa. La temperatura nocturna baixarà clarament, amb ambient fred de matinada i primeres hores del matí. Hi haurà algunes gelades dèbils en l’interior. Les temperatures màximes continuaran sense canvis.

 

Imatge d'una posta de sol amb alguns núvols

De cara el cap de setmana, l’oratge torna a millorar amb el retorn de l’anticicló | pixabay

Diumenge

L’oratge de cara al diumenge es mantindrà estable i solejat en tot el territori, excepte en les comarques costaneres d’Alacant, a on hi haurà alguns núvols. Les temperatures es mantindran paregudes, tant les mínimes com les màximes, tot i que les nocturnes podran baixar un poc, amb gelades més extenses en l’interior del territori. El vent, en conjunt, fluix i variable amb intervals de component oest moderat en el litoral alacantí.

 

També pots llegir

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.