8.8 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

El brot d’un virus desconegut causa gran preocupació en Xina

Jove asiàtica amb una mascareta respiratòria

L’ús de mascaretes s’ha disparat per la por a una nova epidèmia | Needpix

 

Alerta sanitària en Xina per un virus desconegut. Es tracta d’una misteriosa pneumònia, que ja ha infectat desenes de persones i que els experts tracten d’identificar i controlar. Tot i que de moment no s’han de lamentar morts, el país està revivint els temps de temor a la Síndrome Respiratori Agut Sever (SARS), epidèmia de pneumònia atípica que va deixar més de 700 morts i 8.000 infectats en 37 països diferents, entre el 2002 i el 2003. 

 

Set dels 59 afectats, en estat crític

Set de les 59 persones que es troben en quarantena hospitalària estan en estat crític, amb febre alta, problemes respiratoris i infeccions pulmonars. Però, tot i que hi ha patrons que es repetixen, s’ha descartat el SARS i la Síndrome Respiratori d’Orient Mitjà (MERS), a més de la grip aviària i els adenovirus.

 

El brot s’hauria originat en un mercat de peix i marisc en la ciutat de Wuhan, en el centre de Xina, a on es venien també pardals, conills i serps. Tal com els precedents demostren i els experts afirmen, el contacte amb animals infectats és la font més probable de transmissió d’esta classe d’infecció. El recinte en qüestió ja està clausurat i desinfectat.

 

Por per la imminent migració de milions de xinesos

De moment, no hi ha proves que el virus siga contagiós entre persones ni cap membre del personal hospitalari que ha atés els afectats presenta símptomes de la malaltia. Si només es transmet d’animals a humans, és difícil que s’expandisca, però no es descarta del tot que puga transmetre’s entre persones. 

 

Per això hi ha certa preocupació que el virus puga propagar-se en l’àmbit nacional i internacional, tenint en compte que a finals de gener, milions de xinesos viatjaran per terra i aire a altres indrets del seu país i també a l’estranger, per a celebrar l’Any Nou. 

 

És tal la por a una nova epidèmia que algunes regions ja han pres mesures. En Hong Kong s’ha notat un repunt important de ciutadans que fan ús de les mascaretes. De fet, les autoritats han activat una resposta de «nivell greu», que inclou controls tèrmics als passatgers procedents en tren o avió de la ciutat de Wuhan, focus de la infecció. 30 persones han ingressat amb els símptomes del virus, 13 dels quals ja han rebut l’alta.

 

El record de l’epidèmia

Esta volta, a diferència de l’episodi del SARS, epidèmia que els dirigents comunistes van intentar ocultar i que se’ls va descontrolar, amb la conseqüència de l’expansió fora de les fronteres xineses, les autoritats pareixen disposades a informar de l’evolució del virus. Les autoritats, de fet, ja estan coordinades amb l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que s’encarregarà de controlar la situació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.