Missatgers de la Pau impulsarà la conciliació en el centre cívic del Cabanyal

Missatgers de la Pau impulsarà el primer projecte del nou centre cívic del Cabanyal, un programa d’ajuda a la conciliació per a famílies en situació de vulnerabilitat. La iniciativa, denominada La Caseta del Cabanyal, arrancarà amb dos grups de quinze dones de llars monoparentals, amb el focus en què les mares puguen avançar en la seua formació mentres els seus fills reben atenció adequada.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat la finalització de l’equipament municipal, amb una inversió de 2,7 milions d’euros, i ha revelat que s’estrenarà amb este dispositiu social. L’edifici presenta un disseny que ret homenatge a les antigues fileres de barraques amb cobertes de dos vessants que s’alineaven mirant a la mar, una picada d’ullet a la identitat del barri.

Segons va explicar l’alcaldessa en la seua visita, el projecte oferirà a les mares un espai segur per als seus fills perquè puguen, en paral·lel, seguir itineraris de formació. La idea central és que puguen ‘estar tranquil·les perquè els seus fills estan en bones mans’ mentres reforcen competències bàsiques i ocupabilitat, una condició clau per a estabilitzar l’economia familiar i trencar cercles de precarietat.

Suport a mares i al barri

Catalá ha agraït al pare Ángel la seua aposta per València i ha subratllat que la col·laboració amb Missatgers de la Pau encaixa amb les necessitats del Cabanyal-Canyamelar. L’obertura amb un servici de conciliació situa al centre cívic com a recurs de proximitat des del primer dia i orienta el seu ús a la cohesió social de l’entorn.

‘Era un somni que feia ja un munt de mesos que estàvem esperant’, ha indicat el fundador de Missatgers de la Pau, qui ha remarcat que ‘és sobretot un projecte amb mamàs i amb bebés, a vegades molt vulnerables, que necessiten de tot això’. Les seues paraules posen l’accent en l’atenció precoç i en l’acompanyament a famílies amb menys suports.

Respecte al funcionament del centre, l’alcaldessa ha explicat que el 12 de febrer l’Ajuntament es reunirà amb representants de tres entitats veïnals —Cabanyal-Canyamelar, Llamosí-Remunta i Beteró— per a detallar el desplegament mitjançant un taller participatiu. Eixa trobada permetrà afinar horaris, contingents i usos de l’espai amb la comunitat, i una arrancada amb 30 participants facilitarà avaluar el servici i ajustar recursos en funció de la demanda.

El disseny vinculat a la memòria del barri i l’estrena amb una iniciativa social apunten a un centre cívic concebut com a punt de trobada. Amb La Caseta del Cabanyal en marxa, l’edifici es proposa acostar cures i oportunitats formatives als qui més el necessiten, reforçant l’arrelament i la xarxa comunitària.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.