16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Mor l’escriptora valenciana Isabel-Clara Simó

Isabel-Clara Simó ha mort als 76 anys | Jordi Borràs

Isabel-Clara Simó, escriptora, periodista i política valenciana, ha mort este dilluns als 76 anys. L’alcoiana nascuda en 1943 és considerada una de les escriptores modernes més importants de la literatura valenciana i ha rebut numerosos premis literaris.

 

Llicenciada en filosofia i periodisme, a demés de doctorada en filologia romànica, ha exercit com a professora gran part de la seua vida, en Bunyol, en l’institut Ramon Muntaner de Figueres, a on van náixer els seus fills, i en l’institut de Sant Josep de Calassanç de Barcelona. En 1992, es va passar al món del periodisme, com a directora del setmanari Canigó, i col·laborant en diferents mitjans de comunicació. 

 

Però pel que ha destacat ha sigut pel seu paper d’escriptora. Algunes de les seues obres més conegudes, especialment pels seus personatges, són ‘La Nati’ (1991), ‘Raquel’ (1992), els d”Històries perverses’ (1992) o els de ‘T’imagines la vida sense ell?’ (2000). A demés, obres com ‘Júlia’ (1983) o ‘D’Alcoi a Nova York’ (1987) han estat ambientades en Alcoi, la seua ciutat natal, en la comarca de l’Alcoià (Alacant).

 

Alguns dels premis que ha rebut per la seua obra literària han sigut el premi Sant Jordi, la Creu de Sant Jordi, el Premi Crítica Serra d’Ord, Premi Andròmina o el Premi Novel·la Ciutat d’Alzira, entre molts altres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Barrachina acusa a Sánchez de donar a les víctimes valencianes de la dana només la tercera part en ajudes

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha denunciat un tracte desigual en les ajudes després de la dana. Ha comparat 72.000 euros per a víctimes valencianes amb 210.000 en l'accident de Adamuz i ha exigit igualtat.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

Martínez Mus ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i el ritme d'execució duplicat. Ha reclamat corresponsabilitat i comissió mixta al Govern.

Gortázar afirma que la renovació de Fainé aporta estabilitat a la Fundació La Caixa

Gonzalo Gortázar ha recolzat la continuïtat d'Isidre Fainé al capdavant de la Fundació La Caixa i ha remarcat que aporta estabilitat i continuïtat. També ha subratllat el pes de l'Obra Social i el caràcter fundacional de CaixaBank.

La Generalitat reivindica el lideratge del Pla Endavant i demana corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança gràcies al Pla Endavant i ha reclamat corresponsabilitat al Govern per a completar les obres. El Consell ha detallat avanços socials, econòmics, ambientals i de prevenció amb objectius calendarizados.

Avís taronja este dissabte per vents de fins a 100 km/h en gran part de la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit per a este dissabte avise taronja per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h i alerta costanera a Alacant; a la vesprada baixarà a groc.

El PSPV portarà a Antifrau el suposat pelotazo de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV-PSOE va anunciar que portarà a l'Agència Antifrau les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Reclama dimissions i un ple extraordinari després de l'obertura d'un expedient i la renúncia d'una alta càrrec municipal.

Massificació en la costa i crisi climàtica deixen els litorals més vulnerables a les borrasques

Els últims temporals han evidenciat la debilitat del litoral espanyol per la pressió urbanística, la falta de sediments i l'ascens de la mar. Experts demanen replantejar obres i permetre que les platges recuperen la seua dinàmica natural.

Detinguda una parella per robar amb violència joies a majors en diverses localitats de València

La Guàrdia Civil ha arrestat en Port de Sagunt a una parella per quatre robatoris amb estirada a persones majors a Alfafar, Catarroja, Albal i Benetússer. Operaven amb motocicleta i atacaven quan les víctimes caminaven pel carrer.