Mor la infanta Pilar de Borbó, la germana major del rei Joan Carles I

El rei Joan Carles, acompanyat de la seva germana la infanta Pilar

El rei Joan Carles, acompanyat de la seva germana la infanta Pilar | Europa Press

 

La germana major del rei emèrit Joan Carles I, i tia del rei Felip VI, la infanta Pilat de Borbó, ha mort este dimecres als 83 anys d’edat. Segons informa el diari ‘ABC’, la defunció s’ha produït en la Clínica Ruber Internacional de Madrid. La difunta, després de lluitar contra un càncer molt agressiu durant pràcticament un any, es trobava acompanyada pels seus fills fins a l’últim moment. De fet, els mateixos Joan Carles i Sofia, igual com la sa germana, la infanta Margarida, també han acudit a donar el seu últim adéu a la infanta.

 

Pilar era coneguda per ser una persona amb moltes habilitats. Apartada dels focus mediàtics, la infanta era molt polivalent: tant podia estar representant a Espanya en cerimònies en l’exterior, com posar-se un davantal per atendre en una barra del bar del Rastrillo, un mercat a on recaptava fons per a poder finançar l’ONG ‘Nuevo Futuro’, que fa cases per a xiquetes que no ne tenen.

 

Nascuda en l’exili el 1936

La infanta va nàixer el 30 de juliol de 1936 en Canes (França), mentres que en Espanya patia la Guerra Civil i des d’on va aprendre a estimar el seu país des de la distància, ja que no va ser fins als 21 anys que va poder xafar-lo per primera volta. Una dècada després, amb 31 anys, Pilar es va casar amb Luís Gómez-Acebo, duc d’Estrada, havent de renunciar als seus drets successoris, ja que ell no formava part de cap família reial

 

L’any 1991 la infanta Pilar va perdre al seu home, amb qui havia tingut cinc fills, d’un càncer limfàtic. En estos últims mesos, la infanta va comentar en una entrevista per a l’ABC: «He tingut molta sort en la vida. He tingut uns pares fantàstics i un home encantador», i afegia: «Jo ja vaig tenint uns anyets i no sé quants en duraré», unes paraules que hui els seus familiars recorden amb tristesa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.