Mor la infanta Pilar de Borbó, la germana major del rei Joan Carles I

El rei Joan Carles, acompanyat de la seva germana la infanta Pilar

El rei Joan Carles, acompanyat de la seva germana la infanta Pilar | Europa Press

 

La germana major del rei emèrit Joan Carles I, i tia del rei Felip VI, la infanta Pilat de Borbó, ha mort este dimecres als 83 anys d’edat. Segons informa el diari ‘ABC’, la defunció s’ha produït en la Clínica Ruber Internacional de Madrid. La difunta, després de lluitar contra un càncer molt agressiu durant pràcticament un any, es trobava acompanyada pels seus fills fins a l’últim moment. De fet, els mateixos Joan Carles i Sofia, igual com la sa germana, la infanta Margarida, també han acudit a donar el seu últim adéu a la infanta.

 

Pilar era coneguda per ser una persona amb moltes habilitats. Apartada dels focus mediàtics, la infanta era molt polivalent: tant podia estar representant a Espanya en cerimònies en l’exterior, com posar-se un davantal per atendre en una barra del bar del Rastrillo, un mercat a on recaptava fons per a poder finançar l’ONG ‘Nuevo Futuro’, que fa cases per a xiquetes que no ne tenen.

 

Nascuda en l’exili el 1936

La infanta va nàixer el 30 de juliol de 1936 en Canes (França), mentres que en Espanya patia la Guerra Civil i des d’on va aprendre a estimar el seu país des de la distància, ja que no va ser fins als 21 anys que va poder xafar-lo per primera volta. Una dècada després, amb 31 anys, Pilar es va casar amb Luís Gómez-Acebo, duc d’Estrada, havent de renunciar als seus drets successoris, ja que ell no formava part de cap família reial

 

L’any 1991 la infanta Pilar va perdre al seu home, amb qui havia tingut cinc fills, d’un càncer limfàtic. En estos últims mesos, la infanta va comentar en una entrevista per a l’ABC: «He tingut molta sort en la vida. He tingut uns pares fantàstics i un home encantador», i afegia: «Jo ja vaig tenint uns anyets i no sé quants en duraré», unes paraules que hui els seus familiars recorden amb tristesa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.