Mor la infanta Pilar de Borbó, la germana major del rei Joan Carles I

El rei Joan Carles, acompanyat de la seva germana la infanta Pilar

El rei Joan Carles, acompanyat de la seva germana la infanta Pilar | Europa Press

 

La germana major del rei emèrit Joan Carles I, i tia del rei Felip VI, la infanta Pilat de Borbó, ha mort este dimecres als 83 anys d’edat. Segons informa el diari ‘ABC’, la defunció s’ha produït en la Clínica Ruber Internacional de Madrid. La difunta, després de lluitar contra un càncer molt agressiu durant pràcticament un any, es trobava acompanyada pels seus fills fins a l’últim moment. De fet, els mateixos Joan Carles i Sofia, igual com la sa germana, la infanta Margarida, també han acudit a donar el seu últim adéu a la infanta.

 

Pilar era coneguda per ser una persona amb moltes habilitats. Apartada dels focus mediàtics, la infanta era molt polivalent: tant podia estar representant a Espanya en cerimònies en l’exterior, com posar-se un davantal per atendre en una barra del bar del Rastrillo, un mercat a on recaptava fons per a poder finançar l’ONG ‘Nuevo Futuro’, que fa cases per a xiquetes que no ne tenen.

 

Nascuda en l’exili el 1936

La infanta va nàixer el 30 de juliol de 1936 en Canes (França), mentres que en Espanya patia la Guerra Civil i des d’on va aprendre a estimar el seu país des de la distància, ja que no va ser fins als 21 anys que va poder xafar-lo per primera volta. Una dècada després, amb 31 anys, Pilar es va casar amb Luís Gómez-Acebo, duc d’Estrada, havent de renunciar als seus drets successoris, ja que ell no formava part de cap família reial

 

L’any 1991 la infanta Pilar va perdre al seu home, amb qui havia tingut cinc fills, d’un càncer limfàtic. En estos últims mesos, la infanta va comentar en una entrevista per a l’ABC: «He tingut molta sort en la vida. He tingut uns pares fantàstics i un home encantador», i afegia: «Jo ja vaig tenint uns anyets i no sé quants en duraré», unes paraules que hui els seus familiars recorden amb tristesa.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.