Mor la infanta Pilar de Borbó, la germana major del rei Joan Carles I

El rei Joan Carles, acompanyat de la seva germana la infanta Pilar

El rei Joan Carles, acompanyat de la seva germana la infanta Pilar | Europa Press

 

La germana major del rei emèrit Joan Carles I, i tia del rei Felip VI, la infanta Pilat de Borbó, ha mort este dimecres als 83 anys d’edat. Segons informa el diari ‘ABC’, la defunció s’ha produït en la Clínica Ruber Internacional de Madrid. La difunta, després de lluitar contra un càncer molt agressiu durant pràcticament un any, es trobava acompanyada pels seus fills fins a l’últim moment. De fet, els mateixos Joan Carles i Sofia, igual com la sa germana, la infanta Margarida, també han acudit a donar el seu últim adéu a la infanta.

 

Pilar era coneguda per ser una persona amb moltes habilitats. Apartada dels focus mediàtics, la infanta era molt polivalent: tant podia estar representant a Espanya en cerimònies en l’exterior, com posar-se un davantal per atendre en una barra del bar del Rastrillo, un mercat a on recaptava fons per a poder finançar l’ONG ‘Nuevo Futuro’, que fa cases per a xiquetes que no ne tenen.

 

Nascuda en l’exili el 1936

La infanta va nàixer el 30 de juliol de 1936 en Canes (França), mentres que en Espanya patia la Guerra Civil i des d’on va aprendre a estimar el seu país des de la distància, ja que no va ser fins als 21 anys que va poder xafar-lo per primera volta. Una dècada després, amb 31 anys, Pilar es va casar amb Luís Gómez-Acebo, duc d’Estrada, havent de renunciar als seus drets successoris, ja que ell no formava part de cap família reial

 

L’any 1991 la infanta Pilar va perdre al seu home, amb qui havia tingut cinc fills, d’un càncer limfàtic. En estos últims mesos, la infanta va comentar en una entrevista per a l’ABC: «He tingut molta sort en la vida. He tingut uns pares fantàstics i un home encantador», i afegia: «Jo ja vaig tenint uns anyets i no sé quants en duraré», unes paraules que hui els seus familiars recorden amb tristesa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.