12.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Mor la infanta Pilar de Borbó, la germana major del rei Joan Carles I

El rei Joan Carles, acompanyat de la seva germana la infanta Pilar

El rei Joan Carles, acompanyat de la seva germana la infanta Pilar | Europa Press

 

La germana major del rei emèrit Joan Carles I, i tia del rei Felip VI, la infanta Pilat de Borbó, ha mort este dimecres als 83 anys d’edat. Segons informa el diari ‘ABC’, la defunció s’ha produït en la Clínica Ruber Internacional de Madrid. La difunta, després de lluitar contra un càncer molt agressiu durant pràcticament un any, es trobava acompanyada pels seus fills fins a l’últim moment. De fet, els mateixos Joan Carles i Sofia, igual com la sa germana, la infanta Margarida, també han acudit a donar el seu últim adéu a la infanta.

 

Pilar era coneguda per ser una persona amb moltes habilitats. Apartada dels focus mediàtics, la infanta era molt polivalent: tant podia estar representant a Espanya en cerimònies en l’exterior, com posar-se un davantal per atendre en una barra del bar del Rastrillo, un mercat a on recaptava fons per a poder finançar l’ONG ‘Nuevo Futuro’, que fa cases per a xiquetes que no ne tenen.

 

Nascuda en l’exili el 1936

La infanta va nàixer el 30 de juliol de 1936 en Canes (França), mentres que en Espanya patia la Guerra Civil i des d’on va aprendre a estimar el seu país des de la distància, ja que no va ser fins als 21 anys que va poder xafar-lo per primera volta. Una dècada després, amb 31 anys, Pilar es va casar amb Luís Gómez-Acebo, duc d’Estrada, havent de renunciar als seus drets successoris, ja que ell no formava part de cap família reial

 

L’any 1991 la infanta Pilar va perdre al seu home, amb qui havia tingut cinc fills, d’un càncer limfàtic. En estos últims mesos, la infanta va comentar en una entrevista per a l’ABC: «He tingut molta sort en la vida. He tingut uns pares fantàstics i un home encantador», i afegia: «Jo ja vaig tenint uns anyets i no sé quants en duraré», unes paraules que hui els seus familiars recorden amb tristesa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La defensa de Ábalos denúncia que demanar presó busca pressionar-li per a col·laborar

La defensa de José Luis Ábalos ha sostingut que la sol·licitud de presó provisional és una forma de pressió per a induir la seua col·laboració i ha negat risc de fugida, recordant que han passat set dies des que es va fixar la vistilla.

Morant qüestiona el perdó de Pérez Llorca a les víctimes de la DANA i acusa una investidura ‘fake’

Diana Morant posa en dubte el perdó de Juanfran Pérez Llorca a les víctimes de la DANA i qualifica de 'fake' la seua investidura, que vincula a Mazón i a Vox.

Baldoví exigix a Pérez Llorca demanar l’acta a Mazón si vol disculpar-se amb les víctimes de la dana

Baldoví ha retret a Pérez Llorca un discurs gris i orientat a Vox i li ha instat a demanar l'acta a Mazón si pretén disculpar-se amb les víctimes de la dana. També ha reclamat eleccions.

Pérez Llorca ha promés seguir el canvi de 2023 i oferix un Pacte d’estabilitat en Les Corts

El candidat del PP ha defés continuar el canvi iniciat en 2023 i ha proposat un Pacte de Les Corts per a assegurar la governabilitat. Ha arribat sense acords tancats i ha fet l'ullet a Vox en qüestions clau.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i més transparència en delinqüència

Pérez Llorca ha plantejat en la seua investidura el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen i la publicació de dades de delinqüència per nacionalitat. Ha demanat més controls, proves d'edat i reforç de la vigilància en les costes valencianes.

Pérez Llorca ha anunciat menys imposats, més deduccions i eliminar estructures ideològiques

En la seua investidura en Les Corts, Pérez Llorca ha promés baixar impostos, ampliar un 50% les deduccions autonòmiques de l'IRPF i suprimir estructures 'ideològiques'. A més, ha reclamat reformar el finançament autonòmic amb un fons d'anivellament transitori i ha demanat unitat al PSPV.

Satse denuncia la implantació precipitada de la infermera de triatge en centres de salut

El sindicat ha qüestionat el desplegament de la figura de la infermera de triatge des d'esta setmana per falta de protocols, formació i informació a usuaris, mentres Sanitat defén que s'ajusta a un decret acordat en Taula Sectorial.

Gomar va donar per fet que el Nou Mestalla serà seu del Mundial 2030 i un dels millors estadis

El president de la FFCV va assegurar que el Nou Mestalla serà seu del Mundial 2030 i va defendre que l'estadi estarà entre els millors, amb obres ja en fase visible.