24.1 C
València
Dissabte, 1 novembre, 2025

S’exposen en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València els ninots indultats 2019

Ninot indultat gran 2019

L’exposició estarà disponible la primera setmana de juliol | Ajuntament de València

 

De l’1 al 5 de juliol, en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, se celebrarà la Setmana del Ninot Indultat 2019, en la que s’exhibiran els ninots indultats de les falles del 2019, com es fa des de l’any 2016. Este acte està organitzat per la Regidoria de Cultura Festiva i compta amb la col·laboració del Museu Faller de València.

 

  

Al costat dels dos ninots hi haurà uns panells explicatius amb informació sobre les Falles, el Museu Faller i l’Indult del Foc, a més d’informació específica sobre els ninots indultats. També, per primera volta, es mostraran uns panells amb els projectes de les falles municipals de 2020.

 

 

  

Amb esta iniciativa es pretén posar en valor la centralitat de la falla, de les comissions i dels artistes fallers com a eix central de la festa de les Falles, així com destacar el protagonisme dels ninots indultats del 2019, que passaran a formar part del Museu Faller de València.

 

 

Ninot indultat gran 2019

‘Tornant de pescar’, el grup indultat de la Falla Exposició-Micer Mascó 2019 | Ajuntament de València

 

L’explicació de la falla

Els ninots que es podran vore la primera setmana de juliol en l’Ajuntament, seran un d’una falla gran i un altre d’una falla infantil. El ninot indultat gran, creat per David Sánchez Longo, pertany a la comissió Exposició-Micer Mascó i a la secció especial. El lema de la falla a què pertany era ‘Nasquí en la Mediterrània’ i el lema del grup indultat era ‘Tornant de pescar’.

 

El grup indultat representa «una escena costumista en què es veu un pare pescador acompanyat per la seua filla, adormida damunt d’un burro, i pel seu fill, que porta els aparells de pesca i una bona quantitat d’anguiles. Tots tornen, a boqueta nit, d’una jornada intensa de pesca en l’Albufera. El pare il·lumina el camí amb un cresol i els ànecs observen la tornada de la família cansada a la llar».

 

La figura està feta amb poliestiré expandit revestit de pasta ceràmica i la tècnica utilitzada és un modelatge en suro blanc i acabat amb revestiment de pasta ceràmica.

 

Ninot indultat infantil 2019

‘La càpsula del temps’, el grup indultat de la Falla Císcar-Borriana 2019 | Ajuntament de València

 

El monument infantil

Per altra part, el ninot indultat infantil és de Bernardo Estela Parra (modelatge de David Sánchez Igualada i disseny de Paco Camallonga). Pertany a la comissió Císcar-Borriana i és també de secció especial. El lema de la falla de la qual prové és ‘Boom’ i el lema del grup del ninot indultat és ‘La càpsula del temps’.

 

El grup indultat representa «una càpsula del temps que intenta preservar la transmissió intergeneracional de les tradicions després d’una explosió nuclear. La càpsula està formada per una cúpula de vidre en què hi ha una escena bigarrada on destaca una parella de persones majors i, al costat d’ells, un gosset i un Pinotxo al costat d’una xiqueta amb la camiseta del València CF, amb motiu del seu centenari».

 

Està elaborat amb plastilina, suro blanc, escaiola, resina i fusta i la tècnica utilitzada és modelat de suro blanc i plastilina, motles fets amb silicona i reproducció feta amb escaiola i resina.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís censura les lluites internes del PP i exigix la dimissió de Mazón

Baldoví ha denunciat un espectacle lamentable en el PP per les seues pugnes internes i ha reclamat la dimissió immediata de Mazón per a obrir la via a eleccions.

Gerard Moreno i Moleiro lideren la golejada del Vila-real al Raig (4-0)

El Vila-real va atropellar 4-0 al Rayo Vallecano en La Ceramica. Un golàs de Gerard Moreno va obrir el xoc i un arreon en la reanudacion amb Moleiro, Comesana i Ayoze sentencie.

El PSPV de Paterna subratlla la necessitat de mantindre viva la memòria democràtica

El PSPV-PSOE de Paterna ha celebrat un acte en la Paredassa d'Espanya per Tots els Sants per a homenatjar als qui van defendre la llibertat i la democràcia. La cita ha reivindicat la solidaritat després de la DANA d'octubre i la importància de mantindre viva la memòria democràtica.

Música en el cementeri de Catarroja per a acompanyar les visites de Tots els Sants

El camposanto de Catarroja ha acompanyat les visites de Tots els Sants amb música en el Racó de la memòria, un espai simbòlic que recorda a les víctimes de la dana. A València, responsables municipals han recorregut els cementeris de la ciutat.

València en ratxa rep al Burgos amb opcions de lideratge

L'equip 'taronja' rep a l'acabat d'ascendir Recol·lectes Burgos amb el 4-0 en l'ACB i la possibilitat d'acabar la jornada com a líder. Un triomf assegura el coliderato i, si falla Tenerife, la primera plaça en solitari.

El Barça, exigit i amb baixes, rep a un Elx en la seua pitjor ratxa

El Barcelona arriba minvat per les lesions i obligat a guanyar per a no perdre el pols amb el líder. L'Elx, després d'un sot i sense triomfs fora, somia amb sorprendre a Montjuïc

El Llevant vol estrenar triomf a casa davant un Celta eufòric

El Llevant no ha guanyat en quatre partits com a local i rep a un Celta amb un punt més després del seu primer triomf. Claus, baixes i onces probables.

Manolo Valdés farà el seu primer monòlit al Parc Central de València

L'artista instal·larà una peça inèdita que presidirà l'Espai Valdés al Parc Central. L'acord inclou la cessió d'obra per 10 anys, amb accés gratuït.