10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

L’OMS creu que són evitables els confinaments domiciliaris

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha defensat este dijous la necessitat de mantindre obertes les escoles durant la pandèmia de coronavirus i considera que es poden evitar els confinaments si s’augmenten les mesures de protecció.

 

«Hem d’assegurar l’ensenyament per als nostres fills», va afirmar el director per a Europa de l’OMS, Hans Kluge, ressaltant que els xiquets i adolescents no són impulsors principals del contagi i que el tancament de les escoles no és efectiu.

 

Haver mantingut la majoria de les escoles obertes a Europa durant quasi cent dies seguits és un motiu de satisfacció, ha dit, ja que el tancament pot afectar la salut mental dels jóvens i tindre conseqüències socials. Kluge ha explicat també que els confinaments són «una mesura d’últim recurs» i que provoquen molts efectes secundaris, com danys en la salut  mental, i que si l’ús de les mascaretes supera el 95% entre les persones, no serien necessaris.

 

Encara que usar mascareta no és una «remei total» i ha de complementar-se amb altres mesures, quan es dona un ús inferior al 60%, «és difícil evitar els confinaments», ha dit en una compareixença digital a Copenhaguen, seu de l’oficina regional de l’OMS.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.