Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va decidir un 1-2 treballat en el Nou Pepico Amat i va ficar a la Reial Societat en els octaus de la Copa del Rei. L’equip guipuscoà, encara en ple relleu en la banqueta, no va mostrar una millora clara en joc ni en sensacions, però va complir amb l’objectiu davant un Eldense de Primera RFEF que li va portar al límit amb un pla intens i competitiu.
Una estrena sense lluentor en la banqueta txuri-urdin
Jon Ansotegi es va estrenar al capdavant del primer equip i va apostar per un onze recognoscible per a minimitzar sobresalts. No obstant això, el conjunt alacantí, dirigit per Claudio Barragán, va colpejar primer amb un tret perillós de Boston Billups res més començar. La pressió local va impedir a la Real imposar la seua major qualitat i el xoc es va tornar aspre, amb pocs espais i moltes disputes.
Les primeres notícies ofensives visitants van arribar avançada la primera part: Gonçalo Guedes va exigir a Pablo València des de fora de l’àrea i, just abans del descans, Zakharyan va marrar amb tot a favor després d’una bona acció de Kubo. Després, un xut de Brais Méndez va tornar a lluir al porter del Eldense. La falta de claredat, les imprecisions en camp rival i l’energia del rival van explicar un 0-0 a l’intermedi que va reforçar la fe local.
Després de la represa, el guió va canviar poc. L’equip donostiarra va acumular intenció però va mancar de continuïtat, mentres el Eldense va alimentar el somni de la passada a mesura que passaven els minuts. La Real va moure la banqueta amb Karrikaburu, Sergi Gómez i Sucic per a guanyar ullal, i més tard amb Astiazarán i Pablo Marín per a buscar desborde; els locals van respondre refrescant cames i mantenint l’agressivitat. El ritme va baixar per moments, però cada robatori en camp contrari es va convertir en amenaça i l’eliminatòria es va encaminar a una recta final de nervis, on cada error podia decidir.
Un desenllaç vertiginós en l’afegit
En el 79, Sucic va aparéixer per a aprofitar una fallada de la saga local i posar el 0-1, un alleujament momentani que va durar el que va tardar el Eldense a traure de centre. Dos minuts després, Nacho Quintana va empatar amb un derechazo a l’esquadra després d’arreplegar una pilota que Jesús Clemente havia estavellat en la creuera. El envión local i el marcador van augurar pròrroga.
Quan el rellotge ja fregava el final, Pablo Marín, acabat d’eixir des de la banqueta, es va desmarcar i va batre a Pablo València en el 95 per a establir el 1-2 definitiu. El punt, a segons del xiulet, va tancar una eliminatòria repleta d’alts i baixos i va deixar a la Real en octaus malgrat els dubtes en el seu joc. El Eldense, que venia en bona dinàmica en la categoria, es va acomiadar amb una actuació sòlida i una graderia entregada en presència de 3.392 espectadors.
El partit, corresponent als setzens de final, el va dirigir Francisco José Hernández Maeso amb grogues a Rubén Quintanilla i Floris Smand pels locals, i a Zakharyan i Astiazarán pels visitants. El balanç de gols va quedar així: 0-1 Sucic (79), 1-1 Nacho Quintana (81) i 1-2 Pablo Marín (95).



