La jutgessa de la dana acorda un acarament entre Salomé Pradas i l’excap de gabinet de Mazón

La jutgessa que instruïx la causa penal sobre la gestió de la dana ha acordat celebrar un acarament entre la exconsellera Salomé Pradas i José Manuel Cuenca, excap de gabinet de Carlos Mazón, a petició d’una acusació popular i particular, amb l’objectiu d’aclarir contradiccions en les seues versions.

La instructora precisa en un acte que la coherència de les seues manifestacions amb els mitjans de prova aportats s’ha de dilucidar en seu judicial i, en concret, a través de l’acarament, contrastant la declaració de la investigada amb la del testimoni en aspectes essencials de la investigació.

Després de la sol·licitud de Acció Cultural del País Valencià, la jutgessa ha emés un acte en el qual exposa els motius que, al seu juí, exigixen la celebració d’esta diligència entre els dos ex alts càrrecs. El procediment continua obert i l’acarament continua sense data.

WhatsApp i versions divergents

D’una banda, la defensa de Pradas ha aportat una acta notarial amb una sèrie de missatges de WhatsApp creuats amb Conca. Per un altre, en la seua segona declaració, l’excap de gabinet va atorgar un sentit clarament distint a eixos missatges, que considera descontextualizados, i a això se sumen les manifestacions públiques de la exconsellera sobre si havia de molestar o no al llavors president de la Generalitat durant la vesprada del 29 d’octubre de 2024.

La magistrada afirma que l’acarament és una diligència excepcional, però la considera idònia per a depurar el relat de fets. Afig que la versió de la investigada no pot ser una amalgama entre la seua declaració judicial —en la qual va contestar exclusivament a les preguntes del seu lletrat—, les seues declaracions públiques sense assistència lletrada i la seua intervenció més recent en una comissió d’investigació, en la qual va oscil·lar entre declarar o no després d’acollir-se inicialment al seu dret a no declarar.

Què es vol aclarir

L’essencialitat d’estos extrems ve marcada pel criteri de l’Audiència Provincial de València en un acte de 16 d’octubre de 2025, que va assenyalar la pertinència de les diligències destinades a esclarir el procés de deliberació i decisió seguit en la reunió del CECOPI en la vesprada del dia de la dana.

En eixe marc, resulta rellevant determinar qui va assumir quines decisions i amb quines instruccions, tenint en compte que el president de la Generalitat és la màxima autoritat del Consell i que la llei li atribuïx funcions directives i de coordinació, la qual cosa li permet impartir instruccions als membres del Consell, segons recorda el propi acte.

La instructora ordena notificar la resolució a les parts personades i al Ministeri Fiscal. Contra l’acte cap recurs de reforma en el termini de tres dies o recurs d’apel·lació en cinc dies, i, de moment, no consta data per a la celebració de l’acarament.

L’assenyalament d’esta diligència permetrà confrontar de manera directa les versions de Pradas i Cuenca sobre fets clau d’aquella vesprada, inclosos els missatges creuats i la conveniència de contactar o no amb el llavors president. Amb això, la jutgessa busca buidar contradiccions abans d’avançar en la investigació sobre la gestió de la dana.

Últimes notícies

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.