El cel de la Comunitat Valenciana estarà molt nuvolós este dissabte, amb precipitacions febles a moderades. Les pluges seran localment persistents en el sud de València i en l’extrem nord d’Alacant, mentres que en la resta cauran de forma més feble i dispersa. En les zones amb major persistència s’esperen trams de precipitació quasi continuada, amb reducció de la visibilitat i possibles embassades puntuals.
Les temperatures mínimes es preveuen en ascens, en alguns punts de manera notable, la qual cosa deixarà una matinada més temperada que en dies previs. En canvi, les màximes descendiran a Castelló i a l’interior de València i a penes variaran en la resta, de manera que l’ambient al migdia serà una mica més fresc en el nord i interior. La humitat i el vent podran rebaixar la sensació tèrmica.
Pluges i vent de llevant en la costa
El vent bufarà del nord-est moderat en el litoral, del nord-oest fluix a Castelló i fluix, localment moderat, del nord-est en la resta. Este flux marítim aportarà humitat i afavorirà la nuvolositat i els ruixats, especialment a les comarques litorals i pròximes.
En la mar, es preveu un augment de l’onatge al llarg del dia. En les aigües costaneres de Castelló, el vent serà de nord-est força 3 a 4, refermant a 4 a 5 de matinada, amb marejadilla que augmentarà a maror i amb algun xàfec. En les de València, nord-est 3 a 4 refermant a 4 a 5 a la nit, localment 6 al final, amb marejadilla augmentant a forta maror i possibilitat de xàfecs. En les d’Alacant, nord-est 4 a 5 refermant a 5 a 6 al matí, amb maror augmentant a forta maror i algun xàfec.
De cara al diumenge, el cel estarà molt nuvolós o cobert, amb ruixats en general febles a moderats que avançaran de sud a nord. En el litoral sud de València i nord d’Alacant, i àrees pròximes, podran ser localment fortes i persistents i no es descarta tempesta. Les mínimes es mantindran sense canvis i les màximes quedaran amb lleuger descens o sense canvis. En el litoral, el vent serà del nord-est moderat; en la resta, fluix a moderat de l’est i nord-est, excepte a Castelló, on serà del nord-oest i rolará a nord-est a última hora.
Quant als registres, les temperatures màximes d’ahir i mínimes de hui en les capitals són: Castelló, 16,7 i 14,1 graus; València, 17,6 i 13,8; Alacant, 17,6 i 15,8.



