24.1 C
València
Dissabte, 24 maig, 2025

Segona mort en Itàlia per coronavirus

Imagen de diversos profesionales llevando aislada a una persona con coronavirus

Un infectat per coronavirus | València Diari

 

- Advertisement -Telegram València Diari

ACTUALITZAT 11.00

Una dona italiana ha mort este dissabte pel coronavirus en Itàlia, suposa la segona víctima mortal en el país per esta causa, mentres que s’han comptabilitzat altres 28 contagis, tots ells en el nord, on se situa el focus de la infecció.

 

09.00 HORES

Tensió en Europa per l’arribada del coronavirus a Itàlia. Ahir saltava l’alarma en el país per un total de 15 nous contagis del virus. Ara, a estos infectats s’unixen dos persones més de la regió de Véneto, en la zona nord del país. D’eixa manera, també s’han hagut de confirmar les primeres morts per contagi.

 

El governador de la regió de Véneto, Luca Zaia, ha confirmat el primer mort del país a causa del coronavirus. Es tracta d’un home de 77 anys que es trobava infectat en esta regió, en el nord del país. Va morir esta nit de divendres en l’hospital de Monselice, on estava ingressat des de feia uns dies. El pacient havia de ser traslladat a un altre centre, però el seu estat era greu i els professionals no van tindre temps de fer el canvi.

Un sopar, la raó de l’arribada del coronavirus

El primer pacient afectat va ser un home de 38 anys original de la localitat de Codogn, en el sud-est de Milà. Les autoritats creuen que l’home hauria pogut infectar-se després d’un sopar amb un amic que acabava d’arribar de la Xina. Este amic va donar negatiu a les proves realitzades, però els experts plantegen la possibilitat de que en el moment de l’examen podria tindre una quantitat clínicament insignificant de coronavirus al seu cos, però la infecció podria haver-se produït prèviament.

 

La segona pacient és la dona d’este home de 38 anys, que es troba embarassada de vuit mesos. Seguint amb este dominó, el tercer infectat es tracta d’un home que va anar a fer esport amb l’embarassada i va presentar-se en l’hospital amb signes de pneumònia. El pare d’este tercer infectat és el propietari d’un bar de Codogno, on s’han advertit tres casos més de contagi en clients que freqüentaven el lloc, a més de cinc sanitaris que han donat positiu en el virus.

 

Itàlia va ser un dels primers països en prohibir els vols destinats i amb origen a la Xina, després de què dos turistes xinesos que havien arribat a Roma foren positius en coronavirus. Es tracta d’un matrimoni d’uns 50 anys que des de fa més d’un mes es troben ingressats en un hospital de Roma amb un jove italià que va ser repatriat de Wuhan, l’epicentre d’este nou virus.

També pots llegir…

Últimes notícies

El PPCV defén a Mazón pel seu compromís amb les víctimes i acusa l’esquerra de sembrar odi

El PPCV recolza al president de la Generalitat, Carlos Mazón, pel seu suport a les víctimes de la DANA i critica a l'esquerra per usar el seu sofriment amb finalitats polítics.

Compromís exigix a Mazón disculpes i prioritat per a víctimes en comissió després de la DANA d’octubre

Joan Baldoví de Compromís reclama a Carlos Mazón disculpes per la seua gestió durant la DANA d'octubre i que les víctimes siguen les primeres a comparéixer en la comissió d'investigació en Les Corts Valencianes.

Construcció de l’edifici FARDATXO: Innovador taller per a estudiants amb altes capacitats en la UPV

La UPV i AVAST llancen el taller 'Construir l'edifici FARDATXO', orientat a estudiants amb altes capacitats per a aprendre enginyeria estructural de manera lúdica i pràctica.

Marcelino expressa alegria i agraïment per la seua etapa al Vila-real i busca consolidar la seua ratxa guanyadora

El tècnic del Vila-real, Marcelino García Toral, va mostrar la seua satisfacció per la classificació a la Champions i el seu desig de tancar la temporada amb una victòria davant Sevilla, destacant el compromís de l'equip i la importància de la temporada.

Diana Morant exigix a Carlos Mazón empatia i respecte cap a les víctimes de la DANA

La ministra Diana Morant insta el president Mazón a mostrar empatia i escoltar les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana, criticant la seua actitud i gestió durant la crisi.

Bernabé urgix al PSPV a consolidar-se com a alternativa d’esquerres enfront de PP i Vox a València

Pilar Bernabé, secretària general del PSPV a València, insta la militància a enfortir l'alternativa progressista contra la coalició PP-Vox, destacant la gestió responsable i la defensa de drets socials per a 2027.

Mazón urgix a incloure finançament autonòmic i política energètica en la Conferència de Presidents de juny

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, demanda una reforma justa del sistema de finançament autonòmic i una política energètica pragmàtica en la pròxima Conferència de Presidents, destacant la urgència del Fons de Liquiditat Autonòmica extraordinari.

Vila-real celebra classificació per a Champions en un tancament de temporada contra Sevilla salvat

El Vila-real acomiada la temporada en La Ceràmica amb un partit festiu enfront del Sevilla, que ja va assegurar la permanència en LaLiga. La localía es prepara per a celebrar la seua classificació a la Lliga de Campions.