19.4 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Segona mort en Itàlia per coronavirus

Imagen de diversos profesionales llevando aislada a una persona con coronavirus

Un infectat per coronavirus | València Diari

 

ACTUALITZAT 11.00

Una dona italiana ha mort este dissabte pel coronavirus en Itàlia, suposa la segona víctima mortal en el país per esta causa, mentres que s’han comptabilitzat altres 28 contagis, tots ells en el nord, on se situa el focus de la infecció.

 

09.00 HORES

Tensió en Europa per l’arribada del coronavirus a Itàlia. Ahir saltava l’alarma en el país per un total de 15 nous contagis del virus. Ara, a estos infectats s’unixen dos persones més de la regió de Véneto, en la zona nord del país. D’eixa manera, també s’han hagut de confirmar les primeres morts per contagi.

 

El governador de la regió de Véneto, Luca Zaia, ha confirmat el primer mort del país a causa del coronavirus. Es tracta d’un home de 77 anys que es trobava infectat en esta regió, en el nord del país. Va morir esta nit de divendres en l’hospital de Monselice, on estava ingressat des de feia uns dies. El pacient havia de ser traslladat a un altre centre, però el seu estat era greu i els professionals no van tindre temps de fer el canvi.

Un sopar, la raó de l’arribada del coronavirus

El primer pacient afectat va ser un home de 38 anys original de la localitat de Codogn, en el sud-est de Milà. Les autoritats creuen que l’home hauria pogut infectar-se després d’un sopar amb un amic que acabava d’arribar de la Xina. Este amic va donar negatiu a les proves realitzades, però els experts plantegen la possibilitat de que en el moment de l’examen podria tindre una quantitat clínicament insignificant de coronavirus al seu cos, però la infecció podria haver-se produït prèviament.

 

La segona pacient és la dona d’este home de 38 anys, que es troba embarassada de vuit mesos. Seguint amb este dominó, el tercer infectat es tracta d’un home que va anar a fer esport amb l’embarassada i va presentar-se en l’hospital amb signes de pneumònia. El pare d’este tercer infectat és el propietari d’un bar de Codogno, on s’han advertit tres casos més de contagi en clients que freqüentaven el lloc, a més de cinc sanitaris que han donat positiu en el virus.

 

Itàlia va ser un dels primers països en prohibir els vols destinats i amb origen a la Xina, després de què dos turistes xinesos que havien arribat a Roma foren positius en coronavirus. Es tracta d’un matrimoni d’uns 50 anys que des de fa més d’un mes es troben ingressats en un hospital de Roma amb un jove italià que va ser repatriat de Wuhan, l’epicentre d’este nou virus.

També pots llegir…

Últimes notícies

Alerta per listèria en set productes carnis loncheados de Cárnicas Serrano

La Aesan ha alertat de listèria en diversos lots de set productes loncheados de Cárnicas Serrano, retirats de manera preventiva. L'agència ha demanat no consumir-los i extremar la higiene.

Vox precisa que el registre de Pérez Llorca no implica pacte

Vox ha advertit que la candidatura de Juanfran Pérez Llorca es registrarà per la fi del termini, però no suposa un acord. Les negociacions continuen obertes i els seus vots són decisius.

Feijóo anuncia que Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura

Feijóo ha confirmat que Carlos Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura del nou president, un relleu sol·licitat pel mateix Mazón. També ha defés que les negociacions amb Vox per a investir a Juanfran Pérez Llorca es desenrotllen en un clima de respecte i ha criticat la comissió de la dana en el Congrés.

Pérez Llorca registrarà este dimecres la seua candidatura per a rellevar a Mazón en la Presidència de la Generalitat

El síndic del PP en Les Corts registrarà este dimecres la seua candidatura per a substituir a Carlos Mazón. El PP necessita a Vox i el ple es preveu la setmana vinent.

París redescobrix a Luis García Berlanga amb el major cicle del seu cinema a França

El Jeu de Paume dedica des d'este dimarts un cicle sense precedents a l'obra de Luis García Berlanga, amb projeccions i col·loquis fins al 23 de novembre.

La Junta de Síndics abordarà el dijous la data del ple d’investidura de Pérez Llorca

La Junta de Síndics es reunirà el dijous per a fixar el calendari de la investidura de Juanfran Pérez Llorca. PP i Vox sumen els vots necessaris per a l'elecció.

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.