17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Segona mort en Itàlia per coronavirus

Imagen de diversos profesionales llevando aislada a una persona con coronavirus

Un infectat per coronavirus | València Diari

 

ACTUALITZAT 11.00

Una dona italiana ha mort este dissabte pel coronavirus en Itàlia, suposa la segona víctima mortal en el país per esta causa, mentres que s’han comptabilitzat altres 28 contagis, tots ells en el nord, on se situa el focus de la infecció.

 

09.00 HORES

Tensió en Europa per l’arribada del coronavirus a Itàlia. Ahir saltava l’alarma en el país per un total de 15 nous contagis del virus. Ara, a estos infectats s’unixen dos persones més de la regió de Véneto, en la zona nord del país. D’eixa manera, també s’han hagut de confirmar les primeres morts per contagi.

 

El governador de la regió de Véneto, Luca Zaia, ha confirmat el primer mort del país a causa del coronavirus. Es tracta d’un home de 77 anys que es trobava infectat en esta regió, en el nord del país. Va morir esta nit de divendres en l’hospital de Monselice, on estava ingressat des de feia uns dies. El pacient havia de ser traslladat a un altre centre, però el seu estat era greu i els professionals no van tindre temps de fer el canvi.

Un sopar, la raó de l’arribada del coronavirus

El primer pacient afectat va ser un home de 38 anys original de la localitat de Codogn, en el sud-est de Milà. Les autoritats creuen que l’home hauria pogut infectar-se després d’un sopar amb un amic que acabava d’arribar de la Xina. Este amic va donar negatiu a les proves realitzades, però els experts plantegen la possibilitat de que en el moment de l’examen podria tindre una quantitat clínicament insignificant de coronavirus al seu cos, però la infecció podria haver-se produït prèviament.

 

La segona pacient és la dona d’este home de 38 anys, que es troba embarassada de vuit mesos. Seguint amb este dominó, el tercer infectat es tracta d’un home que va anar a fer esport amb l’embarassada i va presentar-se en l’hospital amb signes de pneumònia. El pare d’este tercer infectat és el propietari d’un bar de Codogno, on s’han advertit tres casos més de contagi en clients que freqüentaven el lloc, a més de cinc sanitaris que han donat positiu en el virus.

 

Itàlia va ser un dels primers països en prohibir els vols destinats i amb origen a la Xina, després de què dos turistes xinesos que havien arribat a Roma foren positius en coronavirus. Es tracta d’un matrimoni d’uns 50 anys que des de fa més d’un mes es troben ingressats en un hospital de Roma amb un jove italià que va ser repatriat de Wuhan, l’epicentre d’este nou virus.

També pots llegir…

Últimes notícies

Valenciaport obri el Port de Gandia a la ciutat amb una reurbanització de 6,8 milions

Valenciaport i l'Ajuntament de Gandia impulsen una reurbanització de 24.987 m² i 6,8 milions per a obrir el port a la ciutat amb passejos, zones verdes i ombra. La licitació arrancarà en breu i la comissió municipal abordarà abans de cap d'any l'ús dels embulls.

La grip puja un 144% i la covid cau un 80% en la Comunitat Valenciana

La vigilància de la setmana 46 mostra un fort repunt de la grip i un descens acusat de la COVID-19, amb el VRS també a l'alça. La incidència total d'IRA ha augmentat.

Vox supedita el seu suport a Pérez Llorca al discurs d’investidura en Les Corts

Vox va deixar en l'aire el seu suport al candidat del PP, Juanfran Pérez Llorca, i el va condicionar al que expose en el debat d'investidura d'este dijous en Les Corts.

Mor un ancià de 89 anys atropellat a Algemesí i el conductor és detingut

Un home de 89 anys ha mort després de ser atropellat a Algemesí. El conductor, que va continuar circulant amb un camió xicotet, ha sigut detingut a Alaquàs.

Ratxes de fins a 72 km/h activen avisos i mobilitzen als bombers en la Comunitat Valenciana

Ratxes de fins a 72 km/h activen avisos taronja i groc en la Comunitat Valenciana. Bombers atenen caigudes i sanejaments a València; sense incidents a Alacant i Castelló.

Detingut a Castelló un jove que robava joies fent-se passar per inversor

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a un jove de 24 anys per sostraure joies en diverses botigues després de simular alt poder adquisitiu i inversions a l'estranger. La investigació continua oberta i s'han recuperat quatre peces i part dels diners.

Alacant tanca parcs i castells i reforça la protecció del Betlem Gegant pel vent

L'Ajuntament d'Alacant ha activat el pla d'emergència per ratxes superiors a 70 km/h. Es tanquen parcs i castells i s'amplien els perímetres del Betlem Gegant i els Àngels.

La gigafactoria de PowerCo a Sagunt acaba el primer bloc i produirà en 2026

PowerCo tancarà abans de cap d'any l'obra del primer bloc de la seua planta de cel·les a Sagunt i iniciarà la instal·lació de sales blanques. Manté setembre de 2026 per a l'arrancada productiva i avança el segon bloc amb una inversió total de 3.000 milions.