Anuncios

Segona mort en Itàlia per coronavirus

Imagen de diversos profesionales llevando aislada a una persona con coronavirus

Un infectat per coronavirus | València Diari

 

ACTUALITZAT 11.00

Una dona italiana ha mort este dissabte pel coronavirus en Itàlia, suposa la segona víctima mortal en el país per esta causa, mentres que s’han comptabilitzat altres 28 contagis, tots ells en el nord, on se situa el focus de la infecció.

 

09.00 HORES

Tensió en Europa per l’arribada del coronavirus a Itàlia. Ahir saltava l’alarma en el país per un total de 15 nous contagis del virus. Ara, a estos infectats s’unixen dos persones més de la regió de Véneto, en la zona nord del país. D’eixa manera, també s’han hagut de confirmar les primeres morts per contagi.

 

El governador de la regió de Véneto, Luca Zaia, ha confirmat el primer mort del país a causa del coronavirus. Es tracta d’un home de 77 anys que es trobava infectat en esta regió, en el nord del país. Va morir esta nit de divendres en l’hospital de Monselice, on estava ingressat des de feia uns dies. El pacient havia de ser traslladat a un altre centre, però el seu estat era greu i els professionals no van tindre temps de fer el canvi.

Un sopar, la raó de l’arribada del coronavirus

El primer pacient afectat va ser un home de 38 anys original de la localitat de Codogn, en el sud-est de Milà. Les autoritats creuen que l’home hauria pogut infectar-se després d’un sopar amb un amic que acabava d’arribar de la Xina. Este amic va donar negatiu a les proves realitzades, però els experts plantegen la possibilitat de que en el moment de l’examen podria tindre una quantitat clínicament insignificant de coronavirus al seu cos, però la infecció podria haver-se produït prèviament.

 

La segona pacient és la dona d’este home de 38 anys, que es troba embarassada de vuit mesos. Seguint amb este dominó, el tercer infectat es tracta d’un home que va anar a fer esport amb l’embarassada i va presentar-se en l’hospital amb signes de pneumònia. El pare d’este tercer infectat és el propietari d’un bar de Codogno, on s’han advertit tres casos més de contagi en clients que freqüentaven el lloc, a més de cinc sanitaris que han donat positiu en el virus.

 

Itàlia va ser un dels primers països en prohibir els vols destinats i amb origen a la Xina, després de què dos turistes xinesos que havien arribat a Roma foren positius en coronavirus. Es tracta d’un matrimoni d’uns 50 anys que des de fa més d’un mes es troben ingressats en un hospital de Roma amb un jove italià que va ser repatriat de Wuhan, l’epicentre d’este nou virus.

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un gen clau en càncer de mama marca si les cèl·lules metastatizan o queden en repòs

Investigadors han identificat el gen Prrx1 com a regulador del potencial metastásico en càncer de mama, distingint entre cèl·lules capaces de disseminar-se i cèl·lules que romanen en letargia.

Pérez Llorca reivindica l’aposta del Consell pels servicis socials i la vivenda pública a Sant Joan

Juanfran Pérez Llorca subratlla a Sant Joan d'Alacant el compromís del Consell amb projectes socials, educatius, sanitaris, de vivenda pública i d'infraestructures per a millorar la qualitat de vida.

Morrissey presentarà a Barcelona i Madrid el seu nou disc Make-up is a lie al juliol

Morrissey presentarà el seu catorzé disc en solitari, Make-up is a lie, el 25 de juliol a Barcelona i el 29 de juliol a Madrid, dins del seu gira europea.

Tallada l’A-3 a Honrubia sentit Madrid després de la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments activats.

Seattle Storm confirma que Awa Fam acaba la temporada amb València Basket i s’incorporarà tard

Seattle Storm confirma que Awa Fam completarà la temporada amb València Basket i s'unirà més tard a la pretemporada WNBA, on també arribaran amb retard Leo Fiebich i Raquel Carrera.

Barcelona i Reial Madrid reprenen la batalla per LaLiga després del colp europeu

Barcelona i Reial Madrid reprenen la seua mà a mà pel títol de LaLiga després de quedar fora de la Lliga de Campions, en una jornada marcada també per dols directes per Europa i per la permanència.

El Llevant s’agarra al Ciutat per a encadenar dos triomfs i continuar viu en LaLiga

El Llevant rep al Sevilla en el Ciutat de València amb l'opció de sumar per primera vegada dos triomfs consecutius en LaLiga i retallar el seu desavantatge amb la permanència.

Les Corts reactiven la comissió de la dana i citen a tres consellers el 28 d’abril

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts tornarà a reunir-se el 28 d'abril, després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de tres consellers i representants de sindicats policials i tècnics.