17.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Prospera la moció de censura contra Rocío Cortés (PP) a Requena i Mario Sánchez (PSPV) recupera l’alcaldia

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La moció de censura presentada pel PSPV-PSOE i el Partido de Requena y Aldeas (PRyA) contra l’actual alcaldessa, Rocío Cortés (PP), també presidenta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), ha prosperat amb els vots a favor de les dos formacions, de manera que el socialista Mario Sánchez ha recuperat l’alcaldia de la localitat.

Els socialistes i el PRyA van anunciar la presentació de la moció de censura el passat octubre i la van justificar davant de l'”absoluta manca de capacitat i interéss per a governar” del PP, al mateix temps que van denunciar que el consistori es troba “completament paralitzat”, amb una “total falta d’iniciativa per a reclamar inversions i realitzar obres”, en una “situació límit”.

Davant d’este escenari, el PSPV i PRyA van subscriure un acord per a desallotjar el PP de l’alcaldia i conformar un executiu de coalició amb la finalitat de “millorar la situació de Requena i els seus llogarets” i “recuperar la il·lusió de la ciutadania”. El pacte naix amb la voluntat de perdurar la resta del mandat, fins a juny de 2027.

L’acord se sustenta en els principis de compromís amb el benestar de la ciutadania, desenvolupament econòmic sostenible, el pagament al dia als proveïdors, la justícia social i la igualtat d’oportunitats, la transparència i participació ciutadana i el “treball constant per i per a Requena”.

Entre els eixos principals de l’acord de govern està l’impuls al sector vitivinícola, el foment de l’ocupació, l’atracció de noves empreses, el suport al comerç local, uns servicis públics “de qualitat”, l’aposta per l’educació, cultura, esport i joventut, l’atenció a les necessitats socials i una sèrie d’inversions.

Quant al repartiment de competències, el pacte preveu regidories per als huit edils del PSPV, amb Mario Sánchez com a alcalde, i altres tres regidories per al PRyA, amb Joaquín González com a primer tinent d’alcalde.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen als pares de l’acusat de matar al seu veí a Benimàmet

La Policia Nacional ha arrestat als progenitors del presumpte agressor de Benimàmet per a prendre'ls declaració i aclarir si van tindre implicació en el crim. L'homicidi s'ha produït després de l'avís d'una veïna per sorolls en una vivenda del carrer Gavarda.

Felip VI visita el Roig Arena abans d’assistir a la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. Va arribar amb antelació i va ser rebut per autoritats.

El Barcelona va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant

L'equip de Hansi Flic va aprofitar la punxada blanca a Pamplona i va firmar un 3-0 amb gols de Bernal, De Jong i Fermín per a tornar al cim de LaLiga.

Felip VI recorre el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

El rei va visitar el Roig Arena, seu de la Copa del Rei des del dijous, i va arribar 40 minuts abans del duel entre el Reial Madrid i el Kosner Baskonia. La presència institucional va subratllar la rellevància de l'esdeveniment i del nou recinte valencià.

Felip VI visita el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena de València abans d'assistir a la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. La presència del monarca va reforçar el tancament d'un torneig que el recinte va acollir des del dijous.

Carlos Álvarez lamenta el 3-0 davant el Barcelona: ‘L’equip competix però no ens dona de moment’

Carlos Álvarez ha assumit després del 3-0 davant el Barcelona que el Llevant competix però no aconseguix transformar-lo en punts. Confia a reaccionar davant rivals directes.

3-0: el Barcelona va recuperar el lideratge amb autoritat

El Barcelona va aprofitar l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona i va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant. Van marcar Bernal, De Jong i Fermín López.

3-0 al Llevant: el Barcelona aprofita l’ensopegada del Reial Madrid i recupera el lideratge

El Barcelona va recuperar este diumenge el lideratge de LaLiga EA Sports en véncer 3-0 al Llevant en el Spotify Camp Nou després de l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona. Marc Bernal i Frenkie de Jong van anotar en la primera part i Fermín López va tancar el marcador, la qual cosa va posar fi a dos derrotes seguides entre Copa del Rei i LaLiga.