17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Prospera la moció de censura contra Rocío Cortés (PP) a Requena i Mario Sánchez (PSPV) recupera l’alcaldia

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La moció de censura presentada pel PSPV-PSOE i el Partido de Requena y Aldeas (PRyA) contra l’actual alcaldessa, Rocío Cortés (PP), també presidenta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), ha prosperat amb els vots a favor de les dos formacions, de manera que el socialista Mario Sánchez ha recuperat l’alcaldia de la localitat.

Els socialistes i el PRyA van anunciar la presentació de la moció de censura el passat octubre i la van justificar davant de l'”absoluta manca de capacitat i interéss per a governar” del PP, al mateix temps que van denunciar que el consistori es troba “completament paralitzat”, amb una “total falta d’iniciativa per a reclamar inversions i realitzar obres”, en una “situació límit”.

Davant d’este escenari, el PSPV i PRyA van subscriure un acord per a desallotjar el PP de l’alcaldia i conformar un executiu de coalició amb la finalitat de “millorar la situació de Requena i els seus llogarets” i “recuperar la il·lusió de la ciutadania”. El pacte naix amb la voluntat de perdurar la resta del mandat, fins a juny de 2027.

L’acord se sustenta en els principis de compromís amb el benestar de la ciutadania, desenvolupament econòmic sostenible, el pagament al dia als proveïdors, la justícia social i la igualtat d’oportunitats, la transparència i participació ciutadana i el “treball constant per i per a Requena”.

Entre els eixos principals de l’acord de govern està l’impuls al sector vitivinícola, el foment de l’ocupació, l’atracció de noves empreses, el suport al comerç local, uns servicis públics “de qualitat”, l’aposta per l’educació, cultura, esport i joventut, l’atenció a les necessitats socials i una sèrie d’inversions.

Quant al repartiment de competències, el pacte preveu regidories per als huit edils del PSPV, amb Mario Sánchez com a alcalde, i altres tres regidories per al PRyA, amb Joaquín González com a primer tinent d’alcalde.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vent del nord-oest huracanat a Castelló i descens de temperatures este dissabte

Este dissabte hi haurà intervals nuvolosos que obriran a la vesprada, amb mínimes a la baixa i vent del nord-oest amb ratxes huracanades a Castelló. En la mar es preveu forta maror a gruixuda.

Ratxes de 172 km/h a Castelló i avís roig per vent este dissabte

El temporal de mestral ha deixat ratxes de fins a 172 km/h en el Maestrazgo i ha activat l'avís roig a Castelló, amb taronja a València i Alacant. La DGT ha limitat la velocitat a 80 km/h i els bombers han atés incidències per caigudes d'arbres i un pal, sense danys personals a la província de València.

La Comunitat Valenciana activa el nivell màxim de preemergència per risc extrem d’incendis

La Comunitat Valenciana ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d'incendis en tota l'autonomia este dissabte. Queda prohibit fer foc i se suspenen treballs en terreny forestal.

La DGT limita a 80 km/h la velocitat a Castelló i es reforcen els bombers pel vent

La DGT ha fixat en 80 km/h la velocitat màxima en les carreteres de Castelló per avís roig per vent de fins a 140 km/h durant este dissabte. A València s'activa un reforç de 65 efectius de bombers davant l'empitjorament previst.

0-0 en el Martínez Valero: Sergio Herrera amarga a l’Elx i allarga la ratxa d’Osasuna

L'Elx va dominar i va generar ocasions molt clares, però es va topar amb un Sergio Herrera excel·lent i va sumar un altre empat sense gols en 2026. Osasuna va eixir reforçat amb un punt que prolonga el seu bon moment fora.

Emergències aconsella no eixir davant l’alerta de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha recomanat no eixir i evitar desplaçaments davant l'episodi de vent previst este dissabte en la Comunitat Valenciana. Castelló estarà en alerta roja amb ratxes de fins a 140 km/h i la resta en taronja.

Renfe avisa de possibles afeccions als trens en la Comunitat pel vent

Renfe ha advertit de possibles incidències en el servici ferroviari de la Comunitat Valenciana pels avisos roig i taronja per vent. Les ratxes previstes de fins a 140 km/h a Castelló i 100 km/h a València i Alacant podrien motivar ajustos operatius i retards.

El Consell defén un traçat fiscal ferm per a rebaixar impostos i atraure inversió

El Consell ha reivindicat el seu pla per a eixir del 'infern fiscal' i atraure inversió, amb una nova rebaixa en Successions i Donacions i més deduccions en l'IRPF. Ha assegurat que l'objectiu és baixar impostos mantenint la capacitat recaptatòria.