9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Prospera la moció de censura contra Rocío Cortés (PP) a Requena i Mario Sánchez (PSPV) recupera l’alcaldia

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La moció de censura presentada pel PSPV-PSOE i el Partido de Requena y Aldeas (PRyA) contra l’actual alcaldessa, Rocío Cortés (PP), també presidenta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), ha prosperat amb els vots a favor de les dos formacions, de manera que el socialista Mario Sánchez ha recuperat l’alcaldia de la localitat.

Els socialistes i el PRyA van anunciar la presentació de la moció de censura el passat octubre i la van justificar davant de l'”absoluta manca de capacitat i interéss per a governar” del PP, al mateix temps que van denunciar que el consistori es troba “completament paralitzat”, amb una “total falta d’iniciativa per a reclamar inversions i realitzar obres”, en una “situació límit”.

Davant d’este escenari, el PSPV i PRyA van subscriure un acord per a desallotjar el PP de l’alcaldia i conformar un executiu de coalició amb la finalitat de “millorar la situació de Requena i els seus llogarets” i “recuperar la il·lusió de la ciutadania”. El pacte naix amb la voluntat de perdurar la resta del mandat, fins a juny de 2027.

L’acord se sustenta en els principis de compromís amb el benestar de la ciutadania, desenvolupament econòmic sostenible, el pagament al dia als proveïdors, la justícia social i la igualtat d’oportunitats, la transparència i participació ciutadana i el “treball constant per i per a Requena”.

Entre els eixos principals de l’acord de govern està l’impuls al sector vitivinícola, el foment de l’ocupació, l’atracció de noves empreses, el suport al comerç local, uns servicis públics “de qualitat”, l’aposta per l’educació, cultura, esport i joventut, l’atenció a les necessitats socials i una sèrie d’inversions.

Quant al repartiment de competències, el pacte preveu regidories per als huit edils del PSPV, amb Mario Sánchez com a alcalde, i altres tres regidories per al PRyA, amb Joaquín González com a primer tinent d’alcalde.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.