Prospera la moció de censura contra Rocío Cortés (PP) a Requena i Mario Sánchez (PSPV) recupera l’alcaldia

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La moció de censura presentada pel PSPV-PSOE i el Partido de Requena y Aldeas (PRyA) contra l’actual alcaldessa, Rocío Cortés (PP), també presidenta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), ha prosperat amb els vots a favor de les dos formacions, de manera que el socialista Mario Sánchez ha recuperat l’alcaldia de la localitat.

Els socialistes i el PRyA van anunciar la presentació de la moció de censura el passat octubre i la van justificar davant de l'”absoluta manca de capacitat i interéss per a governar” del PP, al mateix temps que van denunciar que el consistori es troba “completament paralitzat”, amb una “total falta d’iniciativa per a reclamar inversions i realitzar obres”, en una “situació límit”.

Davant d’este escenari, el PSPV i PRyA van subscriure un acord per a desallotjar el PP de l’alcaldia i conformar un executiu de coalició amb la finalitat de “millorar la situació de Requena i els seus llogarets” i “recuperar la il·lusió de la ciutadania”. El pacte naix amb la voluntat de perdurar la resta del mandat, fins a juny de 2027.

L’acord se sustenta en els principis de compromís amb el benestar de la ciutadania, desenvolupament econòmic sostenible, el pagament al dia als proveïdors, la justícia social i la igualtat d’oportunitats, la transparència i participació ciutadana i el “treball constant per i per a Requena”.

Entre els eixos principals de l’acord de govern està l’impuls al sector vitivinícola, el foment de l’ocupació, l’atracció de noves empreses, el suport al comerç local, uns servicis públics “de qualitat”, l’aposta per l’educació, cultura, esport i joventut, l’atenció a les necessitats socials i una sèrie d’inversions.

Quant al repartiment de competències, el pacte preveu regidories per als huit edils del PSPV, amb Mario Sánchez com a alcalde, i altres tres regidories per al PRyA, amb Joaquín González com a primer tinent d’alcalde.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.