16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Prospera la moció de censura contra Rocío Cortés (PP) a Requena i Mario Sánchez (PSPV) recupera l’alcaldia

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La moció de censura presentada pel PSPV-PSOE i el Partido de Requena y Aldeas (PRyA) contra l’actual alcaldessa, Rocío Cortés (PP), també presidenta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), ha prosperat amb els vots a favor de les dos formacions, de manera que el socialista Mario Sánchez ha recuperat l’alcaldia de la localitat.

Els socialistes i el PRyA van anunciar la presentació de la moció de censura el passat octubre i la van justificar davant de l'”absoluta manca de capacitat i interéss per a governar” del PP, al mateix temps que van denunciar que el consistori es troba “completament paralitzat”, amb una “total falta d’iniciativa per a reclamar inversions i realitzar obres”, en una “situació límit”.

Davant d’este escenari, el PSPV i PRyA van subscriure un acord per a desallotjar el PP de l’alcaldia i conformar un executiu de coalició amb la finalitat de “millorar la situació de Requena i els seus llogarets” i “recuperar la il·lusió de la ciutadania”. El pacte naix amb la voluntat de perdurar la resta del mandat, fins a juny de 2027.

L’acord se sustenta en els principis de compromís amb el benestar de la ciutadania, desenvolupament econòmic sostenible, el pagament al dia als proveïdors, la justícia social i la igualtat d’oportunitats, la transparència i participació ciutadana i el “treball constant per i per a Requena”.

Entre els eixos principals de l’acord de govern està l’impuls al sector vitivinícola, el foment de l’ocupació, l’atracció de noves empreses, el suport al comerç local, uns servicis públics “de qualitat”, l’aposta per l’educació, cultura, esport i joventut, l’atenció a les necessitats socials i una sèrie d’inversions.

Quant al repartiment de competències, el pacte preveu regidories per als huit edils del PSPV, amb Mario Sánchez com a alcalde, i altres tres regidories per al PRyA, amb Joaquín González com a primer tinent d’alcalde.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.