18.6 C
València
Dimarts, 6 maig, 2025

La pujada de les pensions valencianes per a l’any 2020

Diners

La pujada serà efectiva a partir de l’1 de gener de 2020   | ACN

El Govern d’Espanya abordarà este divendres, previsiblement, la pujada de les pensions del 2020 en l’últim Consell de Ministres que se celebrarà enguany. Tot apunta que les pensions, en línia amb el pla pressupostari enviat a Brussel·les i amb el compromís del president del Govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, pujaran un 0,9% l’any que ve.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Per a conseguir-ho, el Govern té com a opció més probable la suspensió de l’article 58 de la llei general de la seguretat social, que fixa una pujada de les pensions del 0,25%, i la posterior pujada del 0,9% una volta siga format l’executiu .

 

Una altra alternativa que es contempla és l’aplicació de l’actual índex de revaloració de les pensions (0,25%), perquè, quan es constituïsca l’executiu, s’adopte la pujada restant fins a arribar al 0,9% previst en el pla pressupostari. No obstant això, també hi hauria la possibilitat, encara que menys probable, que l’executiu aprove este divendres la pujada del 0,9% que va enviar a Brussel·les per al 2020.

 

«Garantia absoluta» de la pujada de les pensions

 

En tot cas, la ministra de Treball, Migracions i Seguretat Social, Magdalena Valerio, ha deixat clar durant les últimes setmanes que hi ha «una garantia absoluta» de què les pensions pugen un 0,9% l’any que ve, a partir de l’1 de gener del 2020. A demés, en el Pacte de Toledo, el fet de lligar les pensions a l’IPC real va ser l’únic assumpte en què hi va haver preacord clar.

 

El 2019, l’índex de revaloració de les pensions es va suspendre després d’aprovar la pujada de l’1,6% de totes les pensions, en línia amb la pujada dels preus. Esta fórmula, vigent des del 2014 i contemplada en la llei de pensions del 2013, indexava la revaloració anual de les pensions a una fórmula que contemplava la salut dels comptes de la Seguretat Social.

 

En matèria de pensions, també cal prestar atenció al factor de sostenibilitat, fórmula encaminada a vincular la quantia de les pensions a l’evolució de l’esperança de vida, que hauria d’haver entrat en vigor l’1 de gener del 2019 i que es va posposar fins al 2023.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La Federació Valenciana del Transport i la Logística aplaudeix les noves ajudes de la Generalitat per les pèrdues de vehicles a causa de la...

La FVET celebra el nou decret anunciant ajudes de 35,8 milions d'euros per a persones jurídiques afectades per pèrdues de vehicles a conseqüència de la dana, amb l'objectiu de donar suport al sector del transport. El president de la FVET destaca que més del 50% del sector va patir danys significatius.

Guterres demana moderació a Índia i Pakistan davant l’augment de tensions

António Guterres, secretari general de l'ONU, insta a Índia i Pakistan a evitar la confrontació militar després de l'atemptat de Pahalgam. Fa una crida a la moderació en un moment crític per evitar que les tensions es descontrolin.

STEPV adverteix sobre la pèrdua del 41% del salari del professorat especialista en Ensenyaments de Règim Especial

El sindicat STEPV denuncia una dràstica disminució salarial per al professorat especialista en Ensenyaments de Règim Especial, que podria perdre fins a un 41% del seu salari. Aquesta situació ha generat la convocatòria d'assemblees i la possibilitat de mobilitzacions.

La jutgessa tanca la porta a investigar a Bernabé i elevar la causa contra Mazón al TSJCV per la gestió de la dana

La jutgessa de Catarroja ha rebutjat novament investigar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, així com elevar la causa al TSJCV per a la imputació de Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, en relació a la gestió de la dana que va causar 228 víctimes.

Tabarca celebra un cicle de cinema amb orquestra simfònica

L'illa de Tabarca dóna la benvinguda al cicle 'Tabarca, una illa de pel·lícula' amb projeccions de cinema local i la primera actuació d'una orquestra simfònica.

La 26a edició del projecte ‘Com sona l’ESO’ transforma Gandia en la capital de la música jove

Del 7 al 10 de maig, Gandia acollirà l'espectacle 'Com sona l'ESO', que uneix 1600 alumnes en un projecte artístic i educatiu amb l'objectiu d'apropar la música als joves.

Rovira destaca la importància del programari lliure Lliurex a l’educació valenciana davant dels nous reptes tecnològics

José Antonio Rovira, conseller d'Educació, ha defensat l'ús del programari lliure Lliurex durant la inauguració del VI Congrés de programari Lliure, subratllant la seva importància per garantir l'accés a la tecnologia, a l'educació i a la transparència enfront dels reptes de la intel·ligència artificial.

Les matriculacions de turismes a la Comunitat Valenciana augmenten un 66,8% a l’abril amb 15.911 unitats

Les matriculacions de turismes a la Comunitat Valenciana han crescut un 66,8% a l'abril, amb un total de 15.911 unitats. Aquesta tendència positiva es deu a les ajudes del Pla Reincia Interlocutòria+ i un increment notable en les vendes de vehicles elèctrics i híbrids.