17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Els bombers rescaten a una família a la deriva a Oropesa

Els bombers del Consorci Provincial de Castelló van rescatar dissabte passat 14 d’agost a quatre membres d’una família que es trobaven a la deriva després de bolcar la seua embarcació en la costa d’Orpesa (Castelló).

 

Els fets es van produir el dissabte, quan una família espanyola que es trobava de turisme a Orpesa, va salpar a les sis de la vesprada amb una embarcació d’esbarjo a motor que havien llogat fins a les huit de la vesprada. Després de comprovar que a l’hora convinguda no havien retornat l’embarcació, l’empresa de lloguer va donar avís entorn de les 21 h als serveis d’emergència, tement que haguera succeït alguna cosa.

 
Ràpidament, un equip de la Unitat de Rescat Aquàtic, URA, de bombers del Consorci Provincial de Castelló, va iniciar la cerca dins de la mar, localitzant poc abans de les 22 h de la nit a l’embarcació desapareguda, i que van trobar a unes tres milles de la costa enfront de la platja de Morro de Gos d’Orpesa. La barca es trobava bolcada i pràcticament afonada, quedant a vistes una xicoteta part d’aquesta, sobre la qual els bombers van trobar a una menor d’uns 10 anys i a un home que pel que sembla era l’oncle de la xiqueta. Dins de l’aigua, i agarrats a la barca amb grans dificultats, es trobaven els pares de la menor.

 

Els quatre ocupants es trobaven exhaustos, ja que pel que sembla la bolcada s’havia produït tres hores abans, cap a les set de la vesprada, quan tornaven de fer una ruta per Benicàssim. El fort vent i onatge que es va originar a última hora de la vesprada hauria influït en la bolcada. Els bombers de la Unitat de Rescat Aquàtic del Consorci es van llançar a l’aigua per a rescatar a les quatre persones, enmig d’unes condicions marítimes complicades. Després de pujar-les a l’embarcació de rescat del Consorci, els bombers les van traslladar al port d’Orpesa, on els serveis sanitaris es van fer càrrec de la família per a revisar el seu estat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet ha activat l’avís groc en les tres províncies per ratxes de més de 80 km/h

Aemet ha activat el nivell groc en Castellon, València i Alacant per vent intens, amb ratxes que poden aconseguir o superar els 80 km/h hui i amb continuïtat el dilluns en zones.

Un arbre cau i afecta a la línia 2 de Metrovalencia entre Paterna i l’Eliana

La caiguda d'un arbre en La Vallesa ha interromput part del servici en la línia 2 de Metrovalencia. S'han habilitat autobusos entre Paterna, La Cañada i l'Eliana sense parades en baixadors.

La Generalitat avisa d’una treva matinal i reactivació a la vesprada del temporal de vent

El vent afluixa en les hores centrals del dia, amb avisos a la baixa, però Emergències preveu reactivació a la vesprada a l'interior sud i possible extensió al litoral el dilluns. Els danys previs mantenen risc de caigudes i despreniments.

Ratxes molt fortes a Castelló i màximes en ascens amb intervals de núvols alts

Domingo amb vent de component oest, ratxes molt fortes a Castelló i intervals de núvols alts. Demà dilluns es manté el vent amb ascens tèrmic localment notable.

Restablida la circulació de trens en la Comunitat Valenciana i reobri el port de Castelló

Renfe ha restablit este diumenge la circulació d'alta velocitat, llarga i mitjana distància en la Comunitat Valenciana després del temporal de vent. El Port de Castelló ha reobert a les 04.50 i s'ha desactivat l'alerta.

La Comunitat Valenciana rebaixa a groga l’alerta per vent

La Comunitat Valenciana ha rebaixat a nivell groc els avisos per vent després d'un dissabte amb nivells roig i taronja. Emergències demana 'molta prudència'.

El vent arranca arbres, plaques solars i cartells a Castelló i deixa 270 avisos

El temporal de vent ha deixat 270 avisos a Castelló, ratxes de fins a 126 km/h i múltiples caigudes d'arbres i elements urbans. L'incendi entre Nules i la Vilavella està controlat

Marcelino desautoritza a Pau Navarro i assumix la derrota justa davant el Getafe

El tècnic del Vila-real es va desmarcar de les crítiques de Pau Navarro i va considerar justa la victòria del Getafe (2-1). Va retraure un penal evitable, va reclamar adaptació al joc rival i va qüestionar l'escàs descompte.