El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño, una de les grans promeses del peloton espanyol, roman hospitalitzat en l’UCI de l’hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus despues de patir una colision amb un cotxe mentres entrenava dimarts passat.

Després de l’impacte, el corredor, que residix a Caldes de Montbui, va ser evacuat d’urgència en helicoptero fins al centre hospitalari catalan. El seu estat obligue al seu ingrés immediat en vigilància intensiva, on seguix pendent de evolucion, la qual cosa reflectix la importància de les ferides patides en l’accident.

Version de l’accident i abast de les lesions

Segun fonts proximas al ciclista, el sinistre es va produir quan Guardeño va entropessar amb una pedra en la carretera durant la seua sesion d’entrenament. Eixe obstaculo li va fer perdre l’equilibri i eixir-se de la seua trajectòria, fins a xocar amb un vehicule que circulava en sentit contrari. El major impacte es concentre al cap del corredor, la qual cosa li ha provocat un fort traumatisme craneoencefalico.

Este tipus de lesion obliga a extremar la prudència i a mantindre una vigilància contínua, per la qual cosa el seu ingrés en l’UCI respon a la necessitat de controlar de manera permanent el seu estat neurologico i reaccionar amb rapidesa davant qualsevol canvi. La evolucion en les primeres hores i dies sol ser determinant per a valorar l’abast definitiu de les seqüeles.

Missatges de suport i repercusion esportiva

L’equip Caixa Rural-RGA, al qual pertany Guardeño, ha difós una nota publica en la que trasllada tot la seua anime i suport al corredor en estos moments delicats i li desitja una ràpida recuperacion. Estos missatges reflectixen la preocupacion dins de l’equip per la situacion d’un dels seus ciclistes mes prometedors i l’impacte emocional que un accident asi té en el grup.

Guardeño, de 23 anys, vènia de firmar actuacions destacades en la passada Volta a Catalunya i en la ultima edicion de la Volta a Espanya, en la qual concloc catorzé en la clasificacion general final i va ser el segon més ben espanyol. Estos resultats el habian consolidat com un corredor en progresion i una aposta de futur per al ciclisme nacional.

De cara a esta temporada, el ciclista estava cridat a formar part de l’equip en la historica participacion del Tour de França. L’accident genera incertesa sobre la seua presència en la gran volta francesa i obliga a replantejar la planificacion esportiva del conjunt, que confiava en el seu aportacion en muntanya i en etapes d’alta exigència, a l’espera de conéixer com evoluciona el seu estat de salut en les proximas dates.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.