Un incendi forestal declarat a primera hora de la vesprada d’este dimarts al terme municipal de Tuéjar, a la província de València, ha obligat a desplegar deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.
Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat, el foc s’ha iniciat cap a les 16.00 hores. L’incendi s’ha declarat en una zona forestal del municipi, fet que ha provocat una resposta ràpida dels servicis d’emergència per a evitar que avançara.
Dispositiu aeri i terrestre
En les tasques d’extinció treballen huit mitjans aeris autonòmics, als quals s’han sumat dos avions del Govern central. A més, la Generalitat ha mobilitzat tres unitats helitransportades de bombers forestals, que actuen des de l’aire i donen suport als equips que treballen a peu de terra.
Paral·lelament, participen en l’operatiu quatre unitats terrestres de bombers forestals, que combaten les flames des de diferents fronts. També s’han desplaçat fins a la zona sis brigades forestals i dos dotacions del Consorci Provincial de Bombers, que reforcen el dispositiu.
Al dispositiu se sumen voluntaris de Chelva i Titaguas, que col·laboren en les labors de suport i logística. Una patrulla de la Guàrdia Civil també s’ha desplaçat al lloc per a controlar els accessos i garantir la seguretat en l’entorn de l’incendi.
La prioritat dels efectius és perimetrar el foc i evitar que s’estenga per la massa forestal de Tuéjar i municipis pròxims. Les condicions de la vesprada, com el vent o la sequedat de la vegetació, poden influir en l’evolució del foc, per la qual cosa els mitjans aeris i terrestres treballen de forma coordinada.
De moment no han transcendit dades sobre possibles danys materials ni sobre l’afectació a vivendes o infraestructures. Tampoc s’ha informat d’evacuacions, encara que el dispositiu es manté actiu i adaptarà la seua resposta segons evolucione l’incendi en les pròximes hores.







