22.2 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Retiren un lot d’Amlodipino per un error en la data de caducitat

Amlodipino Vir 10mg,

El medicament no indica correctament la seua data de caducitat  | vir.es

 

L’AEMPS (Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris) ha estipulat que es retire i es torne al laboratori d’origen el lot d’un medicament utilitzat per a la tensió arterial: Amlodipino Vir 10 mg, 30 comprimits. El lot en qüestió presenta un error en la data de caducitat estipulada, que indica que el medicament caduca en abril del 2021, quan realment caduca en març de 2022.

 

L’AEMPS ha qualificat l’error d’Industria Química y Farmacéutica Vir, SA., laboratori encarregat de fabricar el medicament, de classe 2, classificant-lo com a defecte d’embalatge i d’informació en la data de caducitat. El ministeri de Sanitat. Consum i Benestar Social insta a totes les comunitats autònomes a que realitzen seguiments de la retirada del lot en qüestió, l’N005.

 

 

L’Amlodipino es recepta a aquelles persones que tenen dificultats o problemes en la seua tensió arterial, però també l’usen persones que patixen un dolor de pit conegut com a angina de Prinzmetal. En els pacients amb hipertensió, el fàrmac funciona relaxant els vasos sanguinis, de manera que la sang puga fluir més fàcilment a través seu. 

 

Farmacia

L’error s’ha detectat al lot N005 | CatalunyaDiari.cat
 

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.

Folgat marca el ritme en Moto2 i Moreira es queda fora de la segona classificació a Cheste

Daniel Holgado va ser el més ràpid en la pràctica oficial de Moto2 a Cheste i va batre dos vegades el rècord de la categoria. El líder Diogo Moreira va acabar 19é i haurà de passar per la primera classificació.