16.9 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

S’activa una alerta sanitària a Espanya per la presència d’api en un café aromatitzat

café

Imatge del producte sobre el qual s’ha activat l’alerta sanitària | Cedida

 

 
A través d’una alerta donada per les Autoritats Sanitàries de Catalunya, s’ha conegut la presència d’api en el producte de Café amb aroma de xocolate de la marca CaféO. L’alerta sanitària s’ha activat per la presència de l’api sense que figure a l’envàs, i l’avís és per als al·lèrgics a aquesta verdura, ja que per a la resta de consumidors no suposaria cap altre risc.

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició tenia coneixement d’aquest fet el passat dia 8 de març, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentaria Nacional (SCIRI), a qui se li havia traslladat la notificació per part de les autoritats catalanes.

 

El producte, Café aroma de xocolate, de la marca CaféO, té com a lloc de procedència Espanya, i els productes afectats són els envasos que van en unitats de 125 grams, dels lots 18079009 i 18261016.

café

Imatge del producte | Cedida

 

Producte comercialitzat a la Comunitat

Aquest producte ha sigut comercialitzat a diferents comunitats autònomes espanyoles, entre les quals es troba la Comunitat Valenciana. També s’ha distribuït a Andalusia, Aragó, Astúries, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, Castella-La Manxa, Cantàbria, Castella i Lleó, País Basc, Extremadura, Galícia, Madrid, Múrcia i Navarra. A més a més, aquest café aromatitzat també s’ha venut a als països veïns, Portugal i França.

 

Recomanació per als al·lèrgics a l’api

Es recomana, com a mesura de precaució per a aquelles persones que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a l’api, que s’abstinguen de consumir el producte, si el tingueren en les seues cases. Cal assenyalar que el consum d’aquest producte no suposa cap risc per a la resta de consumidors, que no tinguen cap al·lèrgia relacionada amb l’api.

 

La situació ha sigut informada a les autoritats competents en aquesta matèria de les diferents Comunitats autònomes.

Últimes notícies

Feijóo confia en la negociació amb Vox a València: ‘eixirà tot bé’

Alberto Núñez Feijóo ha dit que 'eixirà tot bé' en ser preguntat per la negociació amb Vox a la Comunitat Valenciana. PP i Vox han obert contactes per a acordar el relleu de Carlos Mazón quatre dies després de la seua dimissió.

El PSPV denuncia que el Consell manté sense executar 1.370 milions del pressupost Dana

A tres mesos de tancar l'exercici, només s'han reconegut obligacions pel 42% i s'ha pagat el 31% dels fons. El PSPV critica el baix ritme en àrees socials.

Moleiro destaca el seu gran moment i l’ajuda dels seus companys al Vila-real

L'extrem groc suma quatre gols i dos assistències i assegura que l'adaptació ha sigut més ràpida per estar envoltat de qualitat. Valora el triomf a Cornellà després de la derrota a Xipre i demana mantindre el nivell.

Sanjuan acusa a Catalá de convertir l’Ajuntament de València en un ‘fons voltor’

Borja Sanjuan ha acusat a María José Catalá de transformar el Consistori en un 'fons voltor' després d'una permuta amb una promotora. L'operació ha deixat sense el seu pis reservat a 39 famílies jóvens de Patraix.

El Museu de Belles Arts de València adquirix dos retrats dels segles XVI i XIX

El MuBAV reforça les seues col·leccions amb dos retrats femenins de Jacopo Zucchi i Federico de Madrazo per 47.197,90 euros. Les obres amplien el recorregut del XVI al XIX.

La Fe, primer hospital a Espanya que aconseguix mil ablacions de fibril·lació auricular amb electroporación

La Fe s'ha convertit en el primer centre espanyol a realitzar mil ablacions de fibril·lació auricular amb electroporación, una tècnica que reforça l'eficàcia, la seguretat i l'eficiència del tractament. La fita impulsa assajos clínics i el desenrotllament de nous dispositius.

La impressió 3D impulsa la competitivitat en els productes plàstics amb motles personalitzats

La impressió 3D permet validar peces i motles abans d'invertir en ferramentes definitives, retallant costos i temps. AIMPLAS i InnDIH fan costat a les pimes amb simulació, plastrónica i automatització per a accelerar la seua digitalització.

Domingo estable a Castelló: cels buidats, mínimes en descens i vent a l’alba

La Comunitat Valenciana tindrà temps estable i sec, amb començar el dia més fred. En el nord de Castelló s'esperen ratxes molt fortes de nord-oest a primeres hores.