11.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La Diputació de Castelló tindrà servei d’interpretació en llengua de signes als plens

 

La Diputació de Castelló implantarà a partir de hui la interpretació simultània en llengua de signes en les sessions plenàries de la corporació provincial.

Es compleix així el compromís adquirit per l’equip de govern amb la comunitat de persones sordes de construir nous canals de comunicació que faciliten la seua participació en l’esfera pública.

La traducció en viu i en directe es podrà seguir en les emissions ‘on line’ dels plens tant al web com a les xarxes socials.

La vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta, ha qualificat esta estrena «com un pas endavant en la protecció i defensa dels drets de les més de 400 persones amb discapacitat auditiva que viuen a la província, les quals podran accedir a tota la informació que es genera des d’esta institució sense cap barrera comunicativa».

El nou servei, que s’estendrà gradualment a la resta d’actes oficials, serà realitzada per professionals de l’Associació de Persones Sordes de Castelló (Apesocas).

Esta col·laboració s’ha concretat amb la signatura d’un conveni valorat en 28 mil euros que inclou, a banda de les interpretacions, la subvenció de part de les despeses de contractació d’una treballadora social, una intèrpret en llengua de signes i una guia ILS per a persones sordcegues.

L’estrena d’esta prestació comunicativa no és nova, sinó que continua la labor iniciada el dia 16 de maig amb la interpretació en directe en llengua de signes de la cerimònia oficial d’entrega de les distincions del Dia de la Província.

Últimes notícies

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.