11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La Diputació de Castelló tindrà servei d’interpretació en llengua de signes als plens

 

La Diputació de Castelló implantarà a partir de hui la interpretació simultània en llengua de signes en les sessions plenàries de la corporació provincial.

Es compleix així el compromís adquirit per l’equip de govern amb la comunitat de persones sordes de construir nous canals de comunicació que faciliten la seua participació en l’esfera pública.

La traducció en viu i en directe es podrà seguir en les emissions ‘on line’ dels plens tant al web com a les xarxes socials.

La vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta, ha qualificat esta estrena «com un pas endavant en la protecció i defensa dels drets de les més de 400 persones amb discapacitat auditiva que viuen a la província, les quals podran accedir a tota la informació que es genera des d’esta institució sense cap barrera comunicativa».

El nou servei, que s’estendrà gradualment a la resta d’actes oficials, serà realitzada per professionals de l’Associació de Persones Sordes de Castelló (Apesocas).

Esta col·laboració s’ha concretat amb la signatura d’un conveni valorat en 28 mil euros que inclou, a banda de les interpretacions, la subvenció de part de les despeses de contractació d’una treballadora social, una intèrpret en llengua de signes i una guia ILS per a persones sordcegues.

L’estrena d’esta prestació comunicativa no és nova, sinó que continua la labor iniciada el dia 16 de maig amb la interpretació en directe en llengua de signes de la cerimònia oficial d’entrega de les distincions del Dia de la Província.

Últimes notícies

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.