La Diputació de Castelló tindrà servei d’interpretació en llengua de signes als plens

 

La Diputació de Castelló implantarà a partir de hui la interpretació simultània en llengua de signes en les sessions plenàries de la corporació provincial.

Es compleix així el compromís adquirit per l’equip de govern amb la comunitat de persones sordes de construir nous canals de comunicació que faciliten la seua participació en l’esfera pública.

La traducció en viu i en directe es podrà seguir en les emissions ‘on line’ dels plens tant al web com a les xarxes socials.

La vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta, ha qualificat esta estrena «com un pas endavant en la protecció i defensa dels drets de les més de 400 persones amb discapacitat auditiva que viuen a la província, les quals podran accedir a tota la informació que es genera des d’esta institució sense cap barrera comunicativa».

El nou servei, que s’estendrà gradualment a la resta d’actes oficials, serà realitzada per professionals de l’Associació de Persones Sordes de Castelló (Apesocas).

Esta col·laboració s’ha concretat amb la signatura d’un conveni valorat en 28 mil euros que inclou, a banda de les interpretacions, la subvenció de part de les despeses de contractació d’una treballadora social, una intèrpret en llengua de signes i una guia ILS per a persones sordcegues.

L’estrena d’esta prestació comunicativa no és nova, sinó que continua la labor iniciada el dia 16 de maig amb la interpretació en directe en llengua de signes de la cerimònia oficial d’entrega de les distincions del Dia de la Província.

Últimes notícies

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.