14.9 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Quique Dacosta, contra l’Ajuntament de València per posar-li un contenidor davant del local

Llissa Negra, restaurant de Quique Dacosta

El restaurant de Quique Dacosta en la Ciutat de València: el Llissa Negra | Quique Dacosta

 

El xef valencià Quique Dacosta, premiat amb tres estreles Michelin, en peu de guerra contra l’Ajuntament de València i apunta directament a l’alcalde, Joan Ribó, dels problemes que una mala ordenança municipal li estan causant al negoci. Segons explica en el seu twitter personal, li han instal·lat un contenidor justet davant del restaurant per unes obres en el carrer d’enfront, cosa que ha fet que li entraren menys clients perquè li tapen l’entrada i pareix que tinga el local tancat.

 

Dacosta indica que entén que el veí que està fent obres no puga posar el contenidor en el seu tros, ja que hi ha pilons en la vorera. Ara bé, el xef indica que hi ha alternatives menys invasives –el cantó del carrer, que no té pilons–, que no suposen un risc laboral per als obrers, que no haurien de passar el carrer amb el trànsit que implica. Ara bé, l’única resposta oficial que ha tingut ha sigut que «si la Policia Local de València no ha registrat incidència, no hi ha problemes».

 

Tres mesos d’obres que desesperen al cuiner

Amb este panorama, el cuiner ha intentat parlar amb l’administració per a estudiar alternatives favorables per a totes les parts, ja que «el contenidor té previst quedar-se tres mesos en l’aparador» de la Llissa Negra. La sorpresa i la indignació del premiat xef han vingut quan l’alcalde Joan Ribó, després de parlar en persona amb ell, li ha indicat que «no es pot encarregar d’eixes coses». I, davant d’això, Dacosta ha esclafit: «¿Si no t’encarregues dels problemes dels veïns i, a demés en este cas, emblemes de la ciutat, de què t’encarregues?».

 

 

Segons pareix, atenent les queixes públiques que el cuiner de Dénia va fer ahir en internet, l’Ajuntament de València li ha contestat que treballaran per solucionar-li el problema que «no correspon en cap cas a l’Alcaldia». De fet, fonts del ‘Levante’ han explicat que al llarg del dia canviaran la ubicació del contenidor. Ara bé, tal com ha explicat el mateix Dacosta «una persona de l’equip de l’alcalde Ribó em va prometre que em tocaria per a ‘explicar-me’, i res».

 

 

Esperem que els problemes d’un dels emblemes de la cuina valenciana moderna puguen ser resolts en breu. Al capdavall, com lamenta el denier «¿No hi ha ningú en l’administració ni en la policia que tinga un poc de sentit comú a l’hora d’aplicar la normativa municipal?».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.