Quique Dacosta, contra l’Ajuntament de València per posar-li un contenidor davant del local

Llissa Negra, restaurant de Quique Dacosta

El restaurant de Quique Dacosta en la Ciutat de València: el Llissa Negra | Quique Dacosta

 

El xef valencià Quique Dacosta, premiat amb tres estreles Michelin, en peu de guerra contra l’Ajuntament de València i apunta directament a l’alcalde, Joan Ribó, dels problemes que una mala ordenança municipal li estan causant al negoci. Segons explica en el seu twitter personal, li han instal·lat un contenidor justet davant del restaurant per unes obres en el carrer d’enfront, cosa que ha fet que li entraren menys clients perquè li tapen l’entrada i pareix que tinga el local tancat.

 

Dacosta indica que entén que el veí que està fent obres no puga posar el contenidor en el seu tros, ja que hi ha pilons en la vorera. Ara bé, el xef indica que hi ha alternatives menys invasives –el cantó del carrer, que no té pilons–, que no suposen un risc laboral per als obrers, que no haurien de passar el carrer amb el trànsit que implica. Ara bé, l’única resposta oficial que ha tingut ha sigut que «si la Policia Local de València no ha registrat incidència, no hi ha problemes».

 

Tres mesos d’obres que desesperen al cuiner

Amb este panorama, el cuiner ha intentat parlar amb l’administració per a estudiar alternatives favorables per a totes les parts, ja que «el contenidor té previst quedar-se tres mesos en l’aparador» de la Llissa Negra. La sorpresa i la indignació del premiat xef han vingut quan l’alcalde Joan Ribó, després de parlar en persona amb ell, li ha indicat que «no es pot encarregar d’eixes coses». I, davant d’això, Dacosta ha esclafit: «¿Si no t’encarregues dels problemes dels veïns i, a demés en este cas, emblemes de la ciutat, de què t’encarregues?».

 

 

Segons pareix, atenent les queixes públiques que el cuiner de Dénia va fer ahir en internet, l’Ajuntament de València li ha contestat que treballaran per solucionar-li el problema que «no correspon en cap cas a l’Alcaldia». De fet, fonts del ‘Levante’ han explicat que al llarg del dia canviaran la ubicació del contenidor. Ara bé, tal com ha explicat el mateix Dacosta «una persona de l’equip de l’alcalde Ribó em va prometre que em tocaria per a ‘explicar-me’, i res».

 

 

Esperem que els problemes d’un dels emblemes de la cuina valenciana moderna puguen ser resolts en breu. Al capdavall, com lamenta el denier «¿No hi ha ningú en l’administració ni en la policia que tinga un poc de sentit comú a l’hora d’aplicar la normativa municipal?».

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor una jove de 17 anys a Dénia amb un quadre compatible amb meningitis

Una jove de 17 anys ha mort a l'hospital de Dénia amb símptomes compatibles amb meningitis i Sanitat ha activat el protocol de Salut Pública per als seus contactes pròxims.

Ferit un home de 44 anys en l’incendi d’una vivenda a Cabanes

Un incendi en el primer pis d'un edifici de sis altures a Cabanes ha causat ferides per cremades i inhalació de fum a un home de 44 anys, que va ser traslladat a l'Hospital General de Castelló.

El Suprem recolza definitivament la ZAL del port de València i tanca 20 anys de litigis

El Tribunal Suprem ha rebutjat l'últim recurs de l'associació Per l'Horta contra el pla especial de la ZAL del port de València, consolidant definitivament el projecte després de més de vint anys de batalla judicial i protesta social.

Tercer dia de busca d’un home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu per a localitzar a un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb un ampli desplegament de mitjans autonòmics i estatals, al qual s'han sumat hui efectius de Castella-la Manxa.

La comunitat educativa manté la vaga i tatxa de burla el decàleg d’Educació

La comunitat educativa valenciana manté la vaga del 31 de març i considera una burla el decàleg remés per Educació als sindicats per a la Taula Sectorial.

La compravenda de vivendes baixa un 7,4% en la Comunitat Valenciana al gener, més que la mitjana estatal

La compravenda de vivendes va descendir al gener un 7,4% en la Comunitat Valenciana respecte a l'any anterior, un retrocés superior a la caiguda mitjana nacional del 5%, en un context d'escassetat d'oferta i preus a l'alça.

Detingut a Castelló un fugitiu condemnat per un homicidi a Colòmbia

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a un fugitiu de 36 anys, considerat d'alta perillositat i condemnat a més de 17 anys de presó per un homicidi dolós comés a Colòmbia en 2009.

Sagunt demana a la confraria de la Puríssima Sang canvis per a incloure a les dones per Setmana Santa

L'Ajuntament de Sagunt manté el seu suport a la Setmana Santa de 2026 però exigix a la Confraria de la Puríssima Sang adaptar les seues normes per a permetre la participació de les dones i complir la legalitat.