Quique Dacosta, contra l’Ajuntament de València per posar-li un contenidor davant del local

Llissa Negra, restaurant de Quique Dacosta

El restaurant de Quique Dacosta en la Ciutat de València: el Llissa Negra | Quique Dacosta

 

El xef valencià Quique Dacosta, premiat amb tres estreles Michelin, en peu de guerra contra l’Ajuntament de València i apunta directament a l’alcalde, Joan Ribó, dels problemes que una mala ordenança municipal li estan causant al negoci. Segons explica en el seu twitter personal, li han instal·lat un contenidor justet davant del restaurant per unes obres en el carrer d’enfront, cosa que ha fet que li entraren menys clients perquè li tapen l’entrada i pareix que tinga el local tancat.

 

Dacosta indica que entén que el veí que està fent obres no puga posar el contenidor en el seu tros, ja que hi ha pilons en la vorera. Ara bé, el xef indica que hi ha alternatives menys invasives –el cantó del carrer, que no té pilons–, que no suposen un risc laboral per als obrers, que no haurien de passar el carrer amb el trànsit que implica. Ara bé, l’única resposta oficial que ha tingut ha sigut que «si la Policia Local de València no ha registrat incidència, no hi ha problemes».

 

Tres mesos d’obres que desesperen al cuiner

Amb este panorama, el cuiner ha intentat parlar amb l’administració per a estudiar alternatives favorables per a totes les parts, ja que «el contenidor té previst quedar-se tres mesos en l’aparador» de la Llissa Negra. La sorpresa i la indignació del premiat xef han vingut quan l’alcalde Joan Ribó, després de parlar en persona amb ell, li ha indicat que «no es pot encarregar d’eixes coses». I, davant d’això, Dacosta ha esclafit: «¿Si no t’encarregues dels problemes dels veïns i, a demés en este cas, emblemes de la ciutat, de què t’encarregues?».

 

 

Segons pareix, atenent les queixes públiques que el cuiner de Dénia va fer ahir en internet, l’Ajuntament de València li ha contestat que treballaran per solucionar-li el problema que «no correspon en cap cas a l’Alcaldia». De fet, fonts del ‘Levante’ han explicat que al llarg del dia canviaran la ubicació del contenidor. Ara bé, tal com ha explicat el mateix Dacosta «una persona de l’equip de l’alcalde Ribó em va prometre que em tocaria per a ‘explicar-me’, i res».

 

 

Esperem que els problemes d’un dels emblemes de la cuina valenciana moderna puguen ser resolts en breu. Al capdavall, com lamenta el denier «¿No hi ha ningú en l’administració ni en la policia que tinga un poc de sentit comú a l’hora d’aplicar la normativa municipal?».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.