10.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Quique Dacosta, contra l’Ajuntament de València per posar-li un contenidor davant del local

Llissa Negra, restaurant de Quique Dacosta

El restaurant de Quique Dacosta en la Ciutat de València: el Llissa Negra | Quique Dacosta

 

El xef valencià Quique Dacosta, premiat amb tres estreles Michelin, en peu de guerra contra l’Ajuntament de València i apunta directament a l’alcalde, Joan Ribó, dels problemes que una mala ordenança municipal li estan causant al negoci. Segons explica en el seu twitter personal, li han instal·lat un contenidor justet davant del restaurant per unes obres en el carrer d’enfront, cosa que ha fet que li entraren menys clients perquè li tapen l’entrada i pareix que tinga el local tancat.

 

Dacosta indica que entén que el veí que està fent obres no puga posar el contenidor en el seu tros, ja que hi ha pilons en la vorera. Ara bé, el xef indica que hi ha alternatives menys invasives –el cantó del carrer, que no té pilons–, que no suposen un risc laboral per als obrers, que no haurien de passar el carrer amb el trànsit que implica. Ara bé, l’única resposta oficial que ha tingut ha sigut que «si la Policia Local de València no ha registrat incidència, no hi ha problemes».

 

Tres mesos d’obres que desesperen al cuiner

Amb este panorama, el cuiner ha intentat parlar amb l’administració per a estudiar alternatives favorables per a totes les parts, ja que «el contenidor té previst quedar-se tres mesos en l’aparador» de la Llissa Negra. La sorpresa i la indignació del premiat xef han vingut quan l’alcalde Joan Ribó, després de parlar en persona amb ell, li ha indicat que «no es pot encarregar d’eixes coses». I, davant d’això, Dacosta ha esclafit: «¿Si no t’encarregues dels problemes dels veïns i, a demés en este cas, emblemes de la ciutat, de què t’encarregues?».

 

 

Segons pareix, atenent les queixes públiques que el cuiner de Dénia va fer ahir en internet, l’Ajuntament de València li ha contestat que treballaran per solucionar-li el problema que «no correspon en cap cas a l’Alcaldia». De fet, fonts del ‘Levante’ han explicat que al llarg del dia canviaran la ubicació del contenidor. Ara bé, tal com ha explicat el mateix Dacosta «una persona de l’equip de l’alcalde Ribó em va prometre que em tocaria per a ‘explicar-me’, i res».

 

 

Esperem que els problemes d’un dels emblemes de la cuina valenciana moderna puguen ser resolts en breu. Al capdavall, com lamenta el denier «¿No hi ha ningú en l’administració ni en la policia que tinga un poc de sentit comú a l’hora d’aplicar la normativa municipal?».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Creen un dispositiu que repel·lix al morrut negre, enemic de la platanera

La Universitat d'Alacant ha desenrotllat un dispositiu biodegradable que allibera compostos volàtils i desorienta al morrut negre de la platanera. La tecnologia reduïx l'ús d'insecticides i ja inicia proves en plantacions canàries.

L’alcalde d’Almussafes demana declarar davant el PSOE després de les denúncies d’assetjament

Toni González ha sol·licitat declarar davant el CADE del PSOE després de ser expulsat del PSPV-PSOE. Manté l'Alcaldia en el grup mixt i reclama conéixer les proves.

Kairu, el nom triat per consulta popular per al primer rinoceront nascut en Bioparc

Més de 5.000 persones han votat i Kairu es va imposar amb el 44,7% en la consulta per a batejar al primer rinoceront nascut al parc. El naixement reforça el programa de conservació del rinoceront blanc i coincidix amb la promoció infantil BIONadal.

La Guàrdia Civil ha detingut a un home per un incendi agrícola que va obligar a tallar la N-332 entre Gandia i Oliva

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 70 anys com a presumpte autor d'un incendi agrícola que va tallar la N-332 entre Gandia i Oliva. El foc va arrasar 3,5 hectàrees, va afectar 23 parcel·les i va obligar a desallotjar cinc vivendes.

Les pluges deixen més de 100 l/m² en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb quasi 170 en Atzubia i Beniflà

Les pluges de les últimes hores han deixat més de 100 l/m² en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana, amb màxims de 167,8 en Atzubia i 164,4 a Beniflà. Aemet va activar l'avís taronja per pluja i va mantindre el groc per onatge en la costa.

A presó per dos robatoris amb navaixa a Benicarló: dos ferits i més de 660 euros sostrets

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 32 anys per dos assalts amb arma blanca en la mateixa zona de Benicarló. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó.

17 persones ateses per fum després de l’incendi d’una vivenda a Alaquàs

El foc s'ha declarat passades les 7.00 en una vivenda del carrer del Cid i ja ha sigut extingit. Només un afectat, de 40 anys, ha sigut traslladat a l'Hospital General.

El Govern demana la dimissió de Feijóo i l’acusa d’un any de mentides sobre la DANA

Elma Saiz ha reclamat la dimissió d'Alberto Núñez Feijóo per mentir durant un any sobre la DANA i per usar, al seu juí, el dolor de les víctimes.