16.6 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Quique Dacosta, contra l’Ajuntament de València per posar-li un contenidor davant del local

Llissa Negra, restaurant de Quique Dacosta

El restaurant de Quique Dacosta en la Ciutat de València: el Llissa Negra | Quique Dacosta

 

El xef valencià Quique Dacosta, premiat amb tres estreles Michelin, en peu de guerra contra l’Ajuntament de València i apunta directament a l’alcalde, Joan Ribó, dels problemes que una mala ordenança municipal li estan causant al negoci. Segons explica en el seu twitter personal, li han instal·lat un contenidor justet davant del restaurant per unes obres en el carrer d’enfront, cosa que ha fet que li entraren menys clients perquè li tapen l’entrada i pareix que tinga el local tancat.

 

Dacosta indica que entén que el veí que està fent obres no puga posar el contenidor en el seu tros, ja que hi ha pilons en la vorera. Ara bé, el xef indica que hi ha alternatives menys invasives –el cantó del carrer, que no té pilons–, que no suposen un risc laboral per als obrers, que no haurien de passar el carrer amb el trànsit que implica. Ara bé, l’única resposta oficial que ha tingut ha sigut que «si la Policia Local de València no ha registrat incidència, no hi ha problemes».

 

Tres mesos d’obres que desesperen al cuiner

Amb este panorama, el cuiner ha intentat parlar amb l’administració per a estudiar alternatives favorables per a totes les parts, ja que «el contenidor té previst quedar-se tres mesos en l’aparador» de la Llissa Negra. La sorpresa i la indignació del premiat xef han vingut quan l’alcalde Joan Ribó, després de parlar en persona amb ell, li ha indicat que «no es pot encarregar d’eixes coses». I, davant d’això, Dacosta ha esclafit: «¿Si no t’encarregues dels problemes dels veïns i, a demés en este cas, emblemes de la ciutat, de què t’encarregues?».

 

 

Segons pareix, atenent les queixes públiques que el cuiner de Dénia va fer ahir en internet, l’Ajuntament de València li ha contestat que treballaran per solucionar-li el problema que «no correspon en cap cas a l’Alcaldia». De fet, fonts del ‘Levante’ han explicat que al llarg del dia canviaran la ubicació del contenidor. Ara bé, tal com ha explicat el mateix Dacosta «una persona de l’equip de l’alcalde Ribó em va prometre que em tocaria per a ‘explicar-me’, i res».

 

 

Esperem que els problemes d’un dels emblemes de la cuina valenciana moderna puguen ser resolts en breu. Al capdavall, com lamenta el denier «¿No hi ha ningú en l’administració ni en la policia que tinga un poc de sentit comú a l’hora d’aplicar la normativa municipal?».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.