15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La nova ordenança de mobilitat de València incorpora canvis per a les motos

arxiu

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Este pròxim mes de juny la ciutat de València posarà en marxa la seua nova ordenança de mobilitat. Tal com informava el diari Las Provincias, esta nova normativa incorpora alguns canvis i novetats per a les motocicletes i ciclomotors.

 

Un dels canvis respecte a la normativa actual serà la prohibició per a motocicletes i ciclomotors de circular pel carril EMT/Taxi. Fins ara existia esta possibilitat, però amb la nova normativa es descarta. Des de la regidoria de Mobilitat ja es va considerar esta situació, que no era recomanable la circulació d’estos vehicles pel carril Bus, ja que podia incrementar els accidents i afectar al normal funcionament del carril per parts dels busos de l’EMT i taxis.

 

Respecte a l’aparcament de motos en voreres, també s’incorporen canvis. Fins a este moment, les motos podien aparcar en les voreres que tingueren més de 3 metres d’amplària, estacionant en paral·lel a la vora de la vorera, i amb una distància mínima de 50 centímetres per a l’apertura de portes de cotxes estacionats. A més, l’espai fins a un pas de vianants havia de ser, com a mínim, de 2 metres.

 

Ara, per tal d’aparcar, la distancia a un pas de vianants haurà de ser de 3 metres, i quan aparquen junt a un carril bici, deixar 1 metre de distància.

 

A més, només estarà permés aparcar en la vorera quan no existisquen places per a aparcar senyalitzades en el carrer a una distància mínima de 50 metres. No influirà si les places estan ocupades o no, ja que si existixen, no estarà permés aparcar en la vorera.

 

Com sempre, tampoc es podrà aparcar quan la senyalització ho prohibisca.

 

Així mateix, tampoc es podrà estacionar en la vorera, encara que els requisits anteriors es complisquen, si s’està junta una zona de càrrega i descàrrega. A més, per a estacionar, les motos hauran de ser arrastrades des de la vora de la vorera fins al lloc d’aparcament, ja que no podran anar amb el motor encés sobre la vorera.

 

Com ja ocorre actualment, no es podrà aparcar junt a façanes ni portes d’accés als edificis, ni tampoc estarà permés encadenar les motos a elements del mobiliari o arbres.

Últimes notícies

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.

Feijóo va reiterar davant la jutgessa que les riuades per la DANA van ser una emergència nacional

Feijóo va declarar com a testimoni per la gestió de la DANA i va sostindre que l'episodi havia de tractar-se com a emergència nacional. Va afirmar que la coordinació estatal era necessària i que el Govern no la va assumir.

Mor una dona en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona ha mort en l'incendi d'una vivenda situada en el tercer pis d'un edifici de cinc altures a Vila-real. Dos dotacions de bombers han intervingut i els sanitaris han confirmat la defunció.

Pérez Llorca defén impulsar una llei valenciana de costes per a protegir el litoral

Pérez Llorca ha defés la gestió del Consell en la protecció del litoral i ha anunciat l'impuls d'una llei valenciana de costes. La norma, basada en l'Estatut, ha sigut presentada com una via per a reforçar la capacitat autonòmica i millorar la defensa de platges i fronts urbans.