27.8 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

La nova ordenança de mobilitat de València incorpora canvis per a les motos

arxiu

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Este pròxim mes de juny la ciutat de València posarà en marxa la seua nova ordenança de mobilitat. Tal com informava el diari Las Provincias, esta nova normativa incorpora alguns canvis i novetats per a les motocicletes i ciclomotors.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Un dels canvis respecte a la normativa actual serà la prohibició per a motocicletes i ciclomotors de circular pel carril EMT/Taxi. Fins ara existia esta possibilitat, però amb la nova normativa es descarta. Des de la regidoria de Mobilitat ja es va considerar esta situació, que no era recomanable la circulació d’estos vehicles pel carril Bus, ja que podia incrementar els accidents i afectar al normal funcionament del carril per parts dels busos de l’EMT i taxis.

 

Respecte a l’aparcament de motos en voreres, també s’incorporen canvis. Fins a este moment, les motos podien aparcar en les voreres que tingueren més de 3 metres d’amplària, estacionant en paral·lel a la vora de la vorera, i amb una distància mínima de 50 centímetres per a l’apertura de portes de cotxes estacionats. A més, l’espai fins a un pas de vianants havia de ser, com a mínim, de 2 metres.

 

Ara, per tal d’aparcar, la distancia a un pas de vianants haurà de ser de 3 metres, i quan aparquen junt a un carril bici, deixar 1 metre de distància.

 

A més, només estarà permés aparcar en la vorera quan no existisquen places per a aparcar senyalitzades en el carrer a una distància mínima de 50 metres. No influirà si les places estan ocupades o no, ja que si existixen, no estarà permés aparcar en la vorera.

 

Com sempre, tampoc es podrà aparcar quan la senyalització ho prohibisca.

 

Així mateix, tampoc es podrà estacionar en la vorera, encara que els requisits anteriors es complisquen, si s’està junta una zona de càrrega i descàrrega. A més, per a estacionar, les motos hauran de ser arrastrades des de la vora de la vorera fins al lloc d’aparcament, ja que no podran anar amb el motor encés sobre la vorera.

 

Com ja ocorre actualment, no es podrà aparcar junt a façanes ni portes d’accés als edificis, ni tampoc estarà permés encadenar les motos a elements del mobiliari o arbres.

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.