10.2 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

La nova ordenança de mobilitat de València incorpora canvis per a les motos

arxiu

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Este pròxim mes de juny la ciutat de València posarà en marxa la seua nova ordenança de mobilitat. Tal com informava el diari Las Provincias, esta nova normativa incorpora alguns canvis i novetats per a les motocicletes i ciclomotors.

 

Un dels canvis respecte a la normativa actual serà la prohibició per a motocicletes i ciclomotors de circular pel carril EMT/Taxi. Fins ara existia esta possibilitat, però amb la nova normativa es descarta. Des de la regidoria de Mobilitat ja es va considerar esta situació, que no era recomanable la circulació d’estos vehicles pel carril Bus, ja que podia incrementar els accidents i afectar al normal funcionament del carril per parts dels busos de l’EMT i taxis.

 

Respecte a l’aparcament de motos en voreres, també s’incorporen canvis. Fins a este moment, les motos podien aparcar en les voreres que tingueren més de 3 metres d’amplària, estacionant en paral·lel a la vora de la vorera, i amb una distància mínima de 50 centímetres per a l’apertura de portes de cotxes estacionats. A més, l’espai fins a un pas de vianants havia de ser, com a mínim, de 2 metres.

 

Ara, per tal d’aparcar, la distancia a un pas de vianants haurà de ser de 3 metres, i quan aparquen junt a un carril bici, deixar 1 metre de distància.

 

A més, només estarà permés aparcar en la vorera quan no existisquen places per a aparcar senyalitzades en el carrer a una distància mínima de 50 metres. No influirà si les places estan ocupades o no, ja que si existixen, no estarà permés aparcar en la vorera.

 

Com sempre, tampoc es podrà aparcar quan la senyalització ho prohibisca.

 

Així mateix, tampoc es podrà estacionar en la vorera, encara que els requisits anteriors es complisquen, si s’està junta una zona de càrrega i descàrrega. A més, per a estacionar, les motos hauran de ser arrastrades des de la vora de la vorera fins al lloc d’aparcament, ja que no podran anar amb el motor encés sobre la vorera.

 

Com ja ocorre actualment, no es podrà aparcar junt a façanes ni portes d’accés als edificis, ni tampoc estarà permés encadenar les motos a elements del mobiliari o arbres.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.