20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La nova ordenança de mobilitat de València incorpora canvis per a les motos

arxiu

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Este pròxim mes de juny la ciutat de València posarà en marxa la seua nova ordenança de mobilitat. Tal com informava el diari Las Provincias, esta nova normativa incorpora alguns canvis i novetats per a les motocicletes i ciclomotors.

 

Un dels canvis respecte a la normativa actual serà la prohibició per a motocicletes i ciclomotors de circular pel carril EMT/Taxi. Fins ara existia esta possibilitat, però amb la nova normativa es descarta. Des de la regidoria de Mobilitat ja es va considerar esta situació, que no era recomanable la circulació d’estos vehicles pel carril Bus, ja que podia incrementar els accidents i afectar al normal funcionament del carril per parts dels busos de l’EMT i taxis.

 

Respecte a l’aparcament de motos en voreres, també s’incorporen canvis. Fins a este moment, les motos podien aparcar en les voreres que tingueren més de 3 metres d’amplària, estacionant en paral·lel a la vora de la vorera, i amb una distància mínima de 50 centímetres per a l’apertura de portes de cotxes estacionats. A més, l’espai fins a un pas de vianants havia de ser, com a mínim, de 2 metres.

 

Ara, per tal d’aparcar, la distancia a un pas de vianants haurà de ser de 3 metres, i quan aparquen junt a un carril bici, deixar 1 metre de distància.

 

A més, només estarà permés aparcar en la vorera quan no existisquen places per a aparcar senyalitzades en el carrer a una distància mínima de 50 metres. No influirà si les places estan ocupades o no, ja que si existixen, no estarà permés aparcar en la vorera.

 

Com sempre, tampoc es podrà aparcar quan la senyalització ho prohibisca.

 

Així mateix, tampoc es podrà estacionar en la vorera, encara que els requisits anteriors es complisquen, si s’està junta una zona de càrrega i descàrrega. A més, per a estacionar, les motos hauran de ser arrastrades des de la vora de la vorera fins al lloc d’aparcament, ja que no podran anar amb el motor encés sobre la vorera.

 

Com ja ocorre actualment, no es podrà aparcar junt a façanes ni portes d’accés als edificis, ni tampoc estarà permés encadenar les motos a elements del mobiliari o arbres.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.