La nova ordenança de mobilitat de València incorpora canvis per a les motos

arxiu

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Este pròxim mes de juny la ciutat de València posarà en marxa la seua nova ordenança de mobilitat. Tal com informava el diari Las Provincias, esta nova normativa incorpora alguns canvis i novetats per a les motocicletes i ciclomotors.

 

Un dels canvis respecte a la normativa actual serà la prohibició per a motocicletes i ciclomotors de circular pel carril EMT/Taxi. Fins ara existia esta possibilitat, però amb la nova normativa es descarta. Des de la regidoria de Mobilitat ja es va considerar esta situació, que no era recomanable la circulació d’estos vehicles pel carril Bus, ja que podia incrementar els accidents i afectar al normal funcionament del carril per parts dels busos de l’EMT i taxis.

 

Respecte a l’aparcament de motos en voreres, també s’incorporen canvis. Fins a este moment, les motos podien aparcar en les voreres que tingueren més de 3 metres d’amplària, estacionant en paral·lel a la vora de la vorera, i amb una distància mínima de 50 centímetres per a l’apertura de portes de cotxes estacionats. A més, l’espai fins a un pas de vianants havia de ser, com a mínim, de 2 metres.

 

Ara, per tal d’aparcar, la distancia a un pas de vianants haurà de ser de 3 metres, i quan aparquen junt a un carril bici, deixar 1 metre de distància.

 

A més, només estarà permés aparcar en la vorera quan no existisquen places per a aparcar senyalitzades en el carrer a una distància mínima de 50 metres. No influirà si les places estan ocupades o no, ja que si existixen, no estarà permés aparcar en la vorera.

 

Com sempre, tampoc es podrà aparcar quan la senyalització ho prohibisca.

 

Així mateix, tampoc es podrà estacionar en la vorera, encara que els requisits anteriors es complisquen, si s’està junta una zona de càrrega i descàrrega. A més, per a estacionar, les motos hauran de ser arrastrades des de la vora de la vorera fins al lloc d’aparcament, ja que no podran anar amb el motor encés sobre la vorera.

 

Com ja ocorre actualment, no es podrà aparcar junt a façanes ni portes d’accés als edificis, ni tampoc estarà permés encadenar les motos a elements del mobiliari o arbres.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU