Urdangarin eixirà de presó dos dies a la setmana per a fer un voluntariat en Madrid

 

El titular del Jutjat de Vigilància Penitenciaria 1 de Castella i Lleó amb seu en Valladolid ha autoritzat a Iñaki Urdangarin a poder eixir dos voltes per setmana de la presó per a poder participar en un programa de voluntariat en una institució religiosa de Madrid, segons informa ‘El Correo’. Per tant, el cunyat del rei Felip VI està autoritzat a eixir un màxim de huit hores diàries de la presó de dones de Brieva, Àvila, per a poder treballar amb persones discapacitades.

 

El jutge disposa que amb este permís es vol evitar els «efectes negatius» de «l’absolut aïllament» al que està sotmés el pres, a pesar d’estar complint un règim de segon grau, després de ser condemnat pel Suprem a cinc anys i deu mesos pel cas Nóos. El magistrat considera que esta activitat «és més que positiva per a reduir o eliminar la desocialització i deshumanització» a més de la «destrucció de l’individu que comporta la soledat absoluta a la que està sotmés». 

 

«Una forma de reparació a la societat»

El magistrat ha valorat positivament la petició de l’home de la infanta Cristina perquè considera que «la presa de contacte amb la vida real» contribuix a «generar un element de conscienciació de la transcendència de la mateixa conducta delictiva». A més, tractant-se d’una activitat de voluntariat considerada de «caràcter solidari, voluntari i lliure» no veu el risc de fugida ni perillositat social.

 

La faena que desenvoluparà en esta institució religiosa serà la d‘ajudar als professionals del centre en activitats de monitoratge deportiu. Un programa acord amb l’article 117 del Reglament Penitenciari que s’emmarca en el concepte de justícia restaurativa «una forma de reparació a la societat». L’informe de presó en què es basa l’auto judicial indica que Urdangarin, que ha sigut un deportista d’elit, compta amb una experiència que «no és comuna en la població general» i, a més afirma, que «ja ha desenvolupat ocasionalment activitats de col·laboració amb persones en risc d’exclusió».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.

Jaime Ruix, el jove de 26 anys que assumix l’alcaldia d’una ciutat de 30.000 habitants

Jaime Ruix, amb 26 anys i una trajectòria política iniciada als 17, assumirà al maig l'alcaldia de La Pobla de Vallbona després d'un pacte de govern. Defén que la joventut està preparada per a gestionar ajuntaments i posa el focus en la proximitat amb els veïns.

Dissabte amb núvols, pluges febles i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles i vents fluixos de component este, sense canvis tèrmics rellevants.

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.