11.8 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Urdangarin eixirà de presó dos dies a la setmana per a fer un voluntariat en Madrid

 

El titular del Jutjat de Vigilància Penitenciaria 1 de Castella i Lleó amb seu en Valladolid ha autoritzat a Iñaki Urdangarin a poder eixir dos voltes per setmana de la presó per a poder participar en un programa de voluntariat en una institució religiosa de Madrid, segons informa ‘El Correo’. Per tant, el cunyat del rei Felip VI està autoritzat a eixir un màxim de huit hores diàries de la presó de dones de Brieva, Àvila, per a poder treballar amb persones discapacitades.

 

El jutge disposa que amb este permís es vol evitar els «efectes negatius» de «l’absolut aïllament» al que està sotmés el pres, a pesar d’estar complint un règim de segon grau, després de ser condemnat pel Suprem a cinc anys i deu mesos pel cas Nóos. El magistrat considera que esta activitat «és més que positiva per a reduir o eliminar la desocialització i deshumanització» a més de la «destrucció de l’individu que comporta la soledat absoluta a la que està sotmés». 

 

«Una forma de reparació a la societat»

El magistrat ha valorat positivament la petició de l’home de la infanta Cristina perquè considera que «la presa de contacte amb la vida real» contribuix a «generar un element de conscienciació de la transcendència de la mateixa conducta delictiva». A més, tractant-se d’una activitat de voluntariat considerada de «caràcter solidari, voluntari i lliure» no veu el risc de fugida ni perillositat social.

 

La faena que desenvoluparà en esta institució religiosa serà la d‘ajudar als professionals del centre en activitats de monitoratge deportiu. Un programa acord amb l’article 117 del Reglament Penitenciari que s’emmarca en el concepte de justícia restaurativa «una forma de reparació a la societat». L’informe de presó en què es basa l’auto judicial indica que Urdangarin, que ha sigut un deportista d’elit, compta amb una experiència que «no és comuna en la població general» i, a més afirma, que «ja ha desenvolupat ocasionalment activitats de col·laboració amb persones en risc d’exclusió».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.