18 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Absolts els set acusats del crim de Polop

Enterrament d'Alejandro Ponsoda, exalcalde de Polop

El crim es va cometre en 2007 | EFE

 

El jurat popular ha absolt als set acusats del crim d’Alejandro Ponsoda, l’alcalde de la localitat de Polop, en la Marina Baixa (Alacant), que va morir després de què li pegaren tirs la nit del 19 d’octubre de l’any 2007. La magistrada i presidenta del tribunal del jurat ha dictat en la sala la sentència amb l’absolució dels acusats.

 

Els acusats eren el successor de Ponsoda, Juan Cano; l’empresari Salvador Ros; els responsables del club Mesalina, Pedro Hermosilla i Ariel Gatto; i els que eren considerats els presumptes autors materials del crim, Raúl Montero Trevejo, Robert Franek i Radim Rakowsk. 

 

Els quatre inductors feien front a una petició de 25 anys de presó per assassinat amb preu, en concurs amb atemptat contra l’autoritat, i a 27 anys de presó els tres acusats de ser autors materials de l’assassinat, ja que sumaven el delicte de tinença il·lícita d’armes, del que també han quedat absolts. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.