14.1 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Absolts els set acusats del crim de Polop

Enterrament d'Alejandro Ponsoda, exalcalde de Polop

El crim es va cometre en 2007 | EFE

 

El jurat popular ha absolt als set acusats del crim d’Alejandro Ponsoda, l’alcalde de la localitat de Polop, en la Marina Baixa (Alacant), que va morir després de què li pegaren tirs la nit del 19 d’octubre de l’any 2007. La magistrada i presidenta del tribunal del jurat ha dictat en la sala la sentència amb l’absolució dels acusats.

 

Els acusats eren el successor de Ponsoda, Juan Cano; l’empresari Salvador Ros; els responsables del club Mesalina, Pedro Hermosilla i Ariel Gatto; i els que eren considerats els presumptes autors materials del crim, Raúl Montero Trevejo, Robert Franek i Radim Rakowsk. 

 

Els quatre inductors feien front a una petició de 25 anys de presó per assassinat amb preu, en concurs amb atemptat contra l’autoritat, i a 27 anys de presó els tres acusats de ser autors materials de l’assassinat, ja que sumaven el delicte de tinença il·lícita d’armes, del que també han quedat absolts. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.

Morals: el derbi és un partit especial i tenim l’oportunitat de fer història

José Luis Morales va subratllar que el València-Llevant del divendres a Mestalla és un dol diferent en el qual la classificació passa a un segon pla. Calero va elogiar el treball de Corberán en un acte previ al partit.

Gayà anticipa un derbi molt disputat i confia que caiga del costat del València

El capità del València va advertir que el derbi davant el Llevant serà molt disputat i que es decidirà per detalls. Corberán va celebrar el ple de Mestalla com un plus d'energia.

La Fiscalia situa a Koldo García com a alter ego de Ábalos i sol·licita penes de fins a 24 anys

Anticorrupció presenta les seues conclusions: definix a Koldo García com a alter ego i testaferro de José Luis Ábalos i descriu un repartiment de rols amb Víctor de Aldama. L'escrit detalla gestions més enllà dels contractes de màscares i demana penes de fins a 24 anys de presó

L’IVAM rescata a la generació que va trencar amb el sorollismo i va renovar l’art valencià

L'IVAM ha presentat 'Atrevir-se a més. València abans de l'art normatiu. 1947-1960', amb més de 200 obres de 50 artistes que van qüestionar l'academicisme i el sorollismo. La mostra reivindica el seu paper en la modernització artística dels anys cinquanta.