Una exalcaldessa de Polop sobre Juan Cano: «Era un borratxo, un boig i un mal alcalde»

Juan Cano

Una exalcaldesa de Polop sobre Juan Cano: «Era un borratxo, un boig i un mal alcalde» | EFE

Juan Cano, el principal acusat de matar a tirs a l’alcalde de Polop, en la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda, en 2007, era un «borratxo, un boig i un mal alcalde», segons el testimoni d’una exalcaldesa de la localitat, llegit hui davant del jurat popular en l’Audiència Provincial d’Alacant.

 

Estes paraules sobre el considerat cervell de l’assassinat, Juan Cano, van ser emeses en la fase d’instrucció per la popular María Dolores Zaragoza, que va ser alcaldessa de Polop entre desembre de 2009 i juny de 2011, quan va rellevar a l’anterior una volta que va ser detingut per la Guàrdia Civil per la seua presumpta participació. Zaragoza va morir més tard per una greu malaltia, pel que la seua declaració en instrucció ha sigut llegida davant dels sis hòmens i tres dones del jurat popular.

 

Segons este testimoniatge, Cano, que en aquell moment era vicealcalde i regidor d’Urbanisme, considerava com el seu «enemic polític número 1» a l’alcalde i company Alejandro Ponsoda, a qui «sempre tractava de manera despectiva» i li deia que era un «inútil» i que «no servix per a res». «No el vol ni la seua família», deia Zaragoza sobre el que solia dir Cano del mort, a demés d’altres frases com «ni eres home ni eres res», amb altres al·lusions a la vida íntima del regidor assassinat.

 

Anava «alegre» a les reunions de l’Ajuntament

L’exalcaldesa de Polop també va declarar en instrucció que era «habitual que Cano anara ‘alegre’ (en al·lusió a la beguda) a les reunions a l’Ajuntament», sobretot després de les 11 hores, ja que era freqüent que abans consumira alcohol en el bar de la piscina municipal.

 

Zaragoza ha relatat que, sense alcohol, Cano tenia un caràcter «afable», però que si consumia el seu humor es tornava «insuportable i, fins i tot, feia por», i ha afegit que la seua faceta d’«intimidador» li va provocar a ella mateixa arribar a tindre «por» de què li passara «el mateix que a Alejandro (Ponsoda)».

 

Zaragoza desconeix «si Cano va matar a Ponsada»

Encara que ha aclarit que desconeix «si Cano va matar a Alejandro», l’exalcaldesa va indicar que l’acusat li va dir que el fet de ser relegat en les llistes electorals de quatre anys abans (en 2003 després d’una denúncia per un suposat suborn) i quedar fora de l’ajuntament durant 4 anys abans de tornar com a número dos, no li va agradar i això va provocar que se sentira «defraudat» per Ponsoda, a qui veia com «una mala persona».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.