Una exalcaldessa de Polop sobre Juan Cano: «Era un borratxo, un boig i un mal alcalde»

Juan Cano

Una exalcaldesa de Polop sobre Juan Cano: «Era un borratxo, un boig i un mal alcalde» | EFE

Juan Cano, el principal acusat de matar a tirs a l’alcalde de Polop, en la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda, en 2007, era un «borratxo, un boig i un mal alcalde», segons el testimoni d’una exalcaldesa de la localitat, llegit hui davant del jurat popular en l’Audiència Provincial d’Alacant.

 

Estes paraules sobre el considerat cervell de l’assassinat, Juan Cano, van ser emeses en la fase d’instrucció per la popular María Dolores Zaragoza, que va ser alcaldessa de Polop entre desembre de 2009 i juny de 2011, quan va rellevar a l’anterior una volta que va ser detingut per la Guàrdia Civil per la seua presumpta participació. Zaragoza va morir més tard per una greu malaltia, pel que la seua declaració en instrucció ha sigut llegida davant dels sis hòmens i tres dones del jurat popular.

 

Segons este testimoniatge, Cano, que en aquell moment era vicealcalde i regidor d’Urbanisme, considerava com el seu «enemic polític número 1» a l’alcalde i company Alejandro Ponsoda, a qui «sempre tractava de manera despectiva» i li deia que era un «inútil» i que «no servix per a res». «No el vol ni la seua família», deia Zaragoza sobre el que solia dir Cano del mort, a demés d’altres frases com «ni eres home ni eres res», amb altres al·lusions a la vida íntima del regidor assassinat.

 

Anava «alegre» a les reunions de l’Ajuntament

L’exalcaldesa de Polop també va declarar en instrucció que era «habitual que Cano anara ‘alegre’ (en al·lusió a la beguda) a les reunions a l’Ajuntament», sobretot després de les 11 hores, ja que era freqüent que abans consumira alcohol en el bar de la piscina municipal.

 

Zaragoza ha relatat que, sense alcohol, Cano tenia un caràcter «afable», però que si consumia el seu humor es tornava «insuportable i, fins i tot, feia por», i ha afegit que la seua faceta d’«intimidador» li va provocar a ella mateixa arribar a tindre «por» de què li passara «el mateix que a Alejandro (Ponsoda)».

 

Zaragoza desconeix «si Cano va matar a Ponsada»

Encara que ha aclarit que desconeix «si Cano va matar a Alejandro», l’exalcaldesa va indicar que l’acusat li va dir que el fet de ser relegat en les llistes electorals de quatre anys abans (en 2003 després d’una denúncia per un suposat suborn) i quedar fora de l’ajuntament durant 4 anys abans de tornar com a número dos, no li va agradar i això va provocar que se sentira «defraudat» per Ponsoda, a qui veia com «una mala persona».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.