Una exalcaldessa de Polop sobre Juan Cano: «Era un borratxo, un boig i un mal alcalde»

Juan Cano

Una exalcaldesa de Polop sobre Juan Cano: «Era un borratxo, un boig i un mal alcalde» | EFE

Juan Cano, el principal acusat de matar a tirs a l’alcalde de Polop, en la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda, en 2007, era un «borratxo, un boig i un mal alcalde», segons el testimoni d’una exalcaldesa de la localitat, llegit hui davant del jurat popular en l’Audiència Provincial d’Alacant.

 

Estes paraules sobre el considerat cervell de l’assassinat, Juan Cano, van ser emeses en la fase d’instrucció per la popular María Dolores Zaragoza, que va ser alcaldessa de Polop entre desembre de 2009 i juny de 2011, quan va rellevar a l’anterior una volta que va ser detingut per la Guàrdia Civil per la seua presumpta participació. Zaragoza va morir més tard per una greu malaltia, pel que la seua declaració en instrucció ha sigut llegida davant dels sis hòmens i tres dones del jurat popular.

 

Segons este testimoniatge, Cano, que en aquell moment era vicealcalde i regidor d’Urbanisme, considerava com el seu «enemic polític número 1» a l’alcalde i company Alejandro Ponsoda, a qui «sempre tractava de manera despectiva» i li deia que era un «inútil» i que «no servix per a res». «No el vol ni la seua família», deia Zaragoza sobre el que solia dir Cano del mort, a demés d’altres frases com «ni eres home ni eres res», amb altres al·lusions a la vida íntima del regidor assassinat.

 

Anava «alegre» a les reunions de l’Ajuntament

L’exalcaldesa de Polop també va declarar en instrucció que era «habitual que Cano anara ‘alegre’ (en al·lusió a la beguda) a les reunions a l’Ajuntament», sobretot després de les 11 hores, ja que era freqüent que abans consumira alcohol en el bar de la piscina municipal.

 

Zaragoza ha relatat que, sense alcohol, Cano tenia un caràcter «afable», però que si consumia el seu humor es tornava «insuportable i, fins i tot, feia por», i ha afegit que la seua faceta d’«intimidador» li va provocar a ella mateixa arribar a tindre «por» de què li passara «el mateix que a Alejandro (Ponsoda)».

 

Zaragoza desconeix «si Cano va matar a Ponsada»

Encara que ha aclarit que desconeix «si Cano va matar a Alejandro», l’exalcaldesa va indicar que l’acusat li va dir que el fet de ser relegat en les llistes electorals de quatre anys abans (en 2003 després d’una denúncia per un suposat suborn) i quedar fora de l’ajuntament durant 4 anys abans de tornar com a número dos, no li va agradar i això va provocar que se sentira «defraudat» per Ponsoda, a qui veia com «una mala persona».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.

El Consell dona llum verda a tres grans contractes sanitaris per més de 1.100 milions

El Consell autoritza tres grans contractes sanitaris per 1.106,8 milions per a neteja de centres, compra de medicaments i analítiques clíniques en La Fe, a més d'adaptar la normativa d'establiments de productes sanitaris.

El Consell obri la negociació per a aplicar la jornada de 35 hores a partir de 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària. Sindicats com a CCOO i UGT reclamen concreció, homogeneïtat i més rapidesa en Sanitat.