Una exalcaldessa de Polop sobre Juan Cano: «Era un borratxo, un boig i un mal alcalde»

Juan Cano

Una exalcaldesa de Polop sobre Juan Cano: «Era un borratxo, un boig i un mal alcalde» | EFE

Juan Cano, el principal acusat de matar a tirs a l’alcalde de Polop, en la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda, en 2007, era un «borratxo, un boig i un mal alcalde», segons el testimoni d’una exalcaldesa de la localitat, llegit hui davant del jurat popular en l’Audiència Provincial d’Alacant.

 

Estes paraules sobre el considerat cervell de l’assassinat, Juan Cano, van ser emeses en la fase d’instrucció per la popular María Dolores Zaragoza, que va ser alcaldessa de Polop entre desembre de 2009 i juny de 2011, quan va rellevar a l’anterior una volta que va ser detingut per la Guàrdia Civil per la seua presumpta participació. Zaragoza va morir més tard per una greu malaltia, pel que la seua declaració en instrucció ha sigut llegida davant dels sis hòmens i tres dones del jurat popular.

 

Segons este testimoniatge, Cano, que en aquell moment era vicealcalde i regidor d’Urbanisme, considerava com el seu «enemic polític número 1» a l’alcalde i company Alejandro Ponsoda, a qui «sempre tractava de manera despectiva» i li deia que era un «inútil» i que «no servix per a res». «No el vol ni la seua família», deia Zaragoza sobre el que solia dir Cano del mort, a demés d’altres frases com «ni eres home ni eres res», amb altres al·lusions a la vida íntima del regidor assassinat.

 

Anava «alegre» a les reunions de l’Ajuntament

L’exalcaldesa de Polop també va declarar en instrucció que era «habitual que Cano anara ‘alegre’ (en al·lusió a la beguda) a les reunions a l’Ajuntament», sobretot després de les 11 hores, ja que era freqüent que abans consumira alcohol en el bar de la piscina municipal.

 

Zaragoza ha relatat que, sense alcohol, Cano tenia un caràcter «afable», però que si consumia el seu humor es tornava «insuportable i, fins i tot, feia por», i ha afegit que la seua faceta d’«intimidador» li va provocar a ella mateixa arribar a tindre «por» de què li passara «el mateix que a Alejandro (Ponsoda)».

 

Zaragoza desconeix «si Cano va matar a Ponsada»

Encara que ha aclarit que desconeix «si Cano va matar a Alejandro», l’exalcaldesa va indicar que l’acusat li va dir que el fet de ser relegat en les llistes electorals de quatre anys abans (en 2003 després d’una denúncia per un suposat suborn) i quedar fora de l’ajuntament durant 4 anys abans de tornar com a número dos, no li va agradar i això va provocar que se sentira «defraudat» per Ponsoda, a qui veia com «una mala persona».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els metges mantenen la pressió: pols per les xifres de seguiment en la penúltima jornada de vaga

La quarta i penúltima jornada de vaga mèdica en juny ha tingut quasi un 90 % de seguiment segons el sindicat convocant, front al 6,66 % que calcula la Conselleria de Sanitat, en un conflicte obert per l’estatut marc i les condicions laborals.

El sector del calcer perd més d’un terç d’empreses i AEC reclama un pla industrial urgent

La patronal AEC alerta que el sector del calcer ha perdut un 35 % d’empreses des de 2020 i milers de llocs de treball, i reclama a les administracions un pla d’acció industrial urgent per a frenar el deteriorament.

34 autobusos substituiran els trens entre Tavernes i Gandia este cap de setmana per obres

Renfe ha organitzat 34 circulacions d'autobús este dissabte i diumenge entre Tavernes de la Valldigna i Gandia, amb parada a Xeraco, per un tall total de la línia C1 de Rodalia per obres d'Adif.

Diana Morant reafirma el suport a Zapatero: continua en la mateixa línia

La ministra Diana Morant ha reafirmat a València el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero en plena investigació del cas Plus Ultra i ha assegurat que manté les seues sospites sobre el paper dels Estats Units.

La parella de Pérez Llorca renuncia a la plaça en la Diputació enmig de dubtes ètics

La ministra Diana Morant interpreta la renúncia de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la comissió de servicis en la Diputació de València com un reconeixement que la plaça no era ètica ni estètica i possiblement tampoc legal, i exigeix explicacions a la corporació provincial.

La Universitat de València crea bessons digitals per a estudiar l’arrítmia cardíaca més freqüent

L’equip investigador desenvolupa rèpliques virtuals personalitzades de l’aurícula esquerra per a avançar cap a tractaments més adaptats en fibril·lació auricular

Alicant preveu 550 vivendes noves al PAU 2-La Torreta, la mitat protegides

L’Ajuntament d’Alacant ha encetat la tramitació del Pla Parcial 2 del PAU 2-La Torreta, que preveu unes 550 vivendes noves en 5,5 hectàrees, amb almenys la mitat de protecció pública.

Un espectacle de 150 drons il·luminarà el cel d’Alacant amb un viatge espacial dissabte a la nit

El port d’Alacant acollirà este dissabte a les 23.00 hores un espectacle nocturn de 150 drons que recrearan un viatge espacial amb motiu de les Fogueres de Sant Joan.