14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

El crim de l’alcalde de Polop tindrà la seua sèrie de televisió

Homicidi

L’exregidor Juan Cano, durant una declaració en el juí | EFE

 

L’enigmàtic crim en 2007 de l’alcalde popular de Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda i el seu juí, que demà entra en el seu tram final amb la deliberació secreta del jurat, protagonitzen la filmació d’una sèrie documental de quatre episodis per a plataformes de televisió.

 

La productora valenciana ‘Voramar Films’ ha gravat durant tres setmanes el juí del procediment del jurat popular que se seguix en l’Audiència Provincial d’Alacant per a aclarir si l’assassinat de Ponsoda va ser encarregat pel seu número dos en l’Ajuntament, regidor d’Urbanisme i posterior successor, el també polític del PP Juan Cano, en un dels reservats d’un conegut club ‘el Mesalina’.

 

Al costat de Cano, estan l’amo del prostíbul, Pedro Hermosilla; el seu gerent, Ariel Gatto, l’empresari local Salvador Ros, i els tres suposats sicaris, Raúl Montero i els txecs Radim Rakowski i Robert Franek, els qui s’enfronten a entre 25 i 27 anys de presó cadascun per un assassinat que va poder costar 50.000 euros i que va estar motivat, segons creu la fiscalia, per un sentiment d’odi cap a Ponsoda.

 

El director de la sèrie documental és José Ángel Montiel, que en el passat ha treballat per a National Geographic i Discovery Channel, entre altres mitjans, i qui intenta relatar l’ocorregut amb una perspectiva cinematogràfica. 

 

Tres professionals de la productora porten tres mesos de treball preparatori i encara preveuen entre cinc i sis més per a conseguir quatre episodis d’una hora de duració on relatar l’ocorregut i explicar el context històric en el què es va produir. L’objectiu és la futura emissió a través d’alguna de les conegudes plataformes de TV per cable que arriben a les cases, encara que encara és ràpid per a saber quina. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Tosha Schareina acaba quart en l’etapa i s’allunya del podi en motos

Tosha Schareina va acabar quart de l'etapa, a 9.47 del guanyador Luciano Benavides, i veu com es complica el podi en motos: és quart de la general a 20.13. Benavides es va emportar la seua tercera etapa i va prendre el lideratge amb 10 segons sobre Daniel Sanders.

Pradas sosté davant la jutgessa que Conca va poder parlar amb Mazón o amb Presidència abans de rebutjar el confinament

Pradas ha afirmat davant la jutgessa que Conca va poder consultar amb Mazón o amb la Secretaria de Presidència abans de respondre-li 'de confinar res' durant la DANA. L'acarament busca aclarir si va haver-hi pressions o instruccions i la gestió dels mòbils centra part del debat.

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.

Ajornen el lliurament del Premi Convivència de la Fundació Broseta a Edmundo González per un viatge

La Fundació Manuel Broseta ha ajornat el lliurament del Premi Convivència a Edmundo González prevista en el Palau de la Generalitat per un viatge de l'opositor. La cerimònia es reprogramarà i es manté l'ofrena floral del 15 de gener.

Pradas subratlla que Mazón no responia i Cuenca nega frenar avisos de confinament

Pradas afirma que no va aconseguir contactar amb Mazón quan es valorava un possible confinament durant la DANA. Cuenca nega frenar avisos i demana criteri jurídic.

Més del 82% dels docents valencians denuncien falta de suport a l’educació pública

Un 82,9% percep escàs suport institucional i un 78,3% veu recursos insuficients. L'estudi de STEs assenyala a més ràtios altes, més burocràcia i un clima d'aula més tibant.

Víctimes de la dana reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans del seu acarament. La jutgessa va acordar la diligència per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa per la gestió de la dana

La jutgessa celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia, que va avalar eixa mesura, xoca amb la versió de l'excap de gabinet.