7 detinguts a Alacant per estafes immobiliàries a persones en risc d’exclusió

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un dels principals grups criminals de la província d’Alacant especialitzat en la comissió de delictes d’estafes al sector immobiliari, falsedat en document mercantil i blanqueig de capitals a través d’un entramat societari creat amb aquesta finalitat.

Aquest grup criminal, sobre el qual ja recauen nombroses causes a diversos Jutjats tant d’Alacant capital com de la província, està especialitzat en delictes contra la Hisenda Pública i estafes de tota mena, principalment al sector immobiliari. Es dona la circumstància que un dels seus líders, detingut diverses vegades per delictes de naturalesa similar, és advocat en exercici i s’aprofitava de la confiança que tenien les víctimes per consumar l’engany i el posterior desplaçament patrimonial.

En aquesta ocasió, i valent-se de l’auxili d’una àmplia xarxa de testaferros i col·laboradors, es publicitaven en diversos mitjans de comunicació local com a empresa que atorgava préstecs a particulars, aconseguint captar persones amb greus problemes econòmics o en risc d’exclusió social.

Per a la concessió dels préstecs, l’import dels quals la major part de les vegades ni tan sols arribaven a lliurar, posaven com a condició que s’avalés amb una propietat immobiliària de cara a garantir-ne la devolució.

Confiats en la legalitat de l’operació que els transmetia un dels líders de l’organització accedien a aquesta garantia, si bé i sense que ells foren conscients realment de les conseqüències del seu consentiment el que signaven realment era l’aportació dels seus habitatges a una societat creada per l’organització delictiva, amb un capital social fictíciament milionari, via ampliació de capital no dinerària per l’import del préstec.

D’aquesta manera les propietats que al principi garantirien el préstec personal passaven a ser titulades per una empresa controlada pel grup criminal a través d’un testaferro, procedint a la venda a tercers d’algunes.

Dins de l’estructura criminal, els principals responsables ideen les operacions mercantils, li donen cobertura jurídica i obtenen la major part dels guanys, altres membres contacten amb les víctimes i els acompanyen en tot el procés criminal consumant l’engany i finalment un tercer esglaó, permeten el cobrament de diversos mitjans de pagament rebuts en les operacions de venda dels immobles a terceres persones sense risc i afavorint l’ocultació de l’origen dels guanys esmentats.

A través d’aquesta mercantil i amb la mecànica delictiva exposada s’ha acreditat la pèrdua il·lícita per part dels propietaris d’un total de tretze habitatges a la província d’Alacant, amb un perjudici estimat superior a tres-cents mil euros, si bé i després de l’actuació policial s’ha aconseguit el bloqueig de la majoria evitant que després de la venda a terceres persones les víctimes no puguen recuperar els seus habitatges.

El grup especialitzat de la Policia Nacional, Grup de Blanqueig de Capitals i Anticorrupció, que ha desenvolupat la investigació, ha pogut identificar 18 víctimes d’aquesta trama delinqüencial, algunes en risc d’exclusió social.

Els set detinguts, de nacionalitat espanyola, homes d’entre 41 i 62 anys, van ser posats a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat, que va decretar presó provisional per a un dels líders de l’organització criminal investigada.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.