7 detinguts a Alacant per estafes immobiliàries a persones en risc d’exclusió

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un dels principals grups criminals de la província d’Alacant especialitzat en la comissió de delictes d’estafes al sector immobiliari, falsedat en document mercantil i blanqueig de capitals a través d’un entramat societari creat amb aquesta finalitat.

Aquest grup criminal, sobre el qual ja recauen nombroses causes a diversos Jutjats tant d’Alacant capital com de la província, està especialitzat en delictes contra la Hisenda Pública i estafes de tota mena, principalment al sector immobiliari. Es dona la circumstància que un dels seus líders, detingut diverses vegades per delictes de naturalesa similar, és advocat en exercici i s’aprofitava de la confiança que tenien les víctimes per consumar l’engany i el posterior desplaçament patrimonial.

En aquesta ocasió, i valent-se de l’auxili d’una àmplia xarxa de testaferros i col·laboradors, es publicitaven en diversos mitjans de comunicació local com a empresa que atorgava préstecs a particulars, aconseguint captar persones amb greus problemes econòmics o en risc d’exclusió social.

Per a la concessió dels préstecs, l’import dels quals la major part de les vegades ni tan sols arribaven a lliurar, posaven com a condició que s’avalés amb una propietat immobiliària de cara a garantir-ne la devolució.

Confiats en la legalitat de l’operació que els transmetia un dels líders de l’organització accedien a aquesta garantia, si bé i sense que ells foren conscients realment de les conseqüències del seu consentiment el que signaven realment era l’aportació dels seus habitatges a una societat creada per l’organització delictiva, amb un capital social fictíciament milionari, via ampliació de capital no dinerària per l’import del préstec.

D’aquesta manera les propietats que al principi garantirien el préstec personal passaven a ser titulades per una empresa controlada pel grup criminal a través d’un testaferro, procedint a la venda a tercers d’algunes.

Dins de l’estructura criminal, els principals responsables ideen les operacions mercantils, li donen cobertura jurídica i obtenen la major part dels guanys, altres membres contacten amb les víctimes i els acompanyen en tot el procés criminal consumant l’engany i finalment un tercer esglaó, permeten el cobrament de diversos mitjans de pagament rebuts en les operacions de venda dels immobles a terceres persones sense risc i afavorint l’ocultació de l’origen dels guanys esmentats.

A través d’aquesta mercantil i amb la mecànica delictiva exposada s’ha acreditat la pèrdua il·lícita per part dels propietaris d’un total de tretze habitatges a la província d’Alacant, amb un perjudici estimat superior a tres-cents mil euros, si bé i després de l’actuació policial s’ha aconseguit el bloqueig de la majoria evitant que després de la venda a terceres persones les víctimes no puguen recuperar els seus habitatges.

El grup especialitzat de la Policia Nacional, Grup de Blanqueig de Capitals i Anticorrupció, que ha desenvolupat la investigació, ha pogut identificar 18 víctimes d’aquesta trama delinqüencial, algunes en risc d’exclusió social.

Els set detinguts, de nacionalitat espanyola, homes d’entre 41 i 62 anys, van ser posats a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat, que va decretar presó provisional per a un dels líders de l’organització criminal investigada.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.