7 detinguts a Alacant per estafes immobiliàries a persones en risc d’exclusió

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un dels principals grups criminals de la província d’Alacant especialitzat en la comissió de delictes d’estafes al sector immobiliari, falsedat en document mercantil i blanqueig de capitals a través d’un entramat societari creat amb aquesta finalitat.

Aquest grup criminal, sobre el qual ja recauen nombroses causes a diversos Jutjats tant d’Alacant capital com de la província, està especialitzat en delictes contra la Hisenda Pública i estafes de tota mena, principalment al sector immobiliari. Es dona la circumstància que un dels seus líders, detingut diverses vegades per delictes de naturalesa similar, és advocat en exercici i s’aprofitava de la confiança que tenien les víctimes per consumar l’engany i el posterior desplaçament patrimonial.

En aquesta ocasió, i valent-se de l’auxili d’una àmplia xarxa de testaferros i col·laboradors, es publicitaven en diversos mitjans de comunicació local com a empresa que atorgava préstecs a particulars, aconseguint captar persones amb greus problemes econòmics o en risc d’exclusió social.

Per a la concessió dels préstecs, l’import dels quals la major part de les vegades ni tan sols arribaven a lliurar, posaven com a condició que s’avalés amb una propietat immobiliària de cara a garantir-ne la devolució.

Confiats en la legalitat de l’operació que els transmetia un dels líders de l’organització accedien a aquesta garantia, si bé i sense que ells foren conscients realment de les conseqüències del seu consentiment el que signaven realment era l’aportació dels seus habitatges a una societat creada per l’organització delictiva, amb un capital social fictíciament milionari, via ampliació de capital no dinerària per l’import del préstec.

D’aquesta manera les propietats que al principi garantirien el préstec personal passaven a ser titulades per una empresa controlada pel grup criminal a través d’un testaferro, procedint a la venda a tercers d’algunes.

Dins de l’estructura criminal, els principals responsables ideen les operacions mercantils, li donen cobertura jurídica i obtenen la major part dels guanys, altres membres contacten amb les víctimes i els acompanyen en tot el procés criminal consumant l’engany i finalment un tercer esglaó, permeten el cobrament de diversos mitjans de pagament rebuts en les operacions de venda dels immobles a terceres persones sense risc i afavorint l’ocultació de l’origen dels guanys esmentats.

A través d’aquesta mercantil i amb la mecànica delictiva exposada s’ha acreditat la pèrdua il·lícita per part dels propietaris d’un total de tretze habitatges a la província d’Alacant, amb un perjudici estimat superior a tres-cents mil euros, si bé i després de l’actuació policial s’ha aconseguit el bloqueig de la majoria evitant que després de la venda a terceres persones les víctimes no puguen recuperar els seus habitatges.

El grup especialitzat de la Policia Nacional, Grup de Blanqueig de Capitals i Anticorrupció, que ha desenvolupat la investigació, ha pogut identificar 18 víctimes d’aquesta trama delinqüencial, algunes en risc d’exclusió social.

Els set detinguts, de nacionalitat espanyola, homes d’entre 41 i 62 anys, van ser posats a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat, que va decretar presó provisional per a un dels líders de l’organització criminal investigada.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.