7 detinguts a Alacant per estafes immobiliàries a persones en risc d’exclusió

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un dels principals grups criminals de la província d’Alacant especialitzat en la comissió de delictes d’estafes al sector immobiliari, falsedat en document mercantil i blanqueig de capitals a través d’un entramat societari creat amb aquesta finalitat.

Aquest grup criminal, sobre el qual ja recauen nombroses causes a diversos Jutjats tant d’Alacant capital com de la província, està especialitzat en delictes contra la Hisenda Pública i estafes de tota mena, principalment al sector immobiliari. Es dona la circumstància que un dels seus líders, detingut diverses vegades per delictes de naturalesa similar, és advocat en exercici i s’aprofitava de la confiança que tenien les víctimes per consumar l’engany i el posterior desplaçament patrimonial.

En aquesta ocasió, i valent-se de l’auxili d’una àmplia xarxa de testaferros i col·laboradors, es publicitaven en diversos mitjans de comunicació local com a empresa que atorgava préstecs a particulars, aconseguint captar persones amb greus problemes econòmics o en risc d’exclusió social.

Per a la concessió dels préstecs, l’import dels quals la major part de les vegades ni tan sols arribaven a lliurar, posaven com a condició que s’avalés amb una propietat immobiliària de cara a garantir-ne la devolució.

Confiats en la legalitat de l’operació que els transmetia un dels líders de l’organització accedien a aquesta garantia, si bé i sense que ells foren conscients realment de les conseqüències del seu consentiment el que signaven realment era l’aportació dels seus habitatges a una societat creada per l’organització delictiva, amb un capital social fictíciament milionari, via ampliació de capital no dinerària per l’import del préstec.

D’aquesta manera les propietats que al principi garantirien el préstec personal passaven a ser titulades per una empresa controlada pel grup criminal a través d’un testaferro, procedint a la venda a tercers d’algunes.

Dins de l’estructura criminal, els principals responsables ideen les operacions mercantils, li donen cobertura jurídica i obtenen la major part dels guanys, altres membres contacten amb les víctimes i els acompanyen en tot el procés criminal consumant l’engany i finalment un tercer esglaó, permeten el cobrament de diversos mitjans de pagament rebuts en les operacions de venda dels immobles a terceres persones sense risc i afavorint l’ocultació de l’origen dels guanys esmentats.

A través d’aquesta mercantil i amb la mecànica delictiva exposada s’ha acreditat la pèrdua il·lícita per part dels propietaris d’un total de tretze habitatges a la província d’Alacant, amb un perjudici estimat superior a tres-cents mil euros, si bé i després de l’actuació policial s’ha aconseguit el bloqueig de la majoria evitant que després de la venda a terceres persones les víctimes no puguen recuperar els seus habitatges.

El grup especialitzat de la Policia Nacional, Grup de Blanqueig de Capitals i Anticorrupció, que ha desenvolupat la investigació, ha pogut identificar 18 víctimes d’aquesta trama delinqüencial, algunes en risc d’exclusió social.

Els set detinguts, de nacionalitat espanyola, homes d’entre 41 i 62 anys, van ser posats a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat, que va decretar presó provisional per a un dels líders de l’organització criminal investigada.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.