7 detinguts a Alacant per estafes immobiliàries a persones en risc d’exclusió

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un dels principals grups criminals de la província d’Alacant especialitzat en la comissió de delictes d’estafes al sector immobiliari, falsedat en document mercantil i blanqueig de capitals a través d’un entramat societari creat amb aquesta finalitat.

Aquest grup criminal, sobre el qual ja recauen nombroses causes a diversos Jutjats tant d’Alacant capital com de la província, està especialitzat en delictes contra la Hisenda Pública i estafes de tota mena, principalment al sector immobiliari. Es dona la circumstància que un dels seus líders, detingut diverses vegades per delictes de naturalesa similar, és advocat en exercici i s’aprofitava de la confiança que tenien les víctimes per consumar l’engany i el posterior desplaçament patrimonial.

En aquesta ocasió, i valent-se de l’auxili d’una àmplia xarxa de testaferros i col·laboradors, es publicitaven en diversos mitjans de comunicació local com a empresa que atorgava préstecs a particulars, aconseguint captar persones amb greus problemes econòmics o en risc d’exclusió social.

Per a la concessió dels préstecs, l’import dels quals la major part de les vegades ni tan sols arribaven a lliurar, posaven com a condició que s’avalés amb una propietat immobiliària de cara a garantir-ne la devolució.

Confiats en la legalitat de l’operació que els transmetia un dels líders de l’organització accedien a aquesta garantia, si bé i sense que ells foren conscients realment de les conseqüències del seu consentiment el que signaven realment era l’aportació dels seus habitatges a una societat creada per l’organització delictiva, amb un capital social fictíciament milionari, via ampliació de capital no dinerària per l’import del préstec.

D’aquesta manera les propietats que al principi garantirien el préstec personal passaven a ser titulades per una empresa controlada pel grup criminal a través d’un testaferro, procedint a la venda a tercers d’algunes.

Dins de l’estructura criminal, els principals responsables ideen les operacions mercantils, li donen cobertura jurídica i obtenen la major part dels guanys, altres membres contacten amb les víctimes i els acompanyen en tot el procés criminal consumant l’engany i finalment un tercer esglaó, permeten el cobrament de diversos mitjans de pagament rebuts en les operacions de venda dels immobles a terceres persones sense risc i afavorint l’ocultació de l’origen dels guanys esmentats.

A través d’aquesta mercantil i amb la mecànica delictiva exposada s’ha acreditat la pèrdua il·lícita per part dels propietaris d’un total de tretze habitatges a la província d’Alacant, amb un perjudici estimat superior a tres-cents mil euros, si bé i després de l’actuació policial s’ha aconseguit el bloqueig de la majoria evitant que després de la venda a terceres persones les víctimes no puguen recuperar els seus habitatges.

El grup especialitzat de la Policia Nacional, Grup de Blanqueig de Capitals i Anticorrupció, que ha desenvolupat la investigació, ha pogut identificar 18 víctimes d’aquesta trama delinqüencial, algunes en risc d’exclusió social.

Els set detinguts, de nacionalitat espanyola, homes d’entre 41 i 62 anys, van ser posats a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat, que va decretar presó provisional per a un dels líders de l’organització criminal investigada.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.