Mor massa jove Alberto Zapata, el pilot de motocròs que corria amb només un braç

El món del motor està de dol. El pilot argentí Alberto ‘Wey’ Zapata ha mort este cap de setmana durant una competició de motocròs a San Agustín (Argentina). Cal recordar que el jove, de 23 anys, es va convertir fa pocs mesos en un gran exemple de superació quan va perdre un braç després de patir un accident de cotxe. Malgrat això, Zapata va mantenir viva la seua passió i el fet de tenir només un braç no va impedir que tornés a pujar a la moto.

 

 

Però tornar a pujar a una moto li ha costat la vida. Els fets van tenir lloc este cap de setmana, durant una cursa a San Agustín, quan ‘Wey’ Zapata va perdre l’equilibri després d’un salt i va caure a terra, sent atropellat per altres dos pilots, que no van poder fer res per evitar l’impacte. Tot i ser atès ràpidament pels metges del circuit i ser traslladat a un centre hospitalari, Zapata no va poder superar les ferides causades per la caiguda.

 

L’accident en què el pilot argentí va perdre la vida va ser enregistrat en vídeo i les imatges són realment impactants. En la gravació es pot veure com la moto verda de Zapata perd estabilitat després d’un salt i el pilot cau a terra, amb la mala fortuna que altres dos participants que venien darrere d’ell el van acabar envestint.

 

Commoció per la mort de ‘Wey’ Zapata

El tràgic accident de Zapata ha causat gran commoció a l’Argentina i han estat moltes les persones que han compartit missatges i paraules de condol. «Estic absolutament commogut amb la trista notícia de la mort del pilot ‘Wey’ Zapata. El meu condol a la seva família i amics en este complicat moment. En pau descansis, guerrer! A San Juan et recordarem com un gran esportista i un enorme lluitador», ha expressat Sergio Uñac, el governador de la província argentina de San Juan.

 

 

«He rebut amb profund dolor la notícia de la mort de Gerónimo Alberto Zapata Bacur, motociclista de San Juan, gran esportista i enorme lluitador, a qui vaig tenir l’honor de conèixer fa poc. Una forta abraçada a la seva família i éssers estimats. Fins sempre, ‘Wey’!», ha escrit Carlos Colombo, directiu del mític club Boca Júniors. Així mateix, a la província de San Juan, on va néixer ‘Wey’ Zapata, les autoritats han decretat 48 hores de dol esportiu provincial i la suspensió de l’activitat esportiva.

 

Un gran exemple de superació

El passat 12 de novembre, Albert Zapata va patir un accident de cotxe a Pocito, localitat de la província argentina de San Juan. El jove pilot va aconseguir sobreviure gràcies a l’actuació d’una infermera que va passar per la zona i li va fer un torniquet perquè no es dessagnés, però una vegada a l’hospital no van poder fer res per a salvar-li el braç. Tot i que ni els metges i ni els psicòlegs li van donar moltes esperances de tornar a pujar a una moto, l’amputació no li va impedir seguir endavant amb la seua passió.

 

El passat mes de febrer, ja recuperat de l’accident que havia patit tres mesos abans, ‘Wey’ Zapata va tornar a les competicions de motocròs, sorprenent a tothom i convertint-se en tot un exemple de superació. «Normalment t’ovacionen quan guanyes, quan arribes a la bandera de quadres, però aquesta vegada vaig guanyar en cada volta… Em van ovacionar fins i tot en els entrenaments», va explicar després de la seva primera cursa amb un sol braç.

 

Però ‘Wey’ no només va tornar a pujar a una moto, sinó que ho va fer competint amb els millors, aconseguint dos podis i una victòria, pilotant amb un sol braç.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.