Anuncios

Mor massa jove Alberto Zapata, el pilot de motocròs que corria amb només un braç

El món del motor està de dol. El pilot argentí Alberto ‘Wey’ Zapata ha mort este cap de setmana durant una competició de motocròs a San Agustín (Argentina). Cal recordar que el jove, de 23 anys, es va convertir fa pocs mesos en un gran exemple de superació quan va perdre un braç després de patir un accident de cotxe. Malgrat això, Zapata va mantenir viva la seua passió i el fet de tenir només un braç no va impedir que tornés a pujar a la moto.

 

 

Però tornar a pujar a una moto li ha costat la vida. Els fets van tenir lloc este cap de setmana, durant una cursa a San Agustín, quan ‘Wey’ Zapata va perdre l’equilibri després d’un salt i va caure a terra, sent atropellat per altres dos pilots, que no van poder fer res per evitar l’impacte. Tot i ser atès ràpidament pels metges del circuit i ser traslladat a un centre hospitalari, Zapata no va poder superar les ferides causades per la caiguda.

Anuncios

 

L’accident en què el pilot argentí va perdre la vida va ser enregistrat en vídeo i les imatges són realment impactants. En la gravació es pot veure com la moto verda de Zapata perd estabilitat després d’un salt i el pilot cau a terra, amb la mala fortuna que altres dos participants que venien darrere d’ell el van acabar envestint.

 

Commoció per la mort de ‘Wey’ Zapata

El tràgic accident de Zapata ha causat gran commoció a l’Argentina i han estat moltes les persones que han compartit missatges i paraules de condol. «Estic absolutament commogut amb la trista notícia de la mort del pilot ‘Wey’ Zapata. El meu condol a la seva família i amics en este complicat moment. En pau descansis, guerrer! A San Juan et recordarem com un gran esportista i un enorme lluitador», ha expressat Sergio Uñac, el governador de la província argentina de San Juan.

 

 

«He rebut amb profund dolor la notícia de la mort de Gerónimo Alberto Zapata Bacur, motociclista de San Juan, gran esportista i enorme lluitador, a qui vaig tenir l’honor de conèixer fa poc. Una forta abraçada a la seva família i éssers estimats. Fins sempre, ‘Wey’!», ha escrit Carlos Colombo, directiu del mític club Boca Júniors. Així mateix, a la província de San Juan, on va néixer ‘Wey’ Zapata, les autoritats han decretat 48 hores de dol esportiu provincial i la suspensió de l’activitat esportiva.

 

Un gran exemple de superació

El passat 12 de novembre, Albert Zapata va patir un accident de cotxe a Pocito, localitat de la província argentina de San Juan. El jove pilot va aconseguir sobreviure gràcies a l’actuació d’una infermera que va passar per la zona i li va fer un torniquet perquè no es dessagnés, però una vegada a l’hospital no van poder fer res per a salvar-li el braç. Tot i que ni els metges i ni els psicòlegs li van donar moltes esperances de tornar a pujar a una moto, l’amputació no li va impedir seguir endavant amb la seua passió.

 

El passat mes de febrer, ja recuperat de l’accident que havia patit tres mesos abans, ‘Wey’ Zapata va tornar a les competicions de motocròs, sorprenent a tothom i convertint-se en tot un exemple de superació. «Normalment t’ovacionen quan guanyes, quan arribes a la bandera de quadres, però aquesta vegada vaig guanyar en cada volta… Em van ovacionar fins i tot en els entrenaments», va explicar després de la seva primera cursa amb un sol braç.

 

Però ‘Wey’ no només va tornar a pujar a una moto, sinó que ho va fer competint amb els millors, aconseguint dos podis i una victòria, pilotant amb un sol braç.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios