12.6 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Mor massa jove Alberto Zapata, el pilot de motocròs que corria amb només un braç

El món del motor està de dol. El pilot argentí Alberto ‘Wey’ Zapata ha mort este cap de setmana durant una competició de motocròs a San Agustín (Argentina). Cal recordar que el jove, de 23 anys, es va convertir fa pocs mesos en un gran exemple de superació quan va perdre un braç després de patir un accident de cotxe. Malgrat això, Zapata va mantenir viva la seua passió i el fet de tenir només un braç no va impedir que tornés a pujar a la moto.

 

 

Però tornar a pujar a una moto li ha costat la vida. Els fets van tenir lloc este cap de setmana, durant una cursa a San Agustín, quan ‘Wey’ Zapata va perdre l’equilibri després d’un salt i va caure a terra, sent atropellat per altres dos pilots, que no van poder fer res per evitar l’impacte. Tot i ser atès ràpidament pels metges del circuit i ser traslladat a un centre hospitalari, Zapata no va poder superar les ferides causades per la caiguda.

 

L’accident en què el pilot argentí va perdre la vida va ser enregistrat en vídeo i les imatges són realment impactants. En la gravació es pot veure com la moto verda de Zapata perd estabilitat després d’un salt i el pilot cau a terra, amb la mala fortuna que altres dos participants que venien darrere d’ell el van acabar envestint.

 

Commoció per la mort de ‘Wey’ Zapata

El tràgic accident de Zapata ha causat gran commoció a l’Argentina i han estat moltes les persones que han compartit missatges i paraules de condol. «Estic absolutament commogut amb la trista notícia de la mort del pilot ‘Wey’ Zapata. El meu condol a la seva família i amics en este complicat moment. En pau descansis, guerrer! A San Juan et recordarem com un gran esportista i un enorme lluitador», ha expressat Sergio Uñac, el governador de la província argentina de San Juan.

 

 

«He rebut amb profund dolor la notícia de la mort de Gerónimo Alberto Zapata Bacur, motociclista de San Juan, gran esportista i enorme lluitador, a qui vaig tenir l’honor de conèixer fa poc. Una forta abraçada a la seva família i éssers estimats. Fins sempre, ‘Wey’!», ha escrit Carlos Colombo, directiu del mític club Boca Júniors. Així mateix, a la província de San Juan, on va néixer ‘Wey’ Zapata, les autoritats han decretat 48 hores de dol esportiu provincial i la suspensió de l’activitat esportiva.

 

Un gran exemple de superació

El passat 12 de novembre, Albert Zapata va patir un accident de cotxe a Pocito, localitat de la província argentina de San Juan. El jove pilot va aconseguir sobreviure gràcies a l’actuació d’una infermera que va passar per la zona i li va fer un torniquet perquè no es dessagnés, però una vegada a l’hospital no van poder fer res per a salvar-li el braç. Tot i que ni els metges i ni els psicòlegs li van donar moltes esperances de tornar a pujar a una moto, l’amputació no li va impedir seguir endavant amb la seua passió.

 

El passat mes de febrer, ja recuperat de l’accident que havia patit tres mesos abans, ‘Wey’ Zapata va tornar a les competicions de motocròs, sorprenent a tothom i convertint-se en tot un exemple de superació. «Normalment t’ovacionen quan guanyes, quan arribes a la bandera de quadres, però aquesta vegada vaig guanyar en cada volta… Em van ovacionar fins i tot en els entrenaments», va explicar després de la seva primera cursa amb un sol braç.

 

Però ‘Wey’ no només va tornar a pujar a una moto, sinó que ho va fer competint amb els millors, aconseguint dos podis i una victòria, pilotant amb un sol braç.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.