Mor massa jove Alberto Zapata, el pilot de motocròs que corria amb només un braç

El món del motor està de dol. El pilot argentí Alberto ‘Wey’ Zapata ha mort este cap de setmana durant una competició de motocròs a San Agustín (Argentina). Cal recordar que el jove, de 23 anys, es va convertir fa pocs mesos en un gran exemple de superació quan va perdre un braç després de patir un accident de cotxe. Malgrat això, Zapata va mantenir viva la seua passió i el fet de tenir només un braç no va impedir que tornés a pujar a la moto.

 

 

Però tornar a pujar a una moto li ha costat la vida. Els fets van tenir lloc este cap de setmana, durant una cursa a San Agustín, quan ‘Wey’ Zapata va perdre l’equilibri després d’un salt i va caure a terra, sent atropellat per altres dos pilots, que no van poder fer res per evitar l’impacte. Tot i ser atès ràpidament pels metges del circuit i ser traslladat a un centre hospitalari, Zapata no va poder superar les ferides causades per la caiguda.

 

L’accident en què el pilot argentí va perdre la vida va ser enregistrat en vídeo i les imatges són realment impactants. En la gravació es pot veure com la moto verda de Zapata perd estabilitat després d’un salt i el pilot cau a terra, amb la mala fortuna que altres dos participants que venien darrere d’ell el van acabar envestint.

 

Commoció per la mort de ‘Wey’ Zapata

El tràgic accident de Zapata ha causat gran commoció a l’Argentina i han estat moltes les persones que han compartit missatges i paraules de condol. «Estic absolutament commogut amb la trista notícia de la mort del pilot ‘Wey’ Zapata. El meu condol a la seva família i amics en este complicat moment. En pau descansis, guerrer! A San Juan et recordarem com un gran esportista i un enorme lluitador», ha expressat Sergio Uñac, el governador de la província argentina de San Juan.

 

 

«He rebut amb profund dolor la notícia de la mort de Gerónimo Alberto Zapata Bacur, motociclista de San Juan, gran esportista i enorme lluitador, a qui vaig tenir l’honor de conèixer fa poc. Una forta abraçada a la seva família i éssers estimats. Fins sempre, ‘Wey’!», ha escrit Carlos Colombo, directiu del mític club Boca Júniors. Així mateix, a la província de San Juan, on va néixer ‘Wey’ Zapata, les autoritats han decretat 48 hores de dol esportiu provincial i la suspensió de l’activitat esportiva.

 

Un gran exemple de superació

El passat 12 de novembre, Albert Zapata va patir un accident de cotxe a Pocito, localitat de la província argentina de San Juan. El jove pilot va aconseguir sobreviure gràcies a l’actuació d’una infermera que va passar per la zona i li va fer un torniquet perquè no es dessagnés, però una vegada a l’hospital no van poder fer res per a salvar-li el braç. Tot i que ni els metges i ni els psicòlegs li van donar moltes esperances de tornar a pujar a una moto, l’amputació no li va impedir seguir endavant amb la seua passió.

 

El passat mes de febrer, ja recuperat de l’accident que havia patit tres mesos abans, ‘Wey’ Zapata va tornar a les competicions de motocròs, sorprenent a tothom i convertint-se en tot un exemple de superació. «Normalment t’ovacionen quan guanyes, quan arribes a la bandera de quadres, però aquesta vegada vaig guanyar en cada volta… Em van ovacionar fins i tot en els entrenaments», va explicar després de la seva primera cursa amb un sol braç.

 

Però ‘Wey’ no només va tornar a pujar a una moto, sinó que ho va fer competint amb els millors, aconseguint dos podis i una victòria, pilotant amb un sol braç.

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.