6.5 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Condemnen al Llevant UD perquè dos jugadores menors li feren una foto a una altra despullada

 

L’Audiència Provincial de València ha ratificat este dilluns la sentència que va condemnar el mes de febrer passat als pares de dos jugadores del Llevant UD femení infantil (13 anys) i al club llevantinista a pagar 3.000 euros en concepte d’indemnització a una altra jugadora a qui van fotografiar despullada en el vestuari en 2016.

 

L’Audiència ha rebutjat els recursos d’apel·lació interposats pel Llevant i la representació d’una de les acusades pels fets denunciats en el seu moment i, a més, ha condemnat a les parts apel·lants al pagament de les costes causades pel procés judicial.

 

Els pares de la jugadora que va ser fotografiada, representats per l’advocada Amparo Costa, van presentar una demanda contra els pares de les altres dos jugadores i contra el club per vulneració del dret a l’honor i la mateixa imatge. En ella, reclamaven el pagament de 7.000 euros per danys morals.

 

Van compartir la foto en les xarxes i entre els seus contactes

Segons el document de demanda, la víctima va ser fotografiada per les dos xiques quan es dutxava en el vestuari i les acusades van compartir la imatge per les xarxes socials i els seus contactes. La menor va denunciar els fets davant el seu entrenador i este a la coordinadora del club, motiu pel que es va obrir expedient a les demandades i se’ls va imposar una sanció de dos mesos sense jugar.

 

La denúncia es dirigia també contra el club per considerar que era responsable dels fets ocorreguts mentres les menors es trobaven baix la seua «dependència i supervisió». A més, s’exposava que la menor s’havia vist obligada a sotmetre’s a tractament mèdic en una unitat de salut mental infantil durant alguns mesos.

 

En el juí, el club va al·legar que els fets es van produir en el poliesportiu de Picassent, en unes instal·lacions que no li són pròpies, que l’entrenador no està present en el vestuari i que la difusió de la fotografia es va produir al marge del fet deportiu. També va insistir que les jugadores que van fer la foto van ser sancionades i que, segons el reglament de règim intern, que s’entrega a cada jugador, els telèfons mòbils han d’estar apagats des de l’entrada al vestuari fins a l’eixida.

 

La part demandada va al·legar que no es va fotografiar a la menor despullada, sinó que les autores es van fer un ‘selfie’ «amb la mala fortuna» de què va aparéixer en el fons de la imatge l’altra jugadora nua entrant a les dutxes i que la demandant presentava símptomes psicològics des de feia aproximadament un mes.

 

En la sentència de primera instància, la jutgessa va deixar clar que «no es va tractar d’un ‘selfie’», sinó que «s’observa amb meridiana claredat que l’objectiu i el centre de la foto és la menor, que els qui prenen la imatge se situen en un marge, fins al punt que mitja cara d’una d’elles queda pràcticament fora de la foto». També subratllava el fet que «una de les menors assenyala clarament cap al seu ‘objectiu’, de manera que la imatge dista molt de ser una fotografia de vestuari, de les que habitualment es prenen per a celebrar una victòria».

 

Una condemna conjunta

En conseqüència, els pares de les jugadores que van fer la foto, de forma solidària i conjunta amb el club, hauran de fer front a una indemnització de 3.000 euros, més els interessos legals, a més de les costes processals de la demandant

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Indonèsia reprén la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Els equips van reprendre este dimecres l'operatiu de rescat en Flores després de l'enfonsament del KM Putri Sakinah el divendres. Es busca a tres espanyols i localitzar el derelicte és clau.

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.