Condemnen al Llevant UD perquè dos jugadores menors li feren una foto a una altra despullada

 

L’Audiència Provincial de València ha ratificat este dilluns la sentència que va condemnar el mes de febrer passat als pares de dos jugadores del Llevant UD femení infantil (13 anys) i al club llevantinista a pagar 3.000 euros en concepte d’indemnització a una altra jugadora a qui van fotografiar despullada en el vestuari en 2016.

 

L’Audiència ha rebutjat els recursos d’apel·lació interposats pel Llevant i la representació d’una de les acusades pels fets denunciats en el seu moment i, a més, ha condemnat a les parts apel·lants al pagament de les costes causades pel procés judicial.

 

Els pares de la jugadora que va ser fotografiada, representats per l’advocada Amparo Costa, van presentar una demanda contra els pares de les altres dos jugadores i contra el club per vulneració del dret a l’honor i la mateixa imatge. En ella, reclamaven el pagament de 7.000 euros per danys morals.

 

Van compartir la foto en les xarxes i entre els seus contactes

Segons el document de demanda, la víctima va ser fotografiada per les dos xiques quan es dutxava en el vestuari i les acusades van compartir la imatge per les xarxes socials i els seus contactes. La menor va denunciar els fets davant el seu entrenador i este a la coordinadora del club, motiu pel que es va obrir expedient a les demandades i se’ls va imposar una sanció de dos mesos sense jugar.

 

La denúncia es dirigia també contra el club per considerar que era responsable dels fets ocorreguts mentres les menors es trobaven baix la seua «dependència i supervisió». A més, s’exposava que la menor s’havia vist obligada a sotmetre’s a tractament mèdic en una unitat de salut mental infantil durant alguns mesos.

 

En el juí, el club va al·legar que els fets es van produir en el poliesportiu de Picassent, en unes instal·lacions que no li són pròpies, que l’entrenador no està present en el vestuari i que la difusió de la fotografia es va produir al marge del fet deportiu. També va insistir que les jugadores que van fer la foto van ser sancionades i que, segons el reglament de règim intern, que s’entrega a cada jugador, els telèfons mòbils han d’estar apagats des de l’entrada al vestuari fins a l’eixida.

 

La part demandada va al·legar que no es va fotografiar a la menor despullada, sinó que les autores es van fer un ‘selfie’ «amb la mala fortuna» de què va aparéixer en el fons de la imatge l’altra jugadora nua entrant a les dutxes i que la demandant presentava símptomes psicològics des de feia aproximadament un mes.

 

En la sentència de primera instància, la jutgessa va deixar clar que «no es va tractar d’un ‘selfie’», sinó que «s’observa amb meridiana claredat que l’objectiu i el centre de la foto és la menor, que els qui prenen la imatge se situen en un marge, fins al punt que mitja cara d’una d’elles queda pràcticament fora de la foto». També subratllava el fet que «una de les menors assenyala clarament cap al seu ‘objectiu’, de manera que la imatge dista molt de ser una fotografia de vestuari, de les que habitualment es prenen per a celebrar una victòria».

 

Una condemna conjunta

En conseqüència, els pares de les jugadores que van fer la foto, de forma solidària i conjunta amb el club, hauran de fer front a una indemnització de 3.000 euros, més els interessos legals, a més de les costes processals de la demandant

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Kambwala entrarà en la convocatòria per a Vitòria i Pau Navarro és dubte

Willy Kambwala torna després de set mesos i entrarà en la llista del Vila-real per a visitar a l'Alabés a Vitòria. Pau Navarro és dubte a costa de l'entrenament de hui.

Desmantellada una plantació interior de marihuana en una vivenda de la falda del Montgó a Dénia

Dos hòmens de 38 i 47 anys, amb antecedents, han sigut detinguts després de desmantellar una plantació interior en una vivenda del Montgó, a Dénia. La Policia va intervindre 46,77 quilos de fulla, 13,07 de picada i 10.500 euros.

Germán Valera: ‘Davant el Reial Madrid hem de saber patir’

Germán Valera va afirmar que l'Elx haurà de saber patir al Bernabéu i minimitzar errors per a optar a un bon resultat. Malgrat la mala ratxa fora, va recordar el 2-2 de la primera volta com a referència.

Morrissey suspén el seu concert de hui a València per soroll i falta de somni

El músic ha anunciat que no podrà actuar esta nit a València per falta de descans 'degut al soroll' en plena preparació de les Falles. Va arribar des de Milà per carretera i afirma que així és inviable eixir a l'escenari

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.

Mor un home de 59 anys d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua casa en el barri de Carolines Altes. La Policia investiga i no hi ha detencions.

El 85,8% del personal sanitari valencià ha patit agressions en el treball, segons CCOO

Un estudi amb 3.000 enquestes conclou que les agressions són estructurals i s'han cronificado. La infradenuncia s'explica per por, desconfiança i falta de suport.

L’arquitecte que cus indumentària fallera per a la seua família i l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir vestits de valenciana per a la seua filla i hui compartix l'aprés amb un taller gratuït en el seu casal.