Condemnen al Llevant UD perquè dos jugadores menors li feren una foto a una altra despullada

 

L’Audiència Provincial de València ha ratificat este dilluns la sentència que va condemnar el mes de febrer passat als pares de dos jugadores del Llevant UD femení infantil (13 anys) i al club llevantinista a pagar 3.000 euros en concepte d’indemnització a una altra jugadora a qui van fotografiar despullada en el vestuari en 2016.

 

L’Audiència ha rebutjat els recursos d’apel·lació interposats pel Llevant i la representació d’una de les acusades pels fets denunciats en el seu moment i, a més, ha condemnat a les parts apel·lants al pagament de les costes causades pel procés judicial.

 

Els pares de la jugadora que va ser fotografiada, representats per l’advocada Amparo Costa, van presentar una demanda contra els pares de les altres dos jugadores i contra el club per vulneració del dret a l’honor i la mateixa imatge. En ella, reclamaven el pagament de 7.000 euros per danys morals.

 

Van compartir la foto en les xarxes i entre els seus contactes

Segons el document de demanda, la víctima va ser fotografiada per les dos xiques quan es dutxava en el vestuari i les acusades van compartir la imatge per les xarxes socials i els seus contactes. La menor va denunciar els fets davant el seu entrenador i este a la coordinadora del club, motiu pel que es va obrir expedient a les demandades i se’ls va imposar una sanció de dos mesos sense jugar.

 

La denúncia es dirigia també contra el club per considerar que era responsable dels fets ocorreguts mentres les menors es trobaven baix la seua «dependència i supervisió». A més, s’exposava que la menor s’havia vist obligada a sotmetre’s a tractament mèdic en una unitat de salut mental infantil durant alguns mesos.

 

En el juí, el club va al·legar que els fets es van produir en el poliesportiu de Picassent, en unes instal·lacions que no li són pròpies, que l’entrenador no està present en el vestuari i que la difusió de la fotografia es va produir al marge del fet deportiu. També va insistir que les jugadores que van fer la foto van ser sancionades i que, segons el reglament de règim intern, que s’entrega a cada jugador, els telèfons mòbils han d’estar apagats des de l’entrada al vestuari fins a l’eixida.

 

La part demandada va al·legar que no es va fotografiar a la menor despullada, sinó que les autores es van fer un ‘selfie’ «amb la mala fortuna» de què va aparéixer en el fons de la imatge l’altra jugadora nua entrant a les dutxes i que la demandant presentava símptomes psicològics des de feia aproximadament un mes.

 

En la sentència de primera instància, la jutgessa va deixar clar que «no es va tractar d’un ‘selfie’», sinó que «s’observa amb meridiana claredat que l’objectiu i el centre de la foto és la menor, que els qui prenen la imatge se situen en un marge, fins al punt que mitja cara d’una d’elles queda pràcticament fora de la foto». També subratllava el fet que «una de les menors assenyala clarament cap al seu ‘objectiu’, de manera que la imatge dista molt de ser una fotografia de vestuari, de les que habitualment es prenen per a celebrar una victòria».

 

Una condemna conjunta

En conseqüència, els pares de les jugadores que van fer la foto, de forma solidària i conjunta amb el club, hauran de fer front a una indemnització de 3.000 euros, més els interessos legals, a més de les costes processals de la demandant

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un exassessor del PP de València s’asseurà al banc dels acusats per mentir en el cas Imelsa

El Jutjat d’Instrucció 12 de València obri juí oral contra l’exassessor del PP Jesús Gordillo, a qui la Fiscalia acusa de fals testimoni per canviar la seua declaració sobre les suposades corrupteles d’Alfonso Grau en el cas Imelsa.

Avís groc dijous al litoral de València per temperatures màximes de 36 graus

Aemet activa per a dijous l’avís groc al litoral de la província de València per temperatures màximes que poden arribar als 36 graus entre les 14 i les 20 hores.

Deting per tres robatoris de cablejat de coure valorats en 30.000 euros a Bunyol i Alborache

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 50 anys per tres delictes de furt i un de robatori amb força de cablejat d’enllumenat públic a Bunyol i Alborache, amb danys valorats en 30.000 euros que van afectar un polígon industrial i un centre educatiu.

Un informe de docents defensa que hi ha diners per a atendre les reivindicacions del professorat en vaga

Un informe de la plataforma Docents en lluita conclou que les demandes del professorat de l’ensenyament public no universitari en vaga indefinida a la Comunitat Valenciana son assumibles amb els recursos disponibles i previstos.

La Guàrdia Civil desmantella una xarxa de contraban de tabac amb 11 milions de cigarrets intervinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal de l’Europa de l’Est que elaborava i distribuïa tabac il·legal des de Màlaga, Granada, Còrdova i Valencia, amb 11 milions de cigarrets i més de huit tones de picadura intervinguts.

L’assassí masclista de Callosa de Segura passarà a disposició judicial des de dijous

L’home que ha confessat l’assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant) està previst que passe a disposició judicial a partir d’este dijous, una volta es complete la investigació forense.

Descens de temperatures este dimecres i ratxes fortes de vent al nord de la Comunitat

Este dimecres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats febles al nord d’Alacant i sud de València i ratxes de vent molt fortes en zones exposades del nord.

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.