12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Condemnen al Llevant UD perquè dos jugadores menors li feren una foto a una altra despullada

 

L’Audiència Provincial de València ha ratificat este dilluns la sentència que va condemnar el mes de febrer passat als pares de dos jugadores del Llevant UD femení infantil (13 anys) i al club llevantinista a pagar 3.000 euros en concepte d’indemnització a una altra jugadora a qui van fotografiar despullada en el vestuari en 2016.

 

L’Audiència ha rebutjat els recursos d’apel·lació interposats pel Llevant i la representació d’una de les acusades pels fets denunciats en el seu moment i, a més, ha condemnat a les parts apel·lants al pagament de les costes causades pel procés judicial.

 

Els pares de la jugadora que va ser fotografiada, representats per l’advocada Amparo Costa, van presentar una demanda contra els pares de les altres dos jugadores i contra el club per vulneració del dret a l’honor i la mateixa imatge. En ella, reclamaven el pagament de 7.000 euros per danys morals.

 

Van compartir la foto en les xarxes i entre els seus contactes

Segons el document de demanda, la víctima va ser fotografiada per les dos xiques quan es dutxava en el vestuari i les acusades van compartir la imatge per les xarxes socials i els seus contactes. La menor va denunciar els fets davant el seu entrenador i este a la coordinadora del club, motiu pel que es va obrir expedient a les demandades i se’ls va imposar una sanció de dos mesos sense jugar.

 

La denúncia es dirigia també contra el club per considerar que era responsable dels fets ocorreguts mentres les menors es trobaven baix la seua «dependència i supervisió». A més, s’exposava que la menor s’havia vist obligada a sotmetre’s a tractament mèdic en una unitat de salut mental infantil durant alguns mesos.

 

En el juí, el club va al·legar que els fets es van produir en el poliesportiu de Picassent, en unes instal·lacions que no li són pròpies, que l’entrenador no està present en el vestuari i que la difusió de la fotografia es va produir al marge del fet deportiu. També va insistir que les jugadores que van fer la foto van ser sancionades i que, segons el reglament de règim intern, que s’entrega a cada jugador, els telèfons mòbils han d’estar apagats des de l’entrada al vestuari fins a l’eixida.

 

La part demandada va al·legar que no es va fotografiar a la menor despullada, sinó que les autores es van fer un ‘selfie’ «amb la mala fortuna» de què va aparéixer en el fons de la imatge l’altra jugadora nua entrant a les dutxes i que la demandant presentava símptomes psicològics des de feia aproximadament un mes.

 

En la sentència de primera instància, la jutgessa va deixar clar que «no es va tractar d’un ‘selfie’», sinó que «s’observa amb meridiana claredat que l’objectiu i el centre de la foto és la menor, que els qui prenen la imatge se situen en un marge, fins al punt que mitja cara d’una d’elles queda pràcticament fora de la foto». També subratllava el fet que «una de les menors assenyala clarament cap al seu ‘objectiu’, de manera que la imatge dista molt de ser una fotografia de vestuari, de les que habitualment es prenen per a celebrar una victòria».

 

Una condemna conjunta

En conseqüència, els pares de les jugadores que van fer la foto, de forma solidària i conjunta amb el club, hauran de fer front a una indemnització de 3.000 euros, més els interessos legals, a més de les costes processals de la demandant

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.

València suspén les classes en 32 centres i en tres pedanies del sud per l’alerta taronja

L'Ajuntament ha suspés l'activitat docent este dilluns en 32 centres situats en zones inundables i a la Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo per l'alerta taronja. En El Saler i Pinedo els centres obriran sense docència.

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.