Condemnen al Llevant UD perquè dos jugadores menors li feren una foto a una altra despullada

 

L’Audiència Provincial de València ha ratificat este dilluns la sentència que va condemnar el mes de febrer passat als pares de dos jugadores del Llevant UD femení infantil (13 anys) i al club llevantinista a pagar 3.000 euros en concepte d’indemnització a una altra jugadora a qui van fotografiar despullada en el vestuari en 2016.

 

L’Audiència ha rebutjat els recursos d’apel·lació interposats pel Llevant i la representació d’una de les acusades pels fets denunciats en el seu moment i, a més, ha condemnat a les parts apel·lants al pagament de les costes causades pel procés judicial.

 

Els pares de la jugadora que va ser fotografiada, representats per l’advocada Amparo Costa, van presentar una demanda contra els pares de les altres dos jugadores i contra el club per vulneració del dret a l’honor i la mateixa imatge. En ella, reclamaven el pagament de 7.000 euros per danys morals.

 

Van compartir la foto en les xarxes i entre els seus contactes

Segons el document de demanda, la víctima va ser fotografiada per les dos xiques quan es dutxava en el vestuari i les acusades van compartir la imatge per les xarxes socials i els seus contactes. La menor va denunciar els fets davant el seu entrenador i este a la coordinadora del club, motiu pel que es va obrir expedient a les demandades i se’ls va imposar una sanció de dos mesos sense jugar.

 

La denúncia es dirigia també contra el club per considerar que era responsable dels fets ocorreguts mentres les menors es trobaven baix la seua «dependència i supervisió». A més, s’exposava que la menor s’havia vist obligada a sotmetre’s a tractament mèdic en una unitat de salut mental infantil durant alguns mesos.

 

En el juí, el club va al·legar que els fets es van produir en el poliesportiu de Picassent, en unes instal·lacions que no li són pròpies, que l’entrenador no està present en el vestuari i que la difusió de la fotografia es va produir al marge del fet deportiu. També va insistir que les jugadores que van fer la foto van ser sancionades i que, segons el reglament de règim intern, que s’entrega a cada jugador, els telèfons mòbils han d’estar apagats des de l’entrada al vestuari fins a l’eixida.

 

La part demandada va al·legar que no es va fotografiar a la menor despullada, sinó que les autores es van fer un ‘selfie’ «amb la mala fortuna» de què va aparéixer en el fons de la imatge l’altra jugadora nua entrant a les dutxes i que la demandant presentava símptomes psicològics des de feia aproximadament un mes.

 

En la sentència de primera instància, la jutgessa va deixar clar que «no es va tractar d’un ‘selfie’», sinó que «s’observa amb meridiana claredat que l’objectiu i el centre de la foto és la menor, que els qui prenen la imatge se situen en un marge, fins al punt que mitja cara d’una d’elles queda pràcticament fora de la foto». També subratllava el fet que «una de les menors assenyala clarament cap al seu ‘objectiu’, de manera que la imatge dista molt de ser una fotografia de vestuari, de les que habitualment es prenen per a celebrar una victòria».

 

Una condemna conjunta

En conseqüència, els pares de les jugadores que van fer la foto, de forma solidària i conjunta amb el club, hauran de fer front a una indemnització de 3.000 euros, més els interessos legals, a més de les costes processals de la demandant

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.