Anuncios

Condemnat a quatre anys i mig de presó per amenaçar a tres xiques amb difondre imatges íntimes en xarxes socials

 

L’Audiència Provincial d’Alacant ha confirmat la sentència per la qual un jutjat penal va condemnar a quatre anys i mig de presó a un home que va amenaçar a tres xiques, una d’elles menor d’edat, amb difondre imatges íntimes d’elles en les xarxes socials. 

  

Segons la sentència, facilitada aquest dimecres pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), els fets van ocórrer entre agost i novembre de 2014, quan l’acusat es va valer d’un perfil fals en Facebook per a fer-se passar per una dona que volia contractar a les víctimes, d’edats compreses entre els 15 i els 23 anys, com a cambreres, gogós i ballarines en discoteques i altres locals d’oci. 

Anuncios

 

Amb aquest pretext les va convéncer perquè accediren a fer una entrevista ‘en línia’. En aquestes entrevistes l’acusat ocultava tant la seua imatge com la seua veu i feia creure a les perjudicades que això es devia a un error informàtic o a una avaria de la webcam instal·lada en el seu ordinador. 

  

L’home demanava a les xiques que es despullaren enfront de l’ordinador, s’exhibiren en roba interior o en bikini, feren topless o es tocaren, entre altres coses. I quan elles es negaven, les amenaçava amb difondre les imatges íntimes que ja havia obtingut en diferents xarxes socials. 

  

El Jutjat penal número 8 d’Alacant va imposar en el seu moment a l’acusat, a qui va aplicar un atenuant per alteració mental, quatre anys i mig de presó com a autor d’un delicte de corrupció de menors i dos delictes d’amenaces condicionals a través d’Internet. 

  

Davant aquesta condemna, la defensa de l’home va presentar un recurs en el qual al·legava la realitat mèdica i mental en 2014. Puntualitza la sala que l’examen forense es va practicar en 2017 i que falten proves que acrediten la seua situació tres anys abans. 

  

A més, precisa que els fets es van produir al llarg de diversos mesos i que el “modus operandi” reflectix “l’ús d’astúcia per a aconseguir enganyar a diverses dones joves”. Per tot això, la Secció Tercera de l’Audiència alacantina desestima el recurs presentat per l’home i confirma la sentència del jutjat penal 8 d’Alacant.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket busca un altre colp en el OAKA per a portar el quint partit al Roig Arena

El València Basket pretén repetir triomf en un OAKA hostil per a allargar la sèrie de quarts d'Eurolliga davant Panathinaikos i decidir la passada en el Roig Arena. El conjunt taronja arriba reforçat per la seua última victòria, però condicionat per la lesió del seu capità Josep Puerto.

La jutgessa del cas DANA tomba l’acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez

La magistrada que investiga la gestió de la DANA descarta l'acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez en considerar que ja s'han practicat suficients diligències sobre el retard de l'avís És-Alert.

L’alcalde d’Utiel sosté que l’avís És-Alert va arribar massa tard per a evitar les morts per la dana

L'alcalde d'Utiel defén davant la jutgessa que l'avís massiu És-Alert es va enviar quan el poble ja estava negat i que les decisions prèvies, com suspendre les classes, van evitar més víctimes.

Pérez Llorca acusa l’oposició de convertir les comissions d’investigació en armes polítiques

Pérez Llorca sosté que les comissions d'investigació s'han desvirtuat i només servixen com a arma política, i acusa l'oposició de bloquejar compareixences clau sobre la dana.

L’enquesta ESTUDES reflectix un descens del consum de drogues entre jóvens malgrat l’alarmisme social

L'última enquesta ESTUDES de 2025 mostra un descens generalitzat del consum de drogues entre estudiants de 14 a 18 anys, en contrast amb la percepció de creixent alarmisme social sobre les addiccions i la salut mental juvenil.

Un estudi de la Universitat de València rescata la memòria de quatre pilotaris exiliats

Un equip de la Universitat de València ha reconstruït la trajectòria de quatre pilotaris valencians que es van veure obligats a l'exili durant la Guerra Civil i el franquisme, ressaltant el seu paper esportiu i el seu compromís democràtic.

Els taxistes col·lapsen el centre de València contra l’auge dels VTC i el vacio normatiu

Centenars de taxistes es mobilitzen a València per a denunciar l'augment de VTC, els anomenats cotxes negres, i el vacio normatiu que, al seu juí, afavorix la seua expansió. El Consell defén que ultima un decret per a equilibrar els dos sectors i garantir el servici als usuaris.

Les escoles infantils valencianes es mobilitzen per menys alumnes per aula i salaris dignes

Les escoles infantils 0-3 de la Comunitat Valenciana es concentren enfront de Les Corts en una jornada de vaga per a exigir menys alumnes per aula, més recursos i salaris dignes.
Anuncios