12.1 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Condemnat a quatre anys i mig de presó per amenaçar a tres xiques amb difondre imatges íntimes en xarxes socials

 

L’Audiència Provincial d’Alacant ha confirmat la sentència per la qual un jutjat penal va condemnar a quatre anys i mig de presó a un home que va amenaçar a tres xiques, una d’elles menor d’edat, amb difondre imatges íntimes d’elles en les xarxes socials. 

  

Segons la sentència, facilitada aquest dimecres pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), els fets van ocórrer entre agost i novembre de 2014, quan l’acusat es va valer d’un perfil fals en Facebook per a fer-se passar per una dona que volia contractar a les víctimes, d’edats compreses entre els 15 i els 23 anys, com a cambreres, gogós i ballarines en discoteques i altres locals d’oci. 

 

Amb aquest pretext les va convéncer perquè accediren a fer una entrevista ‘en línia’. En aquestes entrevistes l’acusat ocultava tant la seua imatge com la seua veu i feia creure a les perjudicades que això es devia a un error informàtic o a una avaria de la webcam instal·lada en el seu ordinador. 

  

L’home demanava a les xiques que es despullaren enfront de l’ordinador, s’exhibiren en roba interior o en bikini, feren topless o es tocaren, entre altres coses. I quan elles es negaven, les amenaçava amb difondre les imatges íntimes que ja havia obtingut en diferents xarxes socials. 

  

El Jutjat penal número 8 d’Alacant va imposar en el seu moment a l’acusat, a qui va aplicar un atenuant per alteració mental, quatre anys i mig de presó com a autor d’un delicte de corrupció de menors i dos delictes d’amenaces condicionals a través d’Internet. 

  

Davant aquesta condemna, la defensa de l’home va presentar un recurs en el qual al·legava la realitat mèdica i mental en 2014. Puntualitza la sala que l’examen forense es va practicar en 2017 i que falten proves que acrediten la seua situació tres anys abans. 

  

A més, precisa que els fets es van produir al llarg de diversos mesos i que el “modus operandi” reflectix “l’ús d’astúcia per a aconseguir enganyar a diverses dones joves”. Per tot això, la Secció Tercera de l’Audiència alacantina desestima el recurs presentat per l’home i confirma la sentència del jutjat penal 8 d’Alacant.

Últimes notícies

Catarroja acumula 66,6 l/m² en una nit de pluges que reaviva l’alarma per la dana

La localitat suma 66,6 l/m² i pics de 15 litres en una hora. Va haver-hi tancaments preventius de túnels i una nit de neteja; a les 6.00, la circulació va tornar a la normalitat

Seguixen les pluges en la Comunitat Valenciana amb ruixats forts i tempestes en zones

Cel molt nuvolós i precipitacions generalitzades, amb major intensitat en el nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. Les temperatures tendixen a pujar i el vent bufa moderat en la costa.

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.