Condemnat a quatre anys i mig de presó per amenaçar a tres xiques amb difondre imatges íntimes en xarxes socials

 

L’Audiència Provincial d’Alacant ha confirmat la sentència per la qual un jutjat penal va condemnar a quatre anys i mig de presó a un home que va amenaçar a tres xiques, una d’elles menor d’edat, amb difondre imatges íntimes d’elles en les xarxes socials. 

  

Segons la sentència, facilitada aquest dimecres pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), els fets van ocórrer entre agost i novembre de 2014, quan l’acusat es va valer d’un perfil fals en Facebook per a fer-se passar per una dona que volia contractar a les víctimes, d’edats compreses entre els 15 i els 23 anys, com a cambreres, gogós i ballarines en discoteques i altres locals d’oci. 

 

Amb aquest pretext les va convéncer perquè accediren a fer una entrevista ‘en línia’. En aquestes entrevistes l’acusat ocultava tant la seua imatge com la seua veu i feia creure a les perjudicades que això es devia a un error informàtic o a una avaria de la webcam instal·lada en el seu ordinador. 

  

L’home demanava a les xiques que es despullaren enfront de l’ordinador, s’exhibiren en roba interior o en bikini, feren topless o es tocaren, entre altres coses. I quan elles es negaven, les amenaçava amb difondre les imatges íntimes que ja havia obtingut en diferents xarxes socials. 

  

El Jutjat penal número 8 d’Alacant va imposar en el seu moment a l’acusat, a qui va aplicar un atenuant per alteració mental, quatre anys i mig de presó com a autor d’un delicte de corrupció de menors i dos delictes d’amenaces condicionals a través d’Internet. 

  

Davant aquesta condemna, la defensa de l’home va presentar un recurs en el qual al·legava la realitat mèdica i mental en 2014. Puntualitza la sala que l’examen forense es va practicar en 2017 i que falten proves que acrediten la seua situació tres anys abans. 

  

A més, precisa que els fets es van produir al llarg de diversos mesos i que el «modus operandi» reflectix «l’ús d’astúcia per a aconseguir enganyar a diverses dones joves». Per tot això, la Secció Tercera de l’Audiència alacantina desestima el recurs presentat per l’home i confirma la sentència del jutjat penal 8 d’Alacant.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.