Condemnat a quatre anys i mig de presó per amenaçar a tres xiques amb difondre imatges íntimes en xarxes socials

 

L’Audiència Provincial d’Alacant ha confirmat la sentència per la qual un jutjat penal va condemnar a quatre anys i mig de presó a un home que va amenaçar a tres xiques, una d’elles menor d’edat, amb difondre imatges íntimes d’elles en les xarxes socials. 

  

Segons la sentència, facilitada aquest dimecres pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), els fets van ocórrer entre agost i novembre de 2014, quan l’acusat es va valer d’un perfil fals en Facebook per a fer-se passar per una dona que volia contractar a les víctimes, d’edats compreses entre els 15 i els 23 anys, com a cambreres, gogós i ballarines en discoteques i altres locals d’oci. 

 

Amb aquest pretext les va convéncer perquè accediren a fer una entrevista ‘en línia’. En aquestes entrevistes l’acusat ocultava tant la seua imatge com la seua veu i feia creure a les perjudicades que això es devia a un error informàtic o a una avaria de la webcam instal·lada en el seu ordinador. 

  

L’home demanava a les xiques que es despullaren enfront de l’ordinador, s’exhibiren en roba interior o en bikini, feren topless o es tocaren, entre altres coses. I quan elles es negaven, les amenaçava amb difondre les imatges íntimes que ja havia obtingut en diferents xarxes socials. 

  

El Jutjat penal número 8 d’Alacant va imposar en el seu moment a l’acusat, a qui va aplicar un atenuant per alteració mental, quatre anys i mig de presó com a autor d’un delicte de corrupció de menors i dos delictes d’amenaces condicionals a través d’Internet. 

  

Davant aquesta condemna, la defensa de l’home va presentar un recurs en el qual al·legava la realitat mèdica i mental en 2014. Puntualitza la sala que l’examen forense es va practicar en 2017 i que falten proves que acrediten la seua situació tres anys abans. 

  

A més, precisa que els fets es van produir al llarg de diversos mesos i que el «modus operandi» reflectix «l’ús d’astúcia per a aconseguir enganyar a diverses dones joves». Per tot això, la Secció Tercera de l’Audiència alacantina desestima el recurs presentat per l’home i confirma la sentència del jutjat penal 8 d’Alacant.

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.