16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Defrauden més de 700.000 euros mitjançant mules de diners

 

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a 23 integrants d’un entramat criminal que, presumptament, exercien de “mules dels diners” en rebre fons de diferents modalitats d’estafa -principalment del mètode conegut com a frau al CEO- per a canalitzar-vos a altres comptes en l’exterior.

La investigació ha permés identificar a víctimes estafades a Espanya, Alemanya, Bèlgica, Eslovènia, Finlàndia, Lituània, Malta, República Txeca, Suècia i Suïssa. El frau confirmat ascendeix a més de 770.000 euros, encara que per l’examen realitzat podria superar el milió i mig. Els arrestos s’han dut a terme a Madrid (16), Mallorca (3), València (2), Tarragona i Granada.

CEO, el frau mitjançant el qual se suplanta a un alt directiu

 

La investigació es va iniciar arran de la informació remesa a través dels mecanismes de cooperació internacional, on es feia referència a una estafa patida per una mercantil a través del mètode conegut com a frau al CEO.

L’objectiu específic d’esta estafa són els departaments d’administració, CEO, clients de PIMES i grans empreses amb projecció global, als quals suplanten la seua identitat mitjançant un correu electrònic, interposant-se en les negociacions entre les diferents empreses i/o entitats bancàries, amb la finalitat d’enganyar el destinatari i produir una transferència de fons en benefici dels delinqüents.

Després de diverses perquisicions, els investigadors van comprovar que l’empresa estafada va estar col·laborant durant els últims cinc anys amb una altra empresa espanyola amb la qual contactaven via correu electrònic i via telefònica.

Si bé, en un moment donat la mercantil va remetre fons per un import superior a 10.000 euros a dos comptes bancaris per a sufragar el pagament dels serveis contractats amb l’empresa espanyola. No obstant això, esta empresa espanyola no va rebre l’abonament dels encàrrecs realitzats i va cancel·lar les comandes realitzades.

Correu electrònic maliciós que indicava el canvi de compte

 

Fruit de diferents indagacions, els agents van detectar que els dos comptes bancaris a les quals havien sigut remesos els fons no es corresponien amb els comptes bancaris utilitzats habitualment. Els investigadors van constatar que els comptes havien sigut canviades a través d’un correu electrònic maliciós similar a l’utilitzat per l’empresa espanyola, però en la qual s’indicava el canvi del compte bancari per als nous pagaments.

Així mateix, i a conseqüència de l’anàlisi dels comptes bancaris receptors dels fons, es va poder detectar que les diferents víctimes d’estafa sota les diferents modalitats havien efectuat transferències a 40 comptes bancaris espanyoles diferents. Els comptes corresponien a membres espanyols de l’organització que realitzen funcions de mules de diners encarregades d’obrir comptes bancaris a Espanya, a través de les quals es reben les transferències dels clients estrangers i es canalitzen a altres comptes en l’exterior.

Els investigadors, a través de les unitats de cooperació internacional, i a fi de determinar la identitat de les persones titulars dels comptes beneficiaris de les transferències fraudulentes, van contactar amb les autoritats policials dels països de procedències d’estes. D’esta manera van obtindre informació de les transaccions sospitoses i de les denúncies que pogueren existir de les possibles víctimes, analitzant nombrosos comptes bancaris i efectuant peticions de col·laboració policial.

L’operació que, ha sigut impulsada a nivell estratègic per Espanya i executada a nivell operatiu per Alemanya, després de l’anàlisi de gran quantitat d’informació de les víctimes distribuïdes pel territori de la Unió Europea, s’ha saldat amb la detenció de 23 persones (16 a Madrid i localitats madrilenyes com Coslada, Fuenlabrada, Getafe i Aranjuez, un a Tarragona, un a Granada, dos a València i tres a Mallorca).
 

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per vent de fins a 80 km/h i mar adversa en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per vent de l'oest en zones de l'interior i litoral de Castelló, València i Alacant, amb ratxes de fins a 80 km/h i fenòmens costaners a Alacant.

Els termòmetres han marcat 18é a Pego i han fregat 17é a València a primera hora

Pego ha registrat 18é de matinada i València ha fregat els 17é a primera hora d'este dimarts. El vent de l'oest bufarà moderat a fort, amb ratxes molt fortes a l'interior.

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.