Defrauden més de 700.000 euros mitjançant mules de diners

 

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a 23 integrants d’un entramat criminal que, presumptament, exercien de “mules dels diners” en rebre fons de diferents modalitats d’estafa -principalment del mètode conegut com a frau al CEO- per a canalitzar-vos a altres comptes en l’exterior.

La investigació ha permés identificar a víctimes estafades a Espanya, Alemanya, Bèlgica, Eslovènia, Finlàndia, Lituània, Malta, República Txeca, Suècia i Suïssa. El frau confirmat ascendeix a més de 770.000 euros, encara que per l’examen realitzat podria superar el milió i mig. Els arrestos s’han dut a terme a Madrid (16), Mallorca (3), València (2), Tarragona i Granada.

CEO, el frau mitjançant el qual se suplanta a un alt directiu

 

La investigació es va iniciar arran de la informació remesa a través dels mecanismes de cooperació internacional, on es feia referència a una estafa patida per una mercantil a través del mètode conegut com a frau al CEO.

L’objectiu específic d’esta estafa són els departaments d’administració, CEO, clients de PIMES i grans empreses amb projecció global, als quals suplanten la seua identitat mitjançant un correu electrònic, interposant-se en les negociacions entre les diferents empreses i/o entitats bancàries, amb la finalitat d’enganyar el destinatari i produir una transferència de fons en benefici dels delinqüents.

Després de diverses perquisicions, els investigadors van comprovar que l’empresa estafada va estar col·laborant durant els últims cinc anys amb una altra empresa espanyola amb la qual contactaven via correu electrònic i via telefònica.

Si bé, en un moment donat la mercantil va remetre fons per un import superior a 10.000 euros a dos comptes bancaris per a sufragar el pagament dels serveis contractats amb l’empresa espanyola. No obstant això, esta empresa espanyola no va rebre l’abonament dels encàrrecs realitzats i va cancel·lar les comandes realitzades.

Correu electrònic maliciós que indicava el canvi de compte

 

Fruit de diferents indagacions, els agents van detectar que els dos comptes bancaris a les quals havien sigut remesos els fons no es corresponien amb els comptes bancaris utilitzats habitualment. Els investigadors van constatar que els comptes havien sigut canviades a través d’un correu electrònic maliciós similar a l’utilitzat per l’empresa espanyola, però en la qual s’indicava el canvi del compte bancari per als nous pagaments.

Així mateix, i a conseqüència de l’anàlisi dels comptes bancaris receptors dels fons, es va poder detectar que les diferents víctimes d’estafa sota les diferents modalitats havien efectuat transferències a 40 comptes bancaris espanyoles diferents. Els comptes corresponien a membres espanyols de l’organització que realitzen funcions de mules de diners encarregades d’obrir comptes bancaris a Espanya, a través de les quals es reben les transferències dels clients estrangers i es canalitzen a altres comptes en l’exterior.

Els investigadors, a través de les unitats de cooperació internacional, i a fi de determinar la identitat de les persones titulars dels comptes beneficiaris de les transferències fraudulentes, van contactar amb les autoritats policials dels països de procedències d’estes. D’esta manera van obtindre informació de les transaccions sospitoses i de les denúncies que pogueren existir de les possibles víctimes, analitzant nombrosos comptes bancaris i efectuant peticions de col·laboració policial.

L’operació que, ha sigut impulsada a nivell estratègic per Espanya i executada a nivell operatiu per Alemanya, després de l’anàlisi de gran quantitat d’informació de les víctimes distribuïdes pel territori de la Unió Europea, s’ha saldat amb la detenció de 23 persones (16 a Madrid i localitats madrilenyes com Coslada, Fuenlabrada, Getafe i Aranjuez, un a Tarragona, un a Granada, dos a València i tres a Mallorca).
 

Últimes notícies

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.