Defrauden més de 700.000 euros mitjançant mules de diners

 

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a 23 integrants d’un entramat criminal que, presumptament, exercien de “mules dels diners” en rebre fons de diferents modalitats d’estafa -principalment del mètode conegut com a frau al CEO- per a canalitzar-vos a altres comptes en l’exterior.

La investigació ha permés identificar a víctimes estafades a Espanya, Alemanya, Bèlgica, Eslovènia, Finlàndia, Lituània, Malta, República Txeca, Suècia i Suïssa. El frau confirmat ascendeix a més de 770.000 euros, encara que per l’examen realitzat podria superar el milió i mig. Els arrestos s’han dut a terme a Madrid (16), Mallorca (3), València (2), Tarragona i Granada.

CEO, el frau mitjançant el qual se suplanta a un alt directiu

 

La investigació es va iniciar arran de la informació remesa a través dels mecanismes de cooperació internacional, on es feia referència a una estafa patida per una mercantil a través del mètode conegut com a frau al CEO.

L’objectiu específic d’esta estafa són els departaments d’administració, CEO, clients de PIMES i grans empreses amb projecció global, als quals suplanten la seua identitat mitjançant un correu electrònic, interposant-se en les negociacions entre les diferents empreses i/o entitats bancàries, amb la finalitat d’enganyar el destinatari i produir una transferència de fons en benefici dels delinqüents.

Després de diverses perquisicions, els investigadors van comprovar que l’empresa estafada va estar col·laborant durant els últims cinc anys amb una altra empresa espanyola amb la qual contactaven via correu electrònic i via telefònica.

Si bé, en un moment donat la mercantil va remetre fons per un import superior a 10.000 euros a dos comptes bancaris per a sufragar el pagament dels serveis contractats amb l’empresa espanyola. No obstant això, esta empresa espanyola no va rebre l’abonament dels encàrrecs realitzats i va cancel·lar les comandes realitzades.

Correu electrònic maliciós que indicava el canvi de compte

 

Fruit de diferents indagacions, els agents van detectar que els dos comptes bancaris a les quals havien sigut remesos els fons no es corresponien amb els comptes bancaris utilitzats habitualment. Els investigadors van constatar que els comptes havien sigut canviades a través d’un correu electrònic maliciós similar a l’utilitzat per l’empresa espanyola, però en la qual s’indicava el canvi del compte bancari per als nous pagaments.

Així mateix, i a conseqüència de l’anàlisi dels comptes bancaris receptors dels fons, es va poder detectar que les diferents víctimes d’estafa sota les diferents modalitats havien efectuat transferències a 40 comptes bancaris espanyoles diferents. Els comptes corresponien a membres espanyols de l’organització que realitzen funcions de mules de diners encarregades d’obrir comptes bancaris a Espanya, a través de les quals es reben les transferències dels clients estrangers i es canalitzen a altres comptes en l’exterior.

Els investigadors, a través de les unitats de cooperació internacional, i a fi de determinar la identitat de les persones titulars dels comptes beneficiaris de les transferències fraudulentes, van contactar amb les autoritats policials dels països de procedències d’estes. D’esta manera van obtindre informació de les transaccions sospitoses i de les denúncies que pogueren existir de les possibles víctimes, analitzant nombrosos comptes bancaris i efectuant peticions de col·laboració policial.

L’operació que, ha sigut impulsada a nivell estratègic per Espanya i executada a nivell operatiu per Alemanya, després de l’anàlisi de gran quantitat d’informació de les víctimes distribuïdes pel territori de la Unió Europea, s’ha saldat amb la detenció de 23 persones (16 a Madrid i localitats madrilenyes com Coslada, Fuenlabrada, Getafe i Aranjuez, un a Tarragona, un a Granada, dos a València i tres a Mallorca).
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.