12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Defrauden més de 700.000 euros mitjançant mules de diners

 

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a 23 integrants d’un entramat criminal que, presumptament, exercien de “mules dels diners” en rebre fons de diferents modalitats d’estafa -principalment del mètode conegut com a frau al CEO- per a canalitzar-vos a altres comptes en l’exterior.

La investigació ha permés identificar a víctimes estafades a Espanya, Alemanya, Bèlgica, Eslovènia, Finlàndia, Lituània, Malta, República Txeca, Suècia i Suïssa. El frau confirmat ascendeix a més de 770.000 euros, encara que per l’examen realitzat podria superar el milió i mig. Els arrestos s’han dut a terme a Madrid (16), Mallorca (3), València (2), Tarragona i Granada.

CEO, el frau mitjançant el qual se suplanta a un alt directiu

 

La investigació es va iniciar arran de la informació remesa a través dels mecanismes de cooperació internacional, on es feia referència a una estafa patida per una mercantil a través del mètode conegut com a frau al CEO.

L’objectiu específic d’esta estafa són els departaments d’administració, CEO, clients de PIMES i grans empreses amb projecció global, als quals suplanten la seua identitat mitjançant un correu electrònic, interposant-se en les negociacions entre les diferents empreses i/o entitats bancàries, amb la finalitat d’enganyar el destinatari i produir una transferència de fons en benefici dels delinqüents.

Després de diverses perquisicions, els investigadors van comprovar que l’empresa estafada va estar col·laborant durant els últims cinc anys amb una altra empresa espanyola amb la qual contactaven via correu electrònic i via telefònica.

Si bé, en un moment donat la mercantil va remetre fons per un import superior a 10.000 euros a dos comptes bancaris per a sufragar el pagament dels serveis contractats amb l’empresa espanyola. No obstant això, esta empresa espanyola no va rebre l’abonament dels encàrrecs realitzats i va cancel·lar les comandes realitzades.

Correu electrònic maliciós que indicava el canvi de compte

 

Fruit de diferents indagacions, els agents van detectar que els dos comptes bancaris a les quals havien sigut remesos els fons no es corresponien amb els comptes bancaris utilitzats habitualment. Els investigadors van constatar que els comptes havien sigut canviades a través d’un correu electrònic maliciós similar a l’utilitzat per l’empresa espanyola, però en la qual s’indicava el canvi del compte bancari per als nous pagaments.

Així mateix, i a conseqüència de l’anàlisi dels comptes bancaris receptors dels fons, es va poder detectar que les diferents víctimes d’estafa sota les diferents modalitats havien efectuat transferències a 40 comptes bancaris espanyoles diferents. Els comptes corresponien a membres espanyols de l’organització que realitzen funcions de mules de diners encarregades d’obrir comptes bancaris a Espanya, a través de les quals es reben les transferències dels clients estrangers i es canalitzen a altres comptes en l’exterior.

Els investigadors, a través de les unitats de cooperació internacional, i a fi de determinar la identitat de les persones titulars dels comptes beneficiaris de les transferències fraudulentes, van contactar amb les autoritats policials dels països de procedències d’estes. D’esta manera van obtindre informació de les transaccions sospitoses i de les denúncies que pogueren existir de les possibles víctimes, analitzant nombrosos comptes bancaris i efectuant peticions de col·laboració policial.

L’operació que, ha sigut impulsada a nivell estratègic per Espanya i executada a nivell operatiu per Alemanya, després de l’anàlisi de gran quantitat d’informació de les víctimes distribuïdes pel territori de la Unió Europea, s’ha saldat amb la detenció de 23 persones (16 a Madrid i localitats madrilenyes com Coslada, Fuenlabrada, Getafe i Aranjuez, un a Tarragona, un a Granada, dos a València i tres a Mallorca).
 

Últimes notícies

Corberán demana al València mentalitat de classificació davant el Burgos

Corberán va subratllar que el València ha de viatjar a Burgos amb la mentalitat d'estar en la següent ronda. Va mostrar respecte pel rival i malestar per l'horari.

El sorteig de la Copa del Rei de bàsquet serà el dia 26 a València

El sorteig d'aparellaments de la Copa del Rei de bàsquet se celebrarà el 26 de gener a les 12.00 en el Teatre Martin i Soler de València. El torneig es disputarà del 19 al 22 de febrer en el Roig Arena, amb cinc equips ja classificats i tres places encara en joc.

Basset es desvincula de la mobilització i la retirada dels bombers en els llits el 29-O

Basset ha declarat que no va ordenar ni la mobilització ni la retirada dels bombers que vigilaven els llits el 29 d'octubre. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no va ser decidit pel Cecopi.

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar reconeixements públics

Compromís ha demanat canviar el nom de l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar honors al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia. PP i PSPV-PSOE han demanat prudència i apel·len a la presumpció d'innocència mentres avança el cas.

Les infeccions per grip han caigut quasi a la mitat en la Comunitat Valenciana en una setmana

La incidència de grip ha baixat a 121 per 100.000, un 48,2% menys que la setmana prèvia. El VRS ha pujat, la COVID-19 seguix sense casos i els ingressos greus han disminuït.

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.

La jutgessa de la DANA cita al xofer de Mazón i a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha anomenat com a testimonis al xofer de Carlos Mazón i a responsables de l'Advocacia de la Generalitat. El calendari de compareixences arranca el 27 de gener i s'estén fins al 27 de febrer.