10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Defrauden més de 700.000 euros mitjançant mules de diners

 

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a 23 integrants d’un entramat criminal que, presumptament, exercien de “mules dels diners” en rebre fons de diferents modalitats d’estafa -principalment del mètode conegut com a frau al CEO- per a canalitzar-vos a altres comptes en l’exterior.

La investigació ha permés identificar a víctimes estafades a Espanya, Alemanya, Bèlgica, Eslovènia, Finlàndia, Lituània, Malta, República Txeca, Suècia i Suïssa. El frau confirmat ascendeix a més de 770.000 euros, encara que per l’examen realitzat podria superar el milió i mig. Els arrestos s’han dut a terme a Madrid (16), Mallorca (3), València (2), Tarragona i Granada.

CEO, el frau mitjançant el qual se suplanta a un alt directiu

 

La investigació es va iniciar arran de la informació remesa a través dels mecanismes de cooperació internacional, on es feia referència a una estafa patida per una mercantil a través del mètode conegut com a frau al CEO.

L’objectiu específic d’esta estafa són els departaments d’administració, CEO, clients de PIMES i grans empreses amb projecció global, als quals suplanten la seua identitat mitjançant un correu electrònic, interposant-se en les negociacions entre les diferents empreses i/o entitats bancàries, amb la finalitat d’enganyar el destinatari i produir una transferència de fons en benefici dels delinqüents.

Després de diverses perquisicions, els investigadors van comprovar que l’empresa estafada va estar col·laborant durant els últims cinc anys amb una altra empresa espanyola amb la qual contactaven via correu electrònic i via telefònica.

Si bé, en un moment donat la mercantil va remetre fons per un import superior a 10.000 euros a dos comptes bancaris per a sufragar el pagament dels serveis contractats amb l’empresa espanyola. No obstant això, esta empresa espanyola no va rebre l’abonament dels encàrrecs realitzats i va cancel·lar les comandes realitzades.

Correu electrònic maliciós que indicava el canvi de compte

 

Fruit de diferents indagacions, els agents van detectar que els dos comptes bancaris a les quals havien sigut remesos els fons no es corresponien amb els comptes bancaris utilitzats habitualment. Els investigadors van constatar que els comptes havien sigut canviades a través d’un correu electrònic maliciós similar a l’utilitzat per l’empresa espanyola, però en la qual s’indicava el canvi del compte bancari per als nous pagaments.

Així mateix, i a conseqüència de l’anàlisi dels comptes bancaris receptors dels fons, es va poder detectar que les diferents víctimes d’estafa sota les diferents modalitats havien efectuat transferències a 40 comptes bancaris espanyoles diferents. Els comptes corresponien a membres espanyols de l’organització que realitzen funcions de mules de diners encarregades d’obrir comptes bancaris a Espanya, a través de les quals es reben les transferències dels clients estrangers i es canalitzen a altres comptes en l’exterior.

Els investigadors, a través de les unitats de cooperació internacional, i a fi de determinar la identitat de les persones titulars dels comptes beneficiaris de les transferències fraudulentes, van contactar amb les autoritats policials dels països de procedències d’estes. D’esta manera van obtindre informació de les transaccions sospitoses i de les denúncies que pogueren existir de les possibles víctimes, analitzant nombrosos comptes bancaris i efectuant peticions de col·laboració policial.

L’operació que, ha sigut impulsada a nivell estratègic per Espanya i executada a nivell operatiu per Alemanya, després de l’anàlisi de gran quantitat d’informació de les víctimes distribuïdes pel territori de la Unió Europea, s’ha saldat amb la detenció de 23 persones (16 a Madrid i localitats madrilenyes com Coslada, Fuenlabrada, Getafe i Aranjuez, un a Tarragona, un a Granada, dos a València i tres a Mallorca).
 

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.