Desarticulada una organització dedicada a l’estafa mitjançant targetes de crèdit

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a cinc persones dins de la denominada Operació Sleepy, esta va tindre lloc amb la finalitat de l’esclariment de repetides estafes que s’estaven produint el modus operandi de les quals consistia a recaptar informació de les targetes de crèdit de persones estrangeres que es trobaven a Eivissa, per a posteriorment realitzar, sense el seu consentiment, càrrecs mitjançant un Terminal Punt de Venda (TPV) amb unes certes característiques específiques que possibilitaven la fi delictiva.

Antecedents dels fets

 

El juliol de 2019, la Guàrdia Civil de Torrevella va recollir a una persona una denúncia com perjudicat perquè la seua entitat bancària li havia bloquejat el compte corrent que posseïa al costat de la seua esposa, no podent accedir als seus fons.

El denunciant va relatar als agents que sospitava que el motiu podria ser que una clienta habitual de la botiga de productes esotèrics que regentaven, va contactar amb ells i els va oferir gestionar el lloguer d’una barra de bar en un establiment hostaler de l’illa d’Eivissa. Proposta a la qual van accedir. Per a això, en cap moment la coneguda els va demanar gens de diners per participar en este negoci, però sí que es va interessar pel TPV, també conegut com a datàfon, que estava relacionat amb el referit compte, ara bloquejada.

Esta clienta, en posteriors converses mantingudes amb els denunciants, els va confirmar que s’emportarien el 30% dels guanys, però que per a això s’haurien d’emportar el seu TPV a Eivissa. D’igual forma, els va fer manar-li una fotografia del terminal, ja que el model que deia necessitar, havia de tindre la característica de poder operar amb targetes de crèdit estrangeres i posseir un teclat per a poder introduir les dades de la targeta manualment. Per a poder participar en el negoci, el denunciant va haver de demanar un nou a l’entitat bancària.

Una vegada van obtindre el nou terminal, que s’adaptava al model requerit, va ser quan els van informar que s’anava a posar en contacte una tercera persona amb ells. Aqueix mateix dia van rebre una trucada telefònica d’esta persona, que amb l’excusa de comprovar el correcte funcionament del nou datàfon, els va demanar introduir les dades d’una targeta de crèdit facilitats per ell, realitzant-se l’operació sense cap problema.

Dies més tard, esta mateixa persona els va comentar que a fi d’explotar el negoci d’Eivissa, no feia falta que es desplaçaren fins a l’illa, que tan sols era necessari que manaren el TPV, a la qual cosa es van negar, per la qual cosa esta persona es va desplaçar al domicili del denunciant en la localitat de Torrevella, on va romandre tres dies en què va realitzar nombroses operacions usant l’ordinador i el datàfon dels denunciants. Posteriorment, i després d’una breu estada a Albacete, esta persona va tornar a la casa de Torrevella on van tornar a allotjar-li, esta vegada per dos dies, després del que va tornar a Eivissa.

 

Investigació Operació Sleepy

 

Per tot això, l’Àrea d’Investigació de Torrevella va iniciar la denominada Operació Sleepy, amb la finalitat de l’esclariment dels fets denunciats. Fruit de les perquisicions, es va poder confirmar que es tractava d’una organització amb rols clarament definits. Des d’Eivissa, el capitost facilitava les dades de targetes de crèdits de diferents països perquè foren introduïdes en el TPV realitzant càrrecs, concretament de França, els Estats Units, el Canadà, Alemanya i Turquia.

Estes accions no sempre eren reeixides, es calcula que es va intentar realitzar els cobraments d’un muntant aproximat de 20.000 euros, aconseguint fer efectiu uns 14.300. Els diners cobrats, menys una comissió, havia de ser ingressat en metàl·lic en un compte, o bé manant mitjançant una empresa d’enviament de diners a una persona de nacionalitat Polonesa resident a Eivissa.

 

Detinguts a l’operació

 

Durant el mes de febrer es va procedir a la detenció de la clienta de la botiga que va posar en contacte a les parts en la localitat de Corvera (Múrcia) tractant-se d’una espanyola de 39 anys. Es va detindre d’igual forma a la persona d’origen polonés de 41 anys que rebia els pagaments, i es va investigar al capitost de la trama, un espanyol de 37 anys, que no es va detindre per trobar-se a la presó complint condemna per un delicte anterior.

A tots ells, al costat de la parella denunciant, sent tots dos espanyols amb 59 i 55 anys respectivament, als quals es consideren cooperadors necessaris, se’ls imputen els delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a Organització criminal.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Torrevella, quedant en llibertat amb càrrecs, menys el ja pres, qu continua complint condemna.

La Guàrdia Civil continua investigant els fets, en la cerca de noves persones perjudicades, realitzant per a ells una acció coordinada amb Europol, FBI i la policia del Canadà i Turquia. No es descarten que es produïsquen noves detencions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.