17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Desarticulada una organització dedicada a l’estafa mitjançant targetes de crèdit

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a cinc persones dins de la denominada Operació Sleepy, esta va tindre lloc amb la finalitat de l’esclariment de repetides estafes que s’estaven produint el modus operandi de les quals consistia a recaptar informació de les targetes de crèdit de persones estrangeres que es trobaven a Eivissa, per a posteriorment realitzar, sense el seu consentiment, càrrecs mitjançant un Terminal Punt de Venda (TPV) amb unes certes característiques específiques que possibilitaven la fi delictiva.

Antecedents dels fets

 

El juliol de 2019, la Guàrdia Civil de Torrevella va recollir a una persona una denúncia com perjudicat perquè la seua entitat bancària li havia bloquejat el compte corrent que posseïa al costat de la seua esposa, no podent accedir als seus fons.

El denunciant va relatar als agents que sospitava que el motiu podria ser que una clienta habitual de la botiga de productes esotèrics que regentaven, va contactar amb ells i els va oferir gestionar el lloguer d’una barra de bar en un establiment hostaler de l’illa d’Eivissa. Proposta a la qual van accedir. Per a això, en cap moment la coneguda els va demanar gens de diners per participar en este negoci, però sí que es va interessar pel TPV, també conegut com a datàfon, que estava relacionat amb el referit compte, ara bloquejada.

Esta clienta, en posteriors converses mantingudes amb els denunciants, els va confirmar que s’emportarien el 30% dels guanys, però que per a això s’haurien d’emportar el seu TPV a Eivissa. D’igual forma, els va fer manar-li una fotografia del terminal, ja que el model que deia necessitar, havia de tindre la característica de poder operar amb targetes de crèdit estrangeres i posseir un teclat per a poder introduir les dades de la targeta manualment. Per a poder participar en el negoci, el denunciant va haver de demanar un nou a l’entitat bancària.

Una vegada van obtindre el nou terminal, que s’adaptava al model requerit, va ser quan els van informar que s’anava a posar en contacte una tercera persona amb ells. Aqueix mateix dia van rebre una trucada telefònica d’esta persona, que amb l’excusa de comprovar el correcte funcionament del nou datàfon, els va demanar introduir les dades d’una targeta de crèdit facilitats per ell, realitzant-se l’operació sense cap problema.

Dies més tard, esta mateixa persona els va comentar que a fi d’explotar el negoci d’Eivissa, no feia falta que es desplaçaren fins a l’illa, que tan sols era necessari que manaren el TPV, a la qual cosa es van negar, per la qual cosa esta persona es va desplaçar al domicili del denunciant en la localitat de Torrevella, on va romandre tres dies en què va realitzar nombroses operacions usant l’ordinador i el datàfon dels denunciants. Posteriorment, i després d’una breu estada a Albacete, esta persona va tornar a la casa de Torrevella on van tornar a allotjar-li, esta vegada per dos dies, després del que va tornar a Eivissa.

 

Investigació Operació Sleepy

 

Per tot això, l’Àrea d’Investigació de Torrevella va iniciar la denominada Operació Sleepy, amb la finalitat de l’esclariment dels fets denunciats. Fruit de les perquisicions, es va poder confirmar que es tractava d’una organització amb rols clarament definits. Des d’Eivissa, el capitost facilitava les dades de targetes de crèdits de diferents països perquè foren introduïdes en el TPV realitzant càrrecs, concretament de França, els Estats Units, el Canadà, Alemanya i Turquia.

Estes accions no sempre eren reeixides, es calcula que es va intentar realitzar els cobraments d’un muntant aproximat de 20.000 euros, aconseguint fer efectiu uns 14.300. Els diners cobrats, menys una comissió, havia de ser ingressat en metàl·lic en un compte, o bé manant mitjançant una empresa d’enviament de diners a una persona de nacionalitat Polonesa resident a Eivissa.

 

Detinguts a l’operació

 

Durant el mes de febrer es va procedir a la detenció de la clienta de la botiga que va posar en contacte a les parts en la localitat de Corvera (Múrcia) tractant-se d’una espanyola de 39 anys. Es va detindre d’igual forma a la persona d’origen polonés de 41 anys que rebia els pagaments, i es va investigar al capitost de la trama, un espanyol de 37 anys, que no es va detindre per trobar-se a la presó complint condemna per un delicte anterior.

A tots ells, al costat de la parella denunciant, sent tots dos espanyols amb 59 i 55 anys respectivament, als quals es consideren cooperadors necessaris, se’ls imputen els delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a Organització criminal.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Torrevella, quedant en llibertat amb càrrecs, menys el ja pres, qu continua complint condemna.

La Guàrdia Civil continua investigant els fets, en la cerca de noves persones perjudicades, realitzant per a ells una acció coordinada amb Europol, FBI i la policia del Canadà i Turquia. No es descarten que es produïsquen noves detencions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.