Detenen a València a onze criminals de la màfia calabresa per estafes agràries

Ejemplo de shortcode con estilo
La Guàrdia Civil de Sueca, dins de l’operació “TRUFFATO”, ha detingut a 9 persones i altres 4 han sigut investigades per delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsedat documental i estafa en diverses comunitats autònomes. L’operació va començar el mes de març passat. Aquest grup criminal operava a través de 18 empreses pantalla (companyies sense activitat) que se […]

La Guàrdia Civil de Sueca, dins de l’operació “TRUFFATO”, ha detingut a 9 persones i altres 4 han sigut investigades per delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsedat documental i estafa en diverses comunitats autònomes.
L’operació va començar el mes de març passat. Aquest grup criminal operava a través de 18 empreses pantalla (companyies sense activitat) que se suposava que es dedicaven a la comercialització de productes agrícoles i comestibles.

 

Fonts de l’Institut Armat han explicat que una de les estafes que els autors realitzaven assíduament, era tractar un preu amb els propietaris de finques de tarongers situades en els termes municipals de València i Castelló, després, s’emportaven el producte 
fent-los lliurament de la quantitat acordada, però amb xecs en descobert. Aquesta operació, podien dur-la a terme gràcies a la col·laboració de corredors de camps que es prestaven a això a canvi d’uns diners concertats prèviament.

 

Els autors van arribar a fer-se amb 5.000.000 de quilograms de productes cítrics valorats en més de 2.000.000 euros. L’activitat delictiva d’aquesta organització criminal era la següent:

• Sol·licitaven línies de crèdit que mai retornaven.
• Simulaven robatoris o pèrdues de mercaderia (per regla general cítrics), en els transports per camió des d’Espanya a Itàlia, cobrant posteriorment l’efectiu de l’assegurança per aquests supòsits fets.
• Es negaven a abonar l’efectiu als transportistes pels seus serveis.
• Falsificaven els contractes internacionals de mercaderies per al transport de productes agrícoles.

 

Els diners obtinguts per aquests delictes, era blanquejat, més endavant, gràcies a les empreses pantalles que invertien l’efectiu en la compra de joies, immobles i participacions en altres companyies. El dia 16 de juny, agents de l’Equip ROCA, Equip de Delictes Telemàtics i la Patrulla de Reserva de Companyia de la Guàrdia Civil de Sueca van procedir a la detenció de 5 persones en dues caixes d’estalvi de les localitats de Xeraco i Tavernes de la Valldigna, on els autors estaven a punt de rebre dues línies de crèdit de més 300.000 euros amb la intenció de no retornar aquest efectiu.

 

Igualment, en un domicili de la localitat de Daimús i en un magatzem del municipi de Palma de Gandía són detingudes 4 persones més que pertanyien a aquesta organització. 

Aquest mateix dia, també es van realitzar 4 registres en les instal·lacions d’una sèrie de societats mercantils dedicades a la venda de productes agrícoles en els termes municipals de Gandia, Castelló, Palma de Gandía  i Xeraco. A més, el dia 28, els investigadors van efectuar altres 2 registres domiciliaris en la localitat de Grau de Gandia.

 

Material intervingut

Finalment, es va procedir al bloqueig de més de 200 comptes bancaris, tant nacionals com internacionals, relacionades amb aquesta organització, que contenien un total de 50.000 euros. Fruit d’aquesta operació, s’han intervingut 9 vehicles, d’alta gamma, valorats en més de 241.000 euros. També s’han confiscat diverses joies i rellotges, de luxe, valorats en més de 100.000 euros, diferent documentació, segells de les empreses pantalla i una pistola simulada.

 

El dia 13 d’agost, els dos líders d’aquest grup criminal, van ser detinguts a Itàlia gràcies a l’emissió d’ordre europea de detenció 
emesa pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 d’Alzira. Aquesta operació s’ha saldat amb un total d’11 detinguts; 7 homes de nacionalitat italiana de 50, 52, 60 i 70 anys, més 2 de 22 anys i altres 2 de 59 anys. A més de 2 dones de la mateixa nacionalitat de 22 i 65 anys. També, dues dones espanyoles de 30 i 37 anys pels delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsedat documental i estafa. 

 

La Guàrdia Civil ha investigat a 4 persones més; un home de 70 anys, de nacionalitat italiana, i un altre espanyol de 47 anys. Així mateix, han sigut investigades una dona de nacionalitat uruguaiana, una altra espanyola i totes dues de 30 anys. 

 

Els detinguts tenien antecedents tant a Espanya com a Itàlia pels mateixos fets, com també per tràfic de drogues i tinença i tràfic 
d’armes. Gràcies a les perquisicions dels agents, s’ha aconseguit verificar que els autors, d’aquestes activitats delictives, estaven vinculats amb la màfia calabresa.

Amb aquesta operació s’han esclarit més de 100 delictes a les províncies d’Alacant, Almeria, Barcelona, Castelló, Girona,  Madrid, Múrcia, Tarragona i València. Cinc dels autors han ingressat a la presó per ordre de l’autoritat judicial. L’operació continua oberta i no es descarten més detencions. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i 
Instrucció número 1 d’Alzira (València).

Últimes notícies

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.