Desmantellen una organització criminal dedicada a l’estafa de criptomonedes en Alacant i Conca

 

Agents de la Policia Nacional han destapat en Alacant i Conca una estafa de més de set milions d’euros en criptomonedes, en una operació en la que han detingut a quatre persones de nacionalitat espanyola, italiana i argentina, d’entre 23 i 36 anys, per la seua presumpta implicació en la negociació d’una gran quantitat de monedes virtuals que, una vegada invertides, no eren reembossades als seus legítims titulars.

 

Agents del Grup de Delinqüència Econòmica de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant, encarregats de la investigació dels delictes econòmics, van detectar diferents fraus que tenien com a principal actiu este tipus de monedes virtuals, usades com a sistema de pagament en internet o com una nova alternativa d’inversió.

 

Els fraus van ser denunciats per multitud de víctimes, que coincidien totes elles que havien sigut estafades després de transferir criptomonedes a una empresa que oferia invertir-les i traure’ls alta rendibilitat, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

Un gran número de víctimes

Per això, els agents van iniciar una investigació amb la finalitat d’esbrinar qui estava darrere d’estes estafes, ocultes després d’una societat inexistent.

L’engany consistia en el fet que les víctimes traspassaven les seues monedes virtuals a la suposada societat perquè les gestionaren, arribant també a entregar diners en efectiu per a adquirir més moneda virtual.

 

Per a captar a les víctimes, els presumptes autors oferien una alta rendibilitat i, una vegada que les monedes virtuals estaven en poder dels ara detinguts, els abonaven els interessos generats amb les aportacions dels nous inversors per a així donar una aparença de solvència, fins que passat un temps ja deixaven d’abonar els guanys i tampoc reintegraven l’invertit.

 

Un botí de 7 milions d’euros

Els investigadors van poder determinar que la quantitat de criptomonedes estafades ascendia a més de 380, i la totalitat dels diners estafats depassava els set milions d’euros.

 

Una vegada dutes a terme totes les indagacions, els agents intervinents van coordinar les seues actuacions per a localitzar i detindre als quatre presumptes implicats, dos hòmens i dos dones, per un presumpte delicte d’estafa. La Policia ha intervingut en l’operatiu multitud de material informàtic com a ordinadors, tauletes i telèfons.

 

Un dels arrestats va ser localitzat en Conca, on havia fugit a fi de refugiar-se davant les pressions rebudes per part d’una gran quantitat de clients als que no havia retornat les seues inversions.

 

Una vegada detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’eixa ciutat. La resta de detinguts van quedar en llibertat després de ser sentits en declaració en la comissaria d’Alacant. La investigació continua oberta, ja que els investigadors tenen coneixement que existixen més víctimes d’esta estafa.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.