Desmantellen una organització criminal dedicada a l’estafa de criptomonedes en Alacant i Conca

 

Agents de la Policia Nacional han destapat en Alacant i Conca una estafa de més de set milions d’euros en criptomonedes, en una operació en la que han detingut a quatre persones de nacionalitat espanyola, italiana i argentina, d’entre 23 i 36 anys, per la seua presumpta implicació en la negociació d’una gran quantitat de monedes virtuals que, una vegada invertides, no eren reembossades als seus legítims titulars.

 

Agents del Grup de Delinqüència Econòmica de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant, encarregats de la investigació dels delictes econòmics, van detectar diferents fraus que tenien com a principal actiu este tipus de monedes virtuals, usades com a sistema de pagament en internet o com una nova alternativa d’inversió.

 

Els fraus van ser denunciats per multitud de víctimes, que coincidien totes elles que havien sigut estafades després de transferir criptomonedes a una empresa que oferia invertir-les i traure’ls alta rendibilitat, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

Un gran número de víctimes

Per això, els agents van iniciar una investigació amb la finalitat d’esbrinar qui estava darrere d’estes estafes, ocultes després d’una societat inexistent.

L’engany consistia en el fet que les víctimes traspassaven les seues monedes virtuals a la suposada societat perquè les gestionaren, arribant també a entregar diners en efectiu per a adquirir més moneda virtual.

 

Per a captar a les víctimes, els presumptes autors oferien una alta rendibilitat i, una vegada que les monedes virtuals estaven en poder dels ara detinguts, els abonaven els interessos generats amb les aportacions dels nous inversors per a així donar una aparença de solvència, fins que passat un temps ja deixaven d’abonar els guanys i tampoc reintegraven l’invertit.

 

Un botí de 7 milions d’euros

Els investigadors van poder determinar que la quantitat de criptomonedes estafades ascendia a més de 380, i la totalitat dels diners estafats depassava els set milions d’euros.

 

Una vegada dutes a terme totes les indagacions, els agents intervinents van coordinar les seues actuacions per a localitzar i detindre als quatre presumptes implicats, dos hòmens i dos dones, per un presumpte delicte d’estafa. La Policia ha intervingut en l’operatiu multitud de material informàtic com a ordinadors, tauletes i telèfons.

 

Un dels arrestats va ser localitzat en Conca, on havia fugit a fi de refugiar-se davant les pressions rebudes per part d’una gran quantitat de clients als que no havia retornat les seues inversions.

 

Una vegada detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’eixa ciutat. La resta de detinguts van quedar en llibertat després de ser sentits en declaració en la comissaria d’Alacant. La investigació continua oberta, ja que els investigadors tenen coneixement que existixen més víctimes d’esta estafa.

Últimes notícies

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.

La Generalitat planteja 35 vivendes industrialitzades i de lloguer assequible a Chiva

La Generalitat ha proposat a l'Ajuntament de Chiva construir 35 vivendes industrialitzades de protecció pública per a lloguer assequible dins del Pla Viu Dana, que preveu 250 pisos en sis municipis afectats per la DANA.