9.2 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Desmantellen una organització criminal dedicada a l’estafa de criptomonedes en Alacant i Conca

 

Agents de la Policia Nacional han destapat en Alacant i Conca una estafa de més de set milions d’euros en criptomonedes, en una operació en la que han detingut a quatre persones de nacionalitat espanyola, italiana i argentina, d’entre 23 i 36 anys, per la seua presumpta implicació en la negociació d’una gran quantitat de monedes virtuals que, una vegada invertides, no eren reembossades als seus legítims titulars.

 

Agents del Grup de Delinqüència Econòmica de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant, encarregats de la investigació dels delictes econòmics, van detectar diferents fraus que tenien com a principal actiu este tipus de monedes virtuals, usades com a sistema de pagament en internet o com una nova alternativa d’inversió.

 

Els fraus van ser denunciats per multitud de víctimes, que coincidien totes elles que havien sigut estafades després de transferir criptomonedes a una empresa que oferia invertir-les i traure’ls alta rendibilitat, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

Un gran número de víctimes

Per això, els agents van iniciar una investigació amb la finalitat d’esbrinar qui estava darrere d’estes estafes, ocultes després d’una societat inexistent.

L’engany consistia en el fet que les víctimes traspassaven les seues monedes virtuals a la suposada societat perquè les gestionaren, arribant també a entregar diners en efectiu per a adquirir més moneda virtual.

 

Per a captar a les víctimes, els presumptes autors oferien una alta rendibilitat i, una vegada que les monedes virtuals estaven en poder dels ara detinguts, els abonaven els interessos generats amb les aportacions dels nous inversors per a així donar una aparença de solvència, fins que passat un temps ja deixaven d’abonar els guanys i tampoc reintegraven l’invertit.

 

Un botí de 7 milions d’euros

Els investigadors van poder determinar que la quantitat de criptomonedes estafades ascendia a més de 380, i la totalitat dels diners estafats depassava els set milions d’euros.

 

Una vegada dutes a terme totes les indagacions, els agents intervinents van coordinar les seues actuacions per a localitzar i detindre als quatre presumptes implicats, dos hòmens i dos dones, per un presumpte delicte d’estafa. La Policia ha intervingut en l’operatiu multitud de material informàtic com a ordinadors, tauletes i telèfons.

 

Un dels arrestats va ser localitzat en Conca, on havia fugit a fi de refugiar-se davant les pressions rebudes per part d’una gran quantitat de clients als que no havia retornat les seues inversions.

 

Una vegada detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’eixa ciutat. La resta de detinguts van quedar en llibertat després de ser sentits en declaració en la comissaria d’Alacant. La investigació continua oberta, ja que els investigadors tenen coneixement que existixen més víctimes d’esta estafa.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.