12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Desmantellen una organització criminal dedicada a l’estafa de criptomonedes en Alacant i Conca

 

Agents de la Policia Nacional han destapat en Alacant i Conca una estafa de més de set milions d’euros en criptomonedes, en una operació en la que han detingut a quatre persones de nacionalitat espanyola, italiana i argentina, d’entre 23 i 36 anys, per la seua presumpta implicació en la negociació d’una gran quantitat de monedes virtuals que, una vegada invertides, no eren reembossades als seus legítims titulars.

 

Agents del Grup de Delinqüència Econòmica de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant, encarregats de la investigació dels delictes econòmics, van detectar diferents fraus que tenien com a principal actiu este tipus de monedes virtuals, usades com a sistema de pagament en internet o com una nova alternativa d’inversió.

 

Els fraus van ser denunciats per multitud de víctimes, que coincidien totes elles que havien sigut estafades després de transferir criptomonedes a una empresa que oferia invertir-les i traure’ls alta rendibilitat, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

Un gran número de víctimes

Per això, els agents van iniciar una investigació amb la finalitat d’esbrinar qui estava darrere d’estes estafes, ocultes després d’una societat inexistent.

L’engany consistia en el fet que les víctimes traspassaven les seues monedes virtuals a la suposada societat perquè les gestionaren, arribant també a entregar diners en efectiu per a adquirir més moneda virtual.

 

Per a captar a les víctimes, els presumptes autors oferien una alta rendibilitat i, una vegada que les monedes virtuals estaven en poder dels ara detinguts, els abonaven els interessos generats amb les aportacions dels nous inversors per a així donar una aparença de solvència, fins que passat un temps ja deixaven d’abonar els guanys i tampoc reintegraven l’invertit.

 

Un botí de 7 milions d’euros

Els investigadors van poder determinar que la quantitat de criptomonedes estafades ascendia a més de 380, i la totalitat dels diners estafats depassava els set milions d’euros.

 

Una vegada dutes a terme totes les indagacions, els agents intervinents van coordinar les seues actuacions per a localitzar i detindre als quatre presumptes implicats, dos hòmens i dos dones, per un presumpte delicte d’estafa. La Policia ha intervingut en l’operatiu multitud de material informàtic com a ordinadors, tauletes i telèfons.

 

Un dels arrestats va ser localitzat en Conca, on havia fugit a fi de refugiar-se davant les pressions rebudes per part d’una gran quantitat de clients als que no havia retornat les seues inversions.

 

Una vegada detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’eixa ciutat. La resta de detinguts van quedar en llibertat després de ser sentits en declaració en la comissaria d’Alacant. La investigació continua oberta, ja que els investigadors tenen coneixement que existixen més víctimes d’esta estafa.

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.