Desmantellen una organització criminal dedicada a l’estafa de criptomonedes en Alacant i Conca

 

Agents de la Policia Nacional han destapat en Alacant i Conca una estafa de més de set milions d’euros en criptomonedes, en una operació en la que han detingut a quatre persones de nacionalitat espanyola, italiana i argentina, d’entre 23 i 36 anys, per la seua presumpta implicació en la negociació d’una gran quantitat de monedes virtuals que, una vegada invertides, no eren reembossades als seus legítims titulars.

 

Agents del Grup de Delinqüència Econòmica de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant, encarregats de la investigació dels delictes econòmics, van detectar diferents fraus que tenien com a principal actiu este tipus de monedes virtuals, usades com a sistema de pagament en internet o com una nova alternativa d’inversió.

 

Els fraus van ser denunciats per multitud de víctimes, que coincidien totes elles que havien sigut estafades després de transferir criptomonedes a una empresa que oferia invertir-les i traure’ls alta rendibilitat, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

Un gran número de víctimes

Per això, els agents van iniciar una investigació amb la finalitat d’esbrinar qui estava darrere d’estes estafes, ocultes després d’una societat inexistent.

L’engany consistia en el fet que les víctimes traspassaven les seues monedes virtuals a la suposada societat perquè les gestionaren, arribant també a entregar diners en efectiu per a adquirir més moneda virtual.

 

Per a captar a les víctimes, els presumptes autors oferien una alta rendibilitat i, una vegada que les monedes virtuals estaven en poder dels ara detinguts, els abonaven els interessos generats amb les aportacions dels nous inversors per a així donar una aparença de solvència, fins que passat un temps ja deixaven d’abonar els guanys i tampoc reintegraven l’invertit.

 

Un botí de 7 milions d’euros

Els investigadors van poder determinar que la quantitat de criptomonedes estafades ascendia a més de 380, i la totalitat dels diners estafats depassava els set milions d’euros.

 

Una vegada dutes a terme totes les indagacions, els agents intervinents van coordinar les seues actuacions per a localitzar i detindre als quatre presumptes implicats, dos hòmens i dos dones, per un presumpte delicte d’estafa. La Policia ha intervingut en l’operatiu multitud de material informàtic com a ordinadors, tauletes i telèfons.

 

Un dels arrestats va ser localitzat en Conca, on havia fugit a fi de refugiar-se davant les pressions rebudes per part d’una gran quantitat de clients als que no havia retornat les seues inversions.

 

Una vegada detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’eixa ciutat. La resta de detinguts van quedar en llibertat després de ser sentits en declaració en la comissaria d’Alacant. La investigació continua oberta, ja que els investigadors tenen coneixement que existixen més víctimes d’esta estafa.

Últimes notícies

Bejís es refà de la brutal tempesta que ha deixat 186 l/m² en poques hores

Bejís es recupera de la tempesta torrencial que este dissabte ha deixat 186 l/m², amb greus inundacions, danys en ponts i caiguda d’arbres. El temporal també ha afectat altres punts de Castelló i diverses localitats de la província de València.

Deting per amenaçar amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal de València

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 39 anys per amenaçar de mort amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal, després d’una discussió per incomplir una norma del recinte.

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.