Detinguda per estafar més de 72.000 euros a través de ‘phising’ en València

L’empresa va ingressar eixa quantitat pensant-se que era un client  | València Diari

 

Una dona, de 40 anys i origen dominicà, ha sigut detinguda per la Policia Nacional en València, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa. La sospitosa hauria sostret 72.250 euros a una empresa de la Corunya a través del mètode del ‘pishing’.

 

Esta metodologia consistix en fer creure a la víctima que està rebent un correu legítim procedent d’una companyia o client, quan en realitat pertany a l’estafador, sol·licitant-li que faça un ingrés bancari a un número de compte que se li facilita. La víctima, en aportar dades personals o bancàries a este correu, realment se’ls està donant al delinqüent. En la majoria dels casos, sol variar només una lletra o xicoteta part de l’adreça de correu electrònic autèntica, per a passar desapercebuda la modificació als ulls de la víctima.

  

L’ara detinguda presumptament va enviar un d’estos correus fraudulents a una empresa de la Corunya, fent-se passar per un client d’esta i indicant-li que havia d’ingressar els diners que li devia en un nou número de compte. D’esta manera, la companyia estafada va abonar 72.250 euros a la presumpta estafadora, quan creia que realment estava pagant al client legítim.

  

La detinguda, sense antecedents policials, ha sigut posada en llibertat després de ser escoltada en declaració, no sense abans advertir-li de la seua obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerida per a això.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.