Detinguda per estafar més de 72.000 euros a través de ‘phising’ en València

L’empresa va ingressar eixa quantitat pensant-se que era un client  | València Diari

 

Una dona, de 40 anys i origen dominicà, ha sigut detinguda per la Policia Nacional en València, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa. La sospitosa hauria sostret 72.250 euros a una empresa de la Corunya a través del mètode del ‘pishing’.

 

Esta metodologia consistix en fer creure a la víctima que està rebent un correu legítim procedent d’una companyia o client, quan en realitat pertany a l’estafador, sol·licitant-li que faça un ingrés bancari a un número de compte que se li facilita. La víctima, en aportar dades personals o bancàries a este correu, realment se’ls està donant al delinqüent. En la majoria dels casos, sol variar només una lletra o xicoteta part de l’adreça de correu electrònic autèntica, per a passar desapercebuda la modificació als ulls de la víctima.

  

L’ara detinguda presumptament va enviar un d’estos correus fraudulents a una empresa de la Corunya, fent-se passar per un client d’esta i indicant-li que havia d’ingressar els diners que li devia en un nou número de compte. D’esta manera, la companyia estafada va abonar 72.250 euros a la presumpta estafadora, quan creia que realment estava pagant al client legítim.

  

La detinguda, sense antecedents policials, ha sigut posada en llibertat després de ser escoltada en declaració, no sense abans advertir-li de la seua obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerida per a això.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.