12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Detinguda per estafar més de 72.000 euros a través de ‘phising’ en València

L’empresa va ingressar eixa quantitat pensant-se que era un client  | València Diari

 

Una dona, de 40 anys i origen dominicà, ha sigut detinguda per la Policia Nacional en València, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa. La sospitosa hauria sostret 72.250 euros a una empresa de la Corunya a través del mètode del ‘pishing’.

 

Esta metodologia consistix en fer creure a la víctima que està rebent un correu legítim procedent d’una companyia o client, quan en realitat pertany a l’estafador, sol·licitant-li que faça un ingrés bancari a un número de compte que se li facilita. La víctima, en aportar dades personals o bancàries a este correu, realment se’ls està donant al delinqüent. En la majoria dels casos, sol variar només una lletra o xicoteta part de l’adreça de correu electrònic autèntica, per a passar desapercebuda la modificació als ulls de la víctima.

  

L’ara detinguda presumptament va enviar un d’estos correus fraudulents a una empresa de la Corunya, fent-se passar per un client d’esta i indicant-li que havia d’ingressar els diners que li devia en un nou número de compte. D’esta manera, la companyia estafada va abonar 72.250 euros a la presumpta estafadora, quan creia que realment estava pagant al client legítim.

  

La detinguda, sense antecedents policials, ha sigut posada en llibertat després de ser escoltada en declaració, no sense abans advertir-li de la seua obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerida per a això.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.

La jutgessa manté en 230 les víctimes mortals de la dana i rebutja sumar dos morts

La instructora ha denegat incorporar com a víctimes mortals a un home i a una dona al no veure nexe causal amb la dana. També descarta una víctima per lesions psicològiques i ordena recuperar missatges sobre la gestió de l'emergència.

Localitzen a la jove desapareguda a Favara i l’evacuen en helicòpter des d’un barranc

Els bombers han trobat a la jove en una zona de barranc i han iniciat la seua evacuació aèria per a transferir-la als medis sanitaris. La troballa s'ha produït a les 16.19 després d'una busca guiada per indicis.

El camp manté les protestes malgrat la paralització de l’acord UE-Mercosur

Les organitzacions agràries han decidit continuar mobilitzant-se encara que l'Eurocambra ha enviat el pacte UE-Mercosur al TJUE. Reclamen evitar la seua aplicació provisional.

Troben roba i calçat de la desapareguda a Favara i creuen que pot haver-se refugiat a prop

Els equips han localitzat un abric i el calçat de la dona i orienten el rastreig al seu entorn immediat. Després d'una nit de fred i pluja, les previsions són optimistes.

València, premiada en Fitur pels seus avanços en turisme inclusiu i sostenible

València ha rebut en Fitur els premis FITUR4all i FITURNext per integrar accessibilitat i sostenibilitat en el seu model turístic. Els guardons destaquen la gestió de l'aigua i la millora de l'experiència per a totes les persones.

La Guàrdia Civil coordina la busca d’una dona desapareguda en un barranc de Favara (València)

Guàrdia Civil i bombers han activat un ampli operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en un barranc de Favara. En el dispositiu intervenen equips terrestres, canins, drons i suport aeri.

Adif limita a 160 km/h un tram de l’AVE Madrid-València després d’avisos d’un maquinista

Adif ha limitat temporalment a 160 km/h un tram de 1,8 km de l'AVE Madrid-València després d'avisos d'un maquinista. La resta de la línia manté la velocitat habitual.