Detinguda per estafar més de 72.000 euros a través de ‘phising’ en València

L’empresa va ingressar eixa quantitat pensant-se que era un client  | València Diari

 

Una dona, de 40 anys i origen dominicà, ha sigut detinguda per la Policia Nacional en València, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa. La sospitosa hauria sostret 72.250 euros a una empresa de la Corunya a través del mètode del ‘pishing’.

 

Esta metodologia consistix en fer creure a la víctima que està rebent un correu legítim procedent d’una companyia o client, quan en realitat pertany a l’estafador, sol·licitant-li que faça un ingrés bancari a un número de compte que se li facilita. La víctima, en aportar dades personals o bancàries a este correu, realment se’ls està donant al delinqüent. En la majoria dels casos, sol variar només una lletra o xicoteta part de l’adreça de correu electrònic autèntica, per a passar desapercebuda la modificació als ulls de la víctima.

  

L’ara detinguda presumptament va enviar un d’estos correus fraudulents a una empresa de la Corunya, fent-se passar per un client d’esta i indicant-li que havia d’ingressar els diners que li devia en un nou número de compte. D’esta manera, la companyia estafada va abonar 72.250 euros a la presumpta estafadora, quan creia que realment estava pagant al client legítim.

  

La detinguda, sense antecedents policials, ha sigut posada en llibertat després de ser escoltada en declaració, no sense abans advertir-li de la seua obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerida per a això.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.