Detinguda per estafar més de 72.000 euros a través de ‘phising’ en València

L’empresa va ingressar eixa quantitat pensant-se que era un client  | València Diari

 

Una dona, de 40 anys i origen dominicà, ha sigut detinguda per la Policia Nacional en València, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa. La sospitosa hauria sostret 72.250 euros a una empresa de la Corunya a través del mètode del ‘pishing’.

 

Esta metodologia consistix en fer creure a la víctima que està rebent un correu legítim procedent d’una companyia o client, quan en realitat pertany a l’estafador, sol·licitant-li que faça un ingrés bancari a un número de compte que se li facilita. La víctima, en aportar dades personals o bancàries a este correu, realment se’ls està donant al delinqüent. En la majoria dels casos, sol variar només una lletra o xicoteta part de l’adreça de correu electrònic autèntica, per a passar desapercebuda la modificació als ulls de la víctima.

  

L’ara detinguda presumptament va enviar un d’estos correus fraudulents a una empresa de la Corunya, fent-se passar per un client d’esta i indicant-li que havia d’ingressar els diners que li devia en un nou número de compte. D’esta manera, la companyia estafada va abonar 72.250 euros a la presumpta estafadora, quan creia que realment estava pagant al client legítim.

  

La detinguda, sense antecedents policials, ha sigut posada en llibertat després de ser escoltada en declaració, no sense abans advertir-li de la seua obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerida per a això.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU