Posada en llibertat la directora d’una residència valenciana després d’estafar a un ancià intern

Els familiars van alertar a la Policia quan van anar a visitar als ancians i no estaven en la residència | Arxiu

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en una localitat valenciana a una dona de 44 anys, d’origen espanyol, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa i d’usurpació d’identitat. La sospitosa, directora d’una residència d’ancians, va fer transferències des del compte d’un dels interns del centre i va sol·licitar un préstec a nom del titular del compte, tot això sense el consentiment de la víctima.

 

Les investigacions es van iniciar quan la Policia Nacional va saber que dos persones d’avançada edat havien desaparegut d’una residència ubicada en territori valencià. El seus familiars van anar a visitar-les, però no les van trobar i, en un principi, el personal de la residència no va saber explicar als familiars per què no es trobaven allà.

 

  

Els agents van localitzar a les dos persones i van poder saber que es trobaven en bon estat de salut i en un habitatge, propietat de la directora del centre, a on haurien sigut traslladades. Durant la seua estada en eixe domicili, els dos interns van ser assistits per personal de la mateixa residència.

 

 

  

Els agents van comprovar que una d’estes persones d’avançada edat podria haver sigut víctima d’una estafa i usurpació d’identitat, després de detectar des del seu compte bancari transferències fetes en un període

  

de deu mesos, per un import superior a 57.000 euros, així com la sol·licitud d’un préstec de 12.000 euros al seu nom, mentres que l’afectat desconeixia com s’havien fet estos moviments.

 

 

  

Després de realitzar les investigacions oportunes, els policies van donar amb el fet que la directora del centre a on estava intern l’ancià hauria realitzat estes transferències i sol·licitat el préstec, tot això sense haver rebut, pel que pareix, autorització de la víctima.

 

 

Els diners transferits anaven destinats a un compte que estava a nom del fill de la directora, qui figurava en l’empresa propietària de la residència com a administrador. La detinguda, amb antecedents policials, ha sigut posada en llibertat després de declarar, però ha sigut advertida de la seua obligació de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerida per a això.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.