11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Posada en llibertat la directora d’una residència valenciana després d’estafar a un ancià intern

Els familiars van alertar a la Policia quan van anar a visitar als ancians i no estaven en la residència | Arxiu

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en una localitat valenciana a una dona de 44 anys, d’origen espanyol, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa i d’usurpació d’identitat. La sospitosa, directora d’una residència d’ancians, va fer transferències des del compte d’un dels interns del centre i va sol·licitar un préstec a nom del titular del compte, tot això sense el consentiment de la víctima.

 

Les investigacions es van iniciar quan la Policia Nacional va saber que dos persones d’avançada edat havien desaparegut d’una residència ubicada en territori valencià. El seus familiars van anar a visitar-les, però no les van trobar i, en un principi, el personal de la residència no va saber explicar als familiars per què no es trobaven allà.

 

  

Els agents van localitzar a les dos persones i van poder saber que es trobaven en bon estat de salut i en un habitatge, propietat de la directora del centre, a on haurien sigut traslladades. Durant la seua estada en eixe domicili, els dos interns van ser assistits per personal de la mateixa residència.

 

 

  

Els agents van comprovar que una d’estes persones d’avançada edat podria haver sigut víctima d’una estafa i usurpació d’identitat, després de detectar des del seu compte bancari transferències fetes en un període

  

de deu mesos, per un import superior a 57.000 euros, així com la sol·licitud d’un préstec de 12.000 euros al seu nom, mentres que l’afectat desconeixia com s’havien fet estos moviments.

 

 

  

Després de realitzar les investigacions oportunes, els policies van donar amb el fet que la directora del centre a on estava intern l’ancià hauria realitzat estes transferències i sol·licitat el préstec, tot això sense haver rebut, pel que pareix, autorització de la víctima.

 

 

Els diners transferits anaven destinats a un compte que estava a nom del fill de la directora, qui figurava en l’empresa propietària de la residència com a administrador. La detinguda, amb antecedents policials, ha sigut posada en llibertat després de declarar, però ha sigut advertida de la seua obligació de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerida per a això.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.