Dos detinguts per estafar amb falsos préstecs en Alacant

Es feia creure a les víctimes que tindrien un crèdit si feien un ingrés primer | Cedida

 

La Policia Nacional ha detingut en Alacant a dos hòmens que –presumptament– formen part d’una organització que té la base en Benín, país centreafricà, i que enganyava a persones amb préstecs falsos. Segons pareix, els diners que estafaven eren enviats a Benín i, alguna de les víctimes va arribar a ingressar-los fins a 4.000 euros.

 

Els detinguts, de nacionalitat espanyola, s’encarregaven de rebre els diners per a, després, enviar-los a altres membres de l’organització en Benín. El mètode que usaven per a cometre les estafes era contactar, per xarxes socials i pàgines web d’articles de segona mà, amb les víctimes i fer-les creure que eren prestadors de crèdits personals.

 

Els estafadors s’identificaven com a intermediaris d’entitats bancàries estrangeres i, per tant, amb els diners en comptes estrangers. Per això, demanaven a les víctimes que obriren un compte corrent espanyol i que feren traspassos de 200 i 400 euros per a poder accedir als diners en l’estranger.

 

Amb tot este engany, que realitzaven per e-mail o per xarxes socials, van conseguir que algunes persones els pagaren fins a 4.000 euros. A més, també obtenien les contrasenyes dels comptes corrents espanyols i, quan controlaven eixos comptes, els usaven per a demanar a altres víctimes que feren ingressos també o contractaven targetes de crèdit.

 

A banda, també canalitzaven els diners a través d’empreses de transferències monetàries internacionals, que acabaven en Benín. Quant a les targetes de crèdit, també les enviaven a Àfrica i, allí, traïen els diners dels comptes. La investigació l’ha duta a terme el Grup de Delinqüència Econòmica la Policia Judicial d’Alacant, que ha detingut als dos hòmens de 49 anys i ha intervingut les targetes i la documentació bancària.

 

També et pot interessar…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bioparc València incorpora un formiguer únic per a veure a la formiga gegant que amputa extremitats ferides

Bioparc València ha estrenat una instal·lació única que permet observar l'interior d'una colònia de Camponotus maculatus i la seua inusual conducta 'quirúrgica'. El públic pot seguir les galeries, les castes i la defensa del niu en un entorn controlat.

Govern i deu comunitats pacten una llicència comuna de caça i pesca continental

El Ministeri d'Agricultura ha firmat un conveni amb deu autonomies per a implantar llicències interautonòmiques de caça i pesca en aigües interiors. La mesura reduïx tràmits, fixa preus únics i unifica inhabilitacions.

Avís groc a Alacant per pluges que poden superar 100 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit l'avís groc per ruixats intensos a l'interior i litoral sud d'Alacant, amb llindars que localment podrien depassar 100 l/m² en 12 hores. També hi ha avís en el litoral nord alacantí i en el sud de València per acumulats menors.

Mor un vianant atropellat en la CV-800 a Xixona

Un vianant ha mort després de ser atropellat en la CV-800, a l'altura del km 25,5 en el terme de Xixona. El succés es va produir a les 19.10 hores d'ahir, segons la DGT.

Troben cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat de matinada en una planta de reciclatge del polígon Font del Pitxer, a Paterna. Les primeres perquisicions han descartat indicis de criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

Sis comunitats en alerta per neu, pluja, vent i temporal amb Andalusia en nivell taronja

Andalusia activa el nivell taronja per nevades a Granada, mentres Balears, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Canàries mantenen avisos grocs per pluja, neu, vent i mala mar. S'esperen ruixats forts en l'est i acumulacions de neu en cotes mitjanes i altes.

Investiguen a un motorista per circular a 186 km/h en una via de 90 a Requena

La Guàrdia Civil investiga a un conductor de 35 anys detectat a 186 km/h en la N-330, limitada a 90. Se li atribuïx un delicte contra la seguretat viària.

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.