14 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Dos detinguts per estafar amb falsos préstecs en Alacant

Es feia creure a les víctimes que tindrien un crèdit si feien un ingrés primer | Cedida

 

La Policia Nacional ha detingut en Alacant a dos hòmens que –presumptament– formen part d’una organització que té la base en Benín, país centreafricà, i que enganyava a persones amb préstecs falsos. Segons pareix, els diners que estafaven eren enviats a Benín i, alguna de les víctimes va arribar a ingressar-los fins a 4.000 euros.

 

Els detinguts, de nacionalitat espanyola, s’encarregaven de rebre els diners per a, després, enviar-los a altres membres de l’organització en Benín. El mètode que usaven per a cometre les estafes era contactar, per xarxes socials i pàgines web d’articles de segona mà, amb les víctimes i fer-les creure que eren prestadors de crèdits personals.

 

Els estafadors s’identificaven com a intermediaris d’entitats bancàries estrangeres i, per tant, amb els diners en comptes estrangers. Per això, demanaven a les víctimes que obriren un compte corrent espanyol i que feren traspassos de 200 i 400 euros per a poder accedir als diners en l’estranger.

 

Amb tot este engany, que realitzaven per e-mail o per xarxes socials, van conseguir que algunes persones els pagaren fins a 4.000 euros. A més, també obtenien les contrasenyes dels comptes corrents espanyols i, quan controlaven eixos comptes, els usaven per a demanar a altres víctimes que feren ingressos també o contractaven targetes de crèdit.

 

A banda, també canalitzaven els diners a través d’empreses de transferències monetàries internacionals, que acabaven en Benín. Quant a les targetes de crèdit, també les enviaven a Àfrica i, allí, traïen els diners dels comptes. La investigació l’ha duta a terme el Grup de Delinqüència Econòmica la Policia Judicial d’Alacant, que ha detingut als dos hòmens de 49 anys i ha intervingut les targetes i la documentació bancària.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.