14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Dos detinguts per estafar amb falsos préstecs en Alacant

Es feia creure a les víctimes que tindrien un crèdit si feien un ingrés primer | Cedida

 

La Policia Nacional ha detingut en Alacant a dos hòmens que –presumptament– formen part d’una organització que té la base en Benín, país centreafricà, i que enganyava a persones amb préstecs falsos. Segons pareix, els diners que estafaven eren enviats a Benín i, alguna de les víctimes va arribar a ingressar-los fins a 4.000 euros.

 

Els detinguts, de nacionalitat espanyola, s’encarregaven de rebre els diners per a, després, enviar-los a altres membres de l’organització en Benín. El mètode que usaven per a cometre les estafes era contactar, per xarxes socials i pàgines web d’articles de segona mà, amb les víctimes i fer-les creure que eren prestadors de crèdits personals.

 

Els estafadors s’identificaven com a intermediaris d’entitats bancàries estrangeres i, per tant, amb els diners en comptes estrangers. Per això, demanaven a les víctimes que obriren un compte corrent espanyol i que feren traspassos de 200 i 400 euros per a poder accedir als diners en l’estranger.

 

Amb tot este engany, que realitzaven per e-mail o per xarxes socials, van conseguir que algunes persones els pagaren fins a 4.000 euros. A més, també obtenien les contrasenyes dels comptes corrents espanyols i, quan controlaven eixos comptes, els usaven per a demanar a altres víctimes que feren ingressos també o contractaven targetes de crèdit.

 

A banda, també canalitzaven els diners a través d’empreses de transferències monetàries internacionals, que acabaven en Benín. Quant a les targetes de crèdit, també les enviaven a Àfrica i, allí, traïen els diners dels comptes. La investigació l’ha duta a terme el Grup de Delinqüència Econòmica la Policia Judicial d’Alacant, que ha detingut als dos hòmens de 49 anys i ha intervingut les targetes i la documentació bancària.

 

També et pot interessar…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs