Dos detinguts per estafar amb falsos préstecs en Alacant

Es feia creure a les víctimes que tindrien un crèdit si feien un ingrés primer | Cedida

 

La Policia Nacional ha detingut en Alacant a dos hòmens que –presumptament– formen part d’una organització que té la base en Benín, país centreafricà, i que enganyava a persones amb préstecs falsos. Segons pareix, els diners que estafaven eren enviats a Benín i, alguna de les víctimes va arribar a ingressar-los fins a 4.000 euros.

 

Els detinguts, de nacionalitat espanyola, s’encarregaven de rebre els diners per a, després, enviar-los a altres membres de l’organització en Benín. El mètode que usaven per a cometre les estafes era contactar, per xarxes socials i pàgines web d’articles de segona mà, amb les víctimes i fer-les creure que eren prestadors de crèdits personals.

 

Els estafadors s’identificaven com a intermediaris d’entitats bancàries estrangeres i, per tant, amb els diners en comptes estrangers. Per això, demanaven a les víctimes que obriren un compte corrent espanyol i que feren traspassos de 200 i 400 euros per a poder accedir als diners en l’estranger.

 

Amb tot este engany, que realitzaven per e-mail o per xarxes socials, van conseguir que algunes persones els pagaren fins a 4.000 euros. A més, també obtenien les contrasenyes dels comptes corrents espanyols i, quan controlaven eixos comptes, els usaven per a demanar a altres víctimes que feren ingressos també o contractaven targetes de crèdit.

 

A banda, també canalitzaven els diners a través d’empreses de transferències monetàries internacionals, que acabaven en Benín. Quant a les targetes de crèdit, també les enviaven a Àfrica i, allí, traïen els diners dels comptes. La investigació l’ha duta a terme el Grup de Delinqüència Econòmica la Policia Judicial d’Alacant, que ha detingut als dos hòmens de 49 anys i ha intervingut les targetes i la documentació bancària.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.