Dos detinguts per estafar amb falsos préstecs en Alacant

Es feia creure a les víctimes que tindrien un crèdit si feien un ingrés primer | Cedida

 

La Policia Nacional ha detingut en Alacant a dos hòmens que –presumptament– formen part d’una organització que té la base en Benín, país centreafricà, i que enganyava a persones amb préstecs falsos. Segons pareix, els diners que estafaven eren enviats a Benín i, alguna de les víctimes va arribar a ingressar-los fins a 4.000 euros.

 

Els detinguts, de nacionalitat espanyola, s’encarregaven de rebre els diners per a, després, enviar-los a altres membres de l’organització en Benín. El mètode que usaven per a cometre les estafes era contactar, per xarxes socials i pàgines web d’articles de segona mà, amb les víctimes i fer-les creure que eren prestadors de crèdits personals.

 

Els estafadors s’identificaven com a intermediaris d’entitats bancàries estrangeres i, per tant, amb els diners en comptes estrangers. Per això, demanaven a les víctimes que obriren un compte corrent espanyol i que feren traspassos de 200 i 400 euros per a poder accedir als diners en l’estranger.

 

Amb tot este engany, que realitzaven per e-mail o per xarxes socials, van conseguir que algunes persones els pagaren fins a 4.000 euros. A més, també obtenien les contrasenyes dels comptes corrents espanyols i, quan controlaven eixos comptes, els usaven per a demanar a altres víctimes que feren ingressos també o contractaven targetes de crèdit.

 

A banda, també canalitzaven els diners a través d’empreses de transferències monetàries internacionals, que acabaven en Benín. Quant a les targetes de crèdit, també les enviaven a Àfrica i, allí, traïen els diners dels comptes. La investigació l’ha duta a terme el Grup de Delinqüència Econòmica la Policia Judicial d’Alacant, que ha detingut als dos hòmens de 49 anys i ha intervingut les targetes i la documentació bancària.

 

També et pot interessar…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València declara ZAS en Russafa i endurix les normes per a l’hostaleria i la neteja urbana

L'Ajuntament de València aprova la declaració de zona acústicament saturada en Russafa, amb límits a l'hostaleria i l'oci nocturn, i una nova ordenança que endurix les multes per embrutar la via pública.

Etta Eyong afronta un retorn amarg a la Ceràmica sense marcar des d’octubre

Etta Eyong torna a la Ceràmica com a davanter del Llevant en la seua pitjor ratxa golejadora, més de sis mesos sense veure porta en LaLiga després d'un inici explosiu amb Vila-real i Llevant. El seu paper actual, a l'ombra d'altres atacants, contrasta amb el protagonisme que va tindre al principi de la temporada.

Salva Gomar seguirà al capdavant de la FFCV fins a 2030 després de ser reelegit

Salva Gomar ha sigut reelegit president de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana per al període 2026-2030, encadenant així el seu tercer mandat al capdavant de l'organisme federatiu.

El ple d’Alacant tomba les propostes de Vox i PP sobre prioritat nacional i immigració

L'Ajuntament d'Alacant ha rebutjat les declaracions institucionals de Vox sobre prioritat nacional i la del PP que demanava una immigració legal, ordenada i segura, després d'un intens debat polític en el ple.

Últim dia d’aturs en FGV mentres els maquinistes advertixen que el conflicte continua obert

El segon calendari d'aturs dels maquinistes d'FGV acaba este dijous, però el sindicat SEMAF advertix que el conflicte continua i prepara noves protestes per a juny i estiu.

Una fundació desplega biblioteques de muntanya perquè cap xiquet es quede sense llegir

La Fundació Art i Paraula impulsa xicotetes biblioteques de muntanya en zones rurals aïllades de diverses comunitats autònomes, amb quasi dos-cents llibres per punt i el suport de voluntaris. El seu fundador, José María Goñi, aspira a crear un centenar en tota Espanya i al fet que els ajuntaments acaben implicant-se en el projecte.

Koldo García nega davant el Suprem cobrar 10.000 euros al mes de Víctor de Aldama

Koldo García ha rebutjat davant el Tribunal Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals entre 2019 i 2022 de Víctor de Aldama, malgrat que el comisionista sosté que va pagar entre 3,4 i 4 milions a ell i a José Luis Ábalos.

La Fiscalia de València manté l’arxivament del cas per l’incendi de l’edifici de Campanar

La Fiscalia Provincial de València rebutja reobrir la investigació penal per l'incendi de l'edifici de Campanar de febrer de 2024, en considerar que no han aparegut elements nous que justifiquen reprendre la causa.