Detenen 9 persones en València que havien estafat fins a 220.000 euros

Els detinguts ingressaven els diners en altres comptes per a que els diners foren indetectables | Marta Maseras

 

Agents de la Guàrdia Civil de Cullera i de la Pobla de Vallbona han detingut a 9 persones per delictes contra el patrimoni, blanqueig de capitals, estafes, falsedat documental i pertinença a organització criminal. Les detencions s’han produït en el marc de l’operació ‘Mutatio’.

 

Segons pareix, els detinguts conseguien xecs i pagarés d’empreses i els modificaven les quantitats per a, ràpidament, cobrar-los. Una volta amb els diners, l’organització feia transferències a comptes bancaris per a dificultar el rastreig de les quantitats.

 

Un grup molt ben organitzat

El grup tenia una jerarquia molt ben delimitada. Les ordres sempre venien de la mateixa persona, que era qui controlava i ho coordinava tot. A més, hi havia integrants que conseguien els xecs, els qui els modificaven i, finalment, els qui els cobraven. Estos últims, al final de la jerarquia, facilitaven els seus comptes corrents per a cobrar els diners robats, a canvi d’alguna classe de favor econòmic.

 

Després de 7 mesos d’investigació, s’han detingut 9 persones entre els 43 i els 68 anys, d’origen camerunés, congolés i espanyol. Ha calgut registrar, simultàniament, fins a 5 cases repartides entre 4 poblacions de la província de València i un estudi detallat de totes les operacions bancàries per a poder desmuntar tota la trama.

 

En les vivendes dels detinguts s’ha pogut trobar un gran volum de documentació sobre tots els fets delictius dels últims mesos. Els acusats han pogut estafar fins a 220.000 euros d’empreses de Madrid, Barcelona i Càceres. Ara per ara, la instrucció del cas està en els Jutjats de Sueca (la Ribera).

Últimes notícies

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.