Detenen 9 persones en València que havien estafat fins a 220.000 euros

Els detinguts ingressaven els diners en altres comptes per a que els diners foren indetectables | Marta Maseras

 

Agents de la Guàrdia Civil de Cullera i de la Pobla de Vallbona han detingut a 9 persones per delictes contra el patrimoni, blanqueig de capitals, estafes, falsedat documental i pertinença a organització criminal. Les detencions s’han produït en el marc de l’operació ‘Mutatio’.

 

Segons pareix, els detinguts conseguien xecs i pagarés d’empreses i els modificaven les quantitats per a, ràpidament, cobrar-los. Una volta amb els diners, l’organització feia transferències a comptes bancaris per a dificultar el rastreig de les quantitats.

 

Un grup molt ben organitzat

El grup tenia una jerarquia molt ben delimitada. Les ordres sempre venien de la mateixa persona, que era qui controlava i ho coordinava tot. A més, hi havia integrants que conseguien els xecs, els qui els modificaven i, finalment, els qui els cobraven. Estos últims, al final de la jerarquia, facilitaven els seus comptes corrents per a cobrar els diners robats, a canvi d’alguna classe de favor econòmic.

 

Després de 7 mesos d’investigació, s’han detingut 9 persones entre els 43 i els 68 anys, d’origen camerunés, congolés i espanyol. Ha calgut registrar, simultàniament, fins a 5 cases repartides entre 4 poblacions de la província de València i un estudi detallat de totes les operacions bancàries per a poder desmuntar tota la trama.

 

En les vivendes dels detinguts s’ha pogut trobar un gran volum de documentació sobre tots els fets delictius dels últims mesos. Els acusats han pogut estafar fins a 220.000 euros d’empreses de Madrid, Barcelona i Càceres. Ara per ara, la instrucció del cas està en els Jutjats de Sueca (la Ribera).

Últimes notícies

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.

Almoradí espera el resultat de la investigació abans de declarar dol per la mort d’una veïna

L’Ajuntament d’Almoradí ha decidit esperar el resultat de la investigació de la Guàrdia Civil sobre la mort d’una veïna de 56 anys abans de decretar dies de dol o altres actes institucionals. El marit, de 61 anys i amb una denúncia prèvia per maltractament l’any 2008, ha sigut detingut mentre la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género estudia si es tracta d’un crim masclista.

Vox pressiona el PP per a retallar l’AVL però garantix els pressupostos a la ciutadania

Vox manté l’única esmena viva als pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb una retallada de quasi un milió a l’AVL, i pressiona el PP perquè la recolze, encara que garantix que no bloquejarà els comptes.

El Tribunal Superior manté els 28 anys de presó pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València

El TSJCV ha confirmat la pena de 28 anys de presó per al jove condemnat pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València, rebutjant tots els motius del recurs de la defensa. La resolució encara es pot recórrer en cassació davant el Tribunal Supremo.