Detenen 9 persones en València que havien estafat fins a 220.000 euros

Els detinguts ingressaven els diners en altres comptes per a que els diners foren indetectables | Marta Maseras

 

Agents de la Guàrdia Civil de Cullera i de la Pobla de Vallbona han detingut a 9 persones per delictes contra el patrimoni, blanqueig de capitals, estafes, falsedat documental i pertinença a organització criminal. Les detencions s’han produït en el marc de l’operació ‘Mutatio’.

 

Segons pareix, els detinguts conseguien xecs i pagarés d’empreses i els modificaven les quantitats per a, ràpidament, cobrar-los. Una volta amb els diners, l’organització feia transferències a comptes bancaris per a dificultar el rastreig de les quantitats.

 

Un grup molt ben organitzat

El grup tenia una jerarquia molt ben delimitada. Les ordres sempre venien de la mateixa persona, que era qui controlava i ho coordinava tot. A més, hi havia integrants que conseguien els xecs, els qui els modificaven i, finalment, els qui els cobraven. Estos últims, al final de la jerarquia, facilitaven els seus comptes corrents per a cobrar els diners robats, a canvi d’alguna classe de favor econòmic.

 

Després de 7 mesos d’investigació, s’han detingut 9 persones entre els 43 i els 68 anys, d’origen camerunés, congolés i espanyol. Ha calgut registrar, simultàniament, fins a 5 cases repartides entre 4 poblacions de la província de València i un estudi detallat de totes les operacions bancàries per a poder desmuntar tota la trama.

 

En les vivendes dels detinguts s’ha pogut trobar un gran volum de documentació sobre tots els fets delictius dels últims mesos. Els acusats han pogut estafar fins a 220.000 euros d’empreses de Madrid, Barcelona i Càceres. Ara per ara, la instrucció del cas està en els Jutjats de Sueca (la Ribera).

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.