Detenen 9 persones en València que havien estafat fins a 220.000 euros

Els detinguts ingressaven els diners en altres comptes per a que els diners foren indetectables | Marta Maseras

 

Agents de la Guàrdia Civil de Cullera i de la Pobla de Vallbona han detingut a 9 persones per delictes contra el patrimoni, blanqueig de capitals, estafes, falsedat documental i pertinença a organització criminal. Les detencions s’han produït en el marc de l’operació ‘Mutatio’.

 

Segons pareix, els detinguts conseguien xecs i pagarés d’empreses i els modificaven les quantitats per a, ràpidament, cobrar-los. Una volta amb els diners, l’organització feia transferències a comptes bancaris per a dificultar el rastreig de les quantitats.

 

Un grup molt ben organitzat

El grup tenia una jerarquia molt ben delimitada. Les ordres sempre venien de la mateixa persona, que era qui controlava i ho coordinava tot. A més, hi havia integrants que conseguien els xecs, els qui els modificaven i, finalment, els qui els cobraven. Estos últims, al final de la jerarquia, facilitaven els seus comptes corrents per a cobrar els diners robats, a canvi d’alguna classe de favor econòmic.

 

Després de 7 mesos d’investigació, s’han detingut 9 persones entre els 43 i els 68 anys, d’origen camerunés, congolés i espanyol. Ha calgut registrar, simultàniament, fins a 5 cases repartides entre 4 poblacions de la província de València i un estudi detallat de totes les operacions bancàries per a poder desmuntar tota la trama.

 

En les vivendes dels detinguts s’ha pogut trobar un gran volum de documentació sobre tots els fets delictius dels últims mesos. Els acusats han pogut estafar fins a 220.000 euros d’empreses de Madrid, Barcelona i Càceres. Ara per ara, la instrucció del cas està en els Jutjats de Sueca (la Ribera).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.