Detenen 9 persones en València que havien estafat fins a 220.000 euros

Els detinguts ingressaven els diners en altres comptes per a que els diners foren indetectables | Marta Maseras

 

Agents de la Guàrdia Civil de Cullera i de la Pobla de Vallbona han detingut a 9 persones per delictes contra el patrimoni, blanqueig de capitals, estafes, falsedat documental i pertinença a organització criminal. Les detencions s’han produït en el marc de l’operació ‘Mutatio’.

 

Segons pareix, els detinguts conseguien xecs i pagarés d’empreses i els modificaven les quantitats per a, ràpidament, cobrar-los. Una volta amb els diners, l’organització feia transferències a comptes bancaris per a dificultar el rastreig de les quantitats.

 

Un grup molt ben organitzat

El grup tenia una jerarquia molt ben delimitada. Les ordres sempre venien de la mateixa persona, que era qui controlava i ho coordinava tot. A més, hi havia integrants que conseguien els xecs, els qui els modificaven i, finalment, els qui els cobraven. Estos últims, al final de la jerarquia, facilitaven els seus comptes corrents per a cobrar els diners robats, a canvi d’alguna classe de favor econòmic.

 

Després de 7 mesos d’investigació, s’han detingut 9 persones entre els 43 i els 68 anys, d’origen camerunés, congolés i espanyol. Ha calgut registrar, simultàniament, fins a 5 cases repartides entre 4 poblacions de la província de València i un estudi detallat de totes les operacions bancàries per a poder desmuntar tota la trama.

 

En les vivendes dels detinguts s’ha pogut trobar un gran volum de documentació sobre tots els fets delictius dels últims mesos. Els acusats han pogut estafar fins a 220.000 euros d’empreses de Madrid, Barcelona i Càceres. Ara per ara, la instrucció del cas està en els Jutjats de Sueca (la Ribera).

Últimes notícies

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.