Anuncios

Detingudes 11 persones per estafar més de 300.000 euros a València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a 11 persones, tres dones i huit homes d’entre 21 i 44 anys i nacionalitats espanyola, txeca, italiana i colombiana, com a presumptes autores dels delictes de pertinença a organització criminal, estafa, falsedat documental, blanqueig de capitals i furt.

Els sospitosos, pel que sembla, es dedicaven al frau per cobrament de pagarés, xecs o documents de pagament falsificats o parcialment alterats. L’import del frau ascendeix a més de 300.000 euros, sent les víctimes empreses de Lugo, la Corunya, Madrid i València, així com han resultat perjudicades sis entitats bancàries nacionals.

Anuncios

Les investigacions es van iniciar l’octubre de 2019 en tindre coneixement els agents de la comissió d’un delicte d’estafa a través de la denúncia d’una entitat bancària.

 

Modus operandi

 

Este tipus de frau es caracteritza per sostraure pagarés, xecs o documents de pagament de la correspondència d’empreses, o obtindre’ls amb el consentiment de la legítima forqueta a canvi d’una compensació econòmica, per a posteriorment falsificar-los íntegrament o parcialment i presentar-los en oficines bancàries per al seu cobrament.

Els sospitosos s’identificarien unes vegades mitjançant documents d’identitat falsificats i altres amb els seus propis documents d’identitat associats a les dades del beneficiari que figura en els pagarés falsificats.

També utilitzaven documents d’identitat originals, sostrets o perduts. Una vegada cobrat els diners dels pagarés, este era ingressat en comptes bancaris nacionals o internacionals creades a este efecte o ja existents.

En el transcurs de les investigacions els policies van detectar una perfecta estructuració de l’organització, constituïda per un nucli central que ocupava una posició predominant.

Eixe grup central estava format per cinc membres, sent dos d’ells els que exercien com a “líders” i la resta, com a col·laboradors. Els altres funcionaven com a subordinats amb un clar repartiment de tasques, exercint uns com a mules en posar els seus comptes al servei del grup criminal, uns altres com a passadors endossant pagarés falsos i altres dels membres falsificaven la documentació.

Les víctimes han sigut tres empreses de Lugo, la Corunya, Madrid i quatre empreses valencianes, així com han resultat perjudicades sis entitats bancàries nacionals.

Les detencions s’han dut a terme en diferents fases, sent quatre persones arrestades a València capital, dos en la localitat de Bétera, dos a Paterna, una a Burjassot i una altra en la localitat de Puçol. Els detinguts, sis d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios