Detingudes 11 persones per estafar més de 300.000 euros a València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a 11 persones, tres dones i huit homes d’entre 21 i 44 anys i nacionalitats espanyola, txeca, italiana i colombiana, com a presumptes autores dels delictes de pertinença a organització criminal, estafa, falsedat documental, blanqueig de capitals i furt.

Els sospitosos, pel que sembla, es dedicaven al frau per cobrament de pagarés, xecs o documents de pagament falsificats o parcialment alterats. L’import del frau ascendeix a més de 300.000 euros, sent les víctimes empreses de Lugo, la Corunya, Madrid i València, així com han resultat perjudicades sis entitats bancàries nacionals.

Les investigacions es van iniciar l’octubre de 2019 en tindre coneixement els agents de la comissió d’un delicte d’estafa a través de la denúncia d’una entitat bancària.

 

Modus operandi

 

Este tipus de frau es caracteritza per sostraure pagarés, xecs o documents de pagament de la correspondència d’empreses, o obtindre’ls amb el consentiment de la legítima forqueta a canvi d’una compensació econòmica, per a posteriorment falsificar-los íntegrament o parcialment i presentar-los en oficines bancàries per al seu cobrament.

Els sospitosos s’identificarien unes vegades mitjançant documents d’identitat falsificats i altres amb els seus propis documents d’identitat associats a les dades del beneficiari que figura en els pagarés falsificats.

També utilitzaven documents d’identitat originals, sostrets o perduts. Una vegada cobrat els diners dels pagarés, este era ingressat en comptes bancaris nacionals o internacionals creades a este efecte o ja existents.

En el transcurs de les investigacions els policies van detectar una perfecta estructuració de l’organització, constituïda per un nucli central que ocupava una posició predominant.

Eixe grup central estava format per cinc membres, sent dos d’ells els que exercien com a “líders” i la resta, com a col·laboradors. Els altres funcionaven com a subordinats amb un clar repartiment de tasques, exercint uns com a mules en posar els seus comptes al servei del grup criminal, uns altres com a passadors endossant pagarés falsos i altres dels membres falsificaven la documentació.

Les víctimes han sigut tres empreses de Lugo, la Corunya, Madrid i quatre empreses valencianes, així com han resultat perjudicades sis entitats bancàries nacionals.

Les detencions s’han dut a terme en diferents fases, sent quatre persones arrestades a València capital, dos en la localitat de Bétera, dos a Paterna, una a Burjassot i una altra en la localitat de Puçol. Els detinguts, sis d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU