Detingudes 11 persones per estafar més de 300.000 euros a València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a 11 persones, tres dones i huit homes d’entre 21 i 44 anys i nacionalitats espanyola, txeca, italiana i colombiana, com a presumptes autores dels delictes de pertinença a organització criminal, estafa, falsedat documental, blanqueig de capitals i furt.

Els sospitosos, pel que sembla, es dedicaven al frau per cobrament de pagarés, xecs o documents de pagament falsificats o parcialment alterats. L’import del frau ascendeix a més de 300.000 euros, sent les víctimes empreses de Lugo, la Corunya, Madrid i València, així com han resultat perjudicades sis entitats bancàries nacionals.

Les investigacions es van iniciar l’octubre de 2019 en tindre coneixement els agents de la comissió d’un delicte d’estafa a través de la denúncia d’una entitat bancària.

 

Modus operandi

 

Este tipus de frau es caracteritza per sostraure pagarés, xecs o documents de pagament de la correspondència d’empreses, o obtindre’ls amb el consentiment de la legítima forqueta a canvi d’una compensació econòmica, per a posteriorment falsificar-los íntegrament o parcialment i presentar-los en oficines bancàries per al seu cobrament.

Els sospitosos s’identificarien unes vegades mitjançant documents d’identitat falsificats i altres amb els seus propis documents d’identitat associats a les dades del beneficiari que figura en els pagarés falsificats.

També utilitzaven documents d’identitat originals, sostrets o perduts. Una vegada cobrat els diners dels pagarés, este era ingressat en comptes bancaris nacionals o internacionals creades a este efecte o ja existents.

En el transcurs de les investigacions els policies van detectar una perfecta estructuració de l’organització, constituïda per un nucli central que ocupava una posició predominant.

Eixe grup central estava format per cinc membres, sent dos d’ells els que exercien com a “líders” i la resta, com a col·laboradors. Els altres funcionaven com a subordinats amb un clar repartiment de tasques, exercint uns com a mules en posar els seus comptes al servei del grup criminal, uns altres com a passadors endossant pagarés falsos i altres dels membres falsificaven la documentació.

Les víctimes han sigut tres empreses de Lugo, la Corunya, Madrid i quatre empreses valencianes, així com han resultat perjudicades sis entitats bancàries nacionals.

Les detencions s’han dut a terme en diferents fases, sent quatre persones arrestades a València capital, dos en la localitat de Bétera, dos a Paterna, una a Burjassot i una altra en la localitat de Puçol. Els detinguts, sis d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.