Detingudes 11 persones per estafar més de 300.000 euros a València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a 11 persones, tres dones i huit homes d’entre 21 i 44 anys i nacionalitats espanyola, txeca, italiana i colombiana, com a presumptes autores dels delictes de pertinença a organització criminal, estafa, falsedat documental, blanqueig de capitals i furt.

Els sospitosos, pel que sembla, es dedicaven al frau per cobrament de pagarés, xecs o documents de pagament falsificats o parcialment alterats. L’import del frau ascendeix a més de 300.000 euros, sent les víctimes empreses de Lugo, la Corunya, Madrid i València, així com han resultat perjudicades sis entitats bancàries nacionals.

Les investigacions es van iniciar l’octubre de 2019 en tindre coneixement els agents de la comissió d’un delicte d’estafa a través de la denúncia d’una entitat bancària.

 

Modus operandi

 

Este tipus de frau es caracteritza per sostraure pagarés, xecs o documents de pagament de la correspondència d’empreses, o obtindre’ls amb el consentiment de la legítima forqueta a canvi d’una compensació econòmica, per a posteriorment falsificar-los íntegrament o parcialment i presentar-los en oficines bancàries per al seu cobrament.

Els sospitosos s’identificarien unes vegades mitjançant documents d’identitat falsificats i altres amb els seus propis documents d’identitat associats a les dades del beneficiari que figura en els pagarés falsificats.

També utilitzaven documents d’identitat originals, sostrets o perduts. Una vegada cobrat els diners dels pagarés, este era ingressat en comptes bancaris nacionals o internacionals creades a este efecte o ja existents.

En el transcurs de les investigacions els policies van detectar una perfecta estructuració de l’organització, constituïda per un nucli central que ocupava una posició predominant.

Eixe grup central estava format per cinc membres, sent dos d’ells els que exercien com a “líders” i la resta, com a col·laboradors. Els altres funcionaven com a subordinats amb un clar repartiment de tasques, exercint uns com a mules en posar els seus comptes al servei del grup criminal, uns altres com a passadors endossant pagarés falsos i altres dels membres falsificaven la documentació.

Les víctimes han sigut tres empreses de Lugo, la Corunya, Madrid i quatre empreses valencianes, així com han resultat perjudicades sis entitats bancàries nacionals.

Les detencions s’han dut a terme en diferents fases, sent quatre persones arrestades a València capital, dos en la localitat de Bétera, dos a Paterna, una a Burjassot i una altra en la localitat de Puçol. Els detinguts, sis d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.