Detingudes 11 persones per estafar més de 300.000 euros a València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a 11 persones, tres dones i huit homes d’entre 21 i 44 anys i nacionalitats espanyola, txeca, italiana i colombiana, com a presumptes autores dels delictes de pertinença a organització criminal, estafa, falsedat documental, blanqueig de capitals i furt.

Els sospitosos, pel que sembla, es dedicaven al frau per cobrament de pagarés, xecs o documents de pagament falsificats o parcialment alterats. L’import del frau ascendeix a més de 300.000 euros, sent les víctimes empreses de Lugo, la Corunya, Madrid i València, així com han resultat perjudicades sis entitats bancàries nacionals.

Les investigacions es van iniciar l’octubre de 2019 en tindre coneixement els agents de la comissió d’un delicte d’estafa a través de la denúncia d’una entitat bancària.

 

Modus operandi

 

Este tipus de frau es caracteritza per sostraure pagarés, xecs o documents de pagament de la correspondència d’empreses, o obtindre’ls amb el consentiment de la legítima forqueta a canvi d’una compensació econòmica, per a posteriorment falsificar-los íntegrament o parcialment i presentar-los en oficines bancàries per al seu cobrament.

Els sospitosos s’identificarien unes vegades mitjançant documents d’identitat falsificats i altres amb els seus propis documents d’identitat associats a les dades del beneficiari que figura en els pagarés falsificats.

També utilitzaven documents d’identitat originals, sostrets o perduts. Una vegada cobrat els diners dels pagarés, este era ingressat en comptes bancaris nacionals o internacionals creades a este efecte o ja existents.

En el transcurs de les investigacions els policies van detectar una perfecta estructuració de l’organització, constituïda per un nucli central que ocupava una posició predominant.

Eixe grup central estava format per cinc membres, sent dos d’ells els que exercien com a “líders” i la resta, com a col·laboradors. Els altres funcionaven com a subordinats amb un clar repartiment de tasques, exercint uns com a mules en posar els seus comptes al servei del grup criminal, uns altres com a passadors endossant pagarés falsos i altres dels membres falsificaven la documentació.

Les víctimes han sigut tres empreses de Lugo, la Corunya, Madrid i quatre empreses valencianes, així com han resultat perjudicades sis entitats bancàries nacionals.

Les detencions s’han dut a terme en diferents fases, sent quatre persones arrestades a València capital, dos en la localitat de Bétera, dos a Paterna, una a Burjassot i una altra en la localitat de Puçol. Els detinguts, sis d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.