13.3 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Detenen a l’encarregat de la descàrrega del narcosubmarí de Pontevedra en València

Narcosubmarí

El narcosubmarí transportava 152 fardells de droga | Twitter

 

La Guàrdia Civil ha detingut en València este dilluns a una sisena persona, un home originari de Galícia, per ser suposadament l’encarregat de la descàrrega dels més de 3.000 quilos de cocaïna. La droga estava oculta en el narcosubmarí localitzat el 24 de novembre en Pontevedra, el primer d’estos semisumergibles detectat en Europa.

 

Els fets s’han produït este matí de dilluns en la ciutat de València dins d’un operatiu en el què s’havia detingut amb anterioritat a altres cinc persones, les dos primeres de nacionalitat equatoriana el mateix 24 de novembre i els altres espanyols originaris de Galícia.

 

Este últim detingut en València, a més de ser presumptament l’encarregat de la descàrrega de la droga, també tenia encomanat ajudar als tres tripulants en el transport de la droga. Tot fa pensar que la cocaïna anava a ser traslladada a un barco pesquer.

 

El narcosubmarí va ser interceptat gràcies a la informació de diferents països el diumenge, 24 de novembre, encara que era objecte de registres policials des d’aproximadament un mes abans. Eixe dia van ser arrestats dos equatorians i un tercer tripulant va conseguir escapar d’un operatiu en el què participaven agents de la Guàrdia Civil, la Policia Nacional i Vigilància Duanera.

 

Divendres passat a la vesprada-nit va ser arrestat en Vigo per agents del GRECO de la Policia Nacional el tercer tripulant del narcosubmarí, que portava encara el vestit de neopré en el moment de la detenció. Ell i els dos equatorians –que van ingressar en presó provisional després de declarar davant el jutge de Cangas– van provocar la inundació del barco abans d’abandonar-lo nadant.

 

La detenció del tercer tripulant va portar en paral·lel a l’arrest, també el divendres, d’altres dos ciutadans de Galícia per part de l’Equip contra el Crim Organitzat (ECO) de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil. Els tres detinguts el divendres han passat este dilluns a disposició del jutjat en Cangas.

 

El narcosubmarí, d’un poc més de 20 metres d’eslora i el primer d’esta classe localitzat en Europa, va ser afonat pels seus propis tripulants el passat 23 de novembre en la zona de Punta Couso. En les últimes hores les forces de seguretat han localitzat un nou fardell que conté uns 25 quilograms de cocaïna i que ha sigut trobat en l’interior del narcosubmarí mentres drenaven l’aigua i el combustible.

 

La localització d’este nou fardell de cocaïna, que se suma als 152 trobats amb anterioritat, serà inclòs en les diligències que es traslladaran al Jutjat d’Instrucció número 1 de Cangas. Mentres, efectius de criminalística continuen fent faenes dins del submarí amb l’objectiu de trobar empremtes dactilars i altres proves.

 

Després de ser reflotat i remolcat fins al moll d’Aldán, els investigadors van localitzar en el seu interior, en una primera inspecció, 152 fardells amb un total d’uns 3.000 quilos de cocaïna, que hauria conseguit en el mercat negre un valor de 100 milions d’euros.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

Pérez Llorca ha defés que la Comunitat continua recuperant-se de la pitjor catàstrofe de la seua història i ha promés fets i recursos fins a culminar la reconstrucció. Ha demanat cooperació entre administracions, estabilitat institucional i mesures per a vivenda, ocupació, fiscalitat i servicis públics.

Indonèsia espera estendre la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Les autoritats preveuen mantindre l'operatiu més enllà del sèptim dia legal en reforçar-lo amb més mitjans, sonar i un radi de 34,96 milles nàutiques.

Indonèsia espera estendre la busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi en Komodo

Les autoritats van indicar que confien a prolongar l'operatiu de rescat més enllà del mínim legal. L'àrea es va ampliar i en la sèptima jornada s'usarà sonar.

Pablo Martínez, Morals, Ryan, Dela i Pampín finalitzen contracte amb el Llevant al juny de 2026

Cinc jugadors del Llevant acaben el seu contracte al juny de 2026 i, des de l'1 de gener, queden lliures per a negociar el seu futur. El club afronta mesos clau per a definir renovacions i opcions.

Sis jugadors de l’Elx acaben contracte al juny i des de gener podran negociar el seu futur

Sis futbolistes de l'Elx acaben contracte el 30 de juny i, des de l'1 de gener, podran negociar el seu destí. El club afronta setmanes clau per a definir renovacions i opcions de compra.

La Generalitat repartirà en Nit de cap d’any polseres detectores de submissió química i reforçarà la seguretat

La Generalitat ha activat el dispositiu especial per a Nit de cap d'any i Any Nou i repartirà polseres que detecten drogues de submissió química. Hi haurà controls en locals, reforç del 112 i coordinació amb altres cossos policials.

Del somni europeu a la frenada: el València Basket acomiada l’any entre dubtes

El València Basket femení tanca 2025 amb un balanç agredolç: va fregar la final de l'Eurolliga i va revalidar la Lliga, però va acabar amb una ratxa de derrotes i molts dubtes.