Detenen a l’encarregat de la descàrrega del narcosubmarí de Pontevedra en València

Narcosubmarí

El narcosubmarí transportava 152 fardells de droga | Twitter

 

La Guàrdia Civil ha detingut en València este dilluns a una sisena persona, un home originari de Galícia, per ser suposadament l’encarregat de la descàrrega dels més de 3.000 quilos de cocaïna. La droga estava oculta en el narcosubmarí localitzat el 24 de novembre en Pontevedra, el primer d’estos semisumergibles detectat en Europa.

 

Els fets s’han produït este matí de dilluns en la ciutat de València dins d’un operatiu en el què s’havia detingut amb anterioritat a altres cinc persones, les dos primeres de nacionalitat equatoriana el mateix 24 de novembre i els altres espanyols originaris de Galícia.

 

Este últim detingut en València, a més de ser presumptament l’encarregat de la descàrrega de la droga, també tenia encomanat ajudar als tres tripulants en el transport de la droga. Tot fa pensar que la cocaïna anava a ser traslladada a un barco pesquer.

 

El narcosubmarí va ser interceptat gràcies a la informació de diferents països el diumenge, 24 de novembre, encara que era objecte de registres policials des d’aproximadament un mes abans. Eixe dia van ser arrestats dos equatorians i un tercer tripulant va conseguir escapar d’un operatiu en el què participaven agents de la Guàrdia Civil, la Policia Nacional i Vigilància Duanera.

 

Divendres passat a la vesprada-nit va ser arrestat en Vigo per agents del GRECO de la Policia Nacional el tercer tripulant del narcosubmarí, que portava encara el vestit de neopré en el moment de la detenció. Ell i els dos equatorians –que van ingressar en presó provisional després de declarar davant el jutge de Cangas– van provocar la inundació del barco abans d’abandonar-lo nadant.

 

La detenció del tercer tripulant va portar en paral·lel a l’arrest, també el divendres, d’altres dos ciutadans de Galícia per part de l’Equip contra el Crim Organitzat (ECO) de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil. Els tres detinguts el divendres han passat este dilluns a disposició del jutjat en Cangas.

 

El narcosubmarí, d’un poc més de 20 metres d’eslora i el primer d’esta classe localitzat en Europa, va ser afonat pels seus propis tripulants el passat 23 de novembre en la zona de Punta Couso. En les últimes hores les forces de seguretat han localitzat un nou fardell que conté uns 25 quilograms de cocaïna i que ha sigut trobat en l’interior del narcosubmarí mentres drenaven l’aigua i el combustible.

 

La localització d’este nou fardell de cocaïna, que se suma als 152 trobats amb anterioritat, serà inclòs en les diligències que es traslladaran al Jutjat d’Instrucció número 1 de Cangas. Mentres, efectius de criminalística continuen fent faenes dins del submarí amb l’objectiu de trobar empremtes dactilars i altres proves.

 

Després de ser reflotat i remolcat fins al moll d’Aldán, els investigadors van localitzar en el seu interior, en una primera inspecció, 152 fardells amb un total d’uns 3.000 quilos de cocaïna, que hauria conseguit en el mercat negre un valor de 100 milions d’euros.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.