Detenen a l’encarregat de la descàrrega del narcosubmarí de Pontevedra en València

Narcosubmarí

El narcosubmarí transportava 152 fardells de droga | Twitter

 

La Guàrdia Civil ha detingut en València este dilluns a una sisena persona, un home originari de Galícia, per ser suposadament l’encarregat de la descàrrega dels més de 3.000 quilos de cocaïna. La droga estava oculta en el narcosubmarí localitzat el 24 de novembre en Pontevedra, el primer d’estos semisumergibles detectat en Europa.

 

Els fets s’han produït este matí de dilluns en la ciutat de València dins d’un operatiu en el què s’havia detingut amb anterioritat a altres cinc persones, les dos primeres de nacionalitat equatoriana el mateix 24 de novembre i els altres espanyols originaris de Galícia.

 

Este últim detingut en València, a més de ser presumptament l’encarregat de la descàrrega de la droga, també tenia encomanat ajudar als tres tripulants en el transport de la droga. Tot fa pensar que la cocaïna anava a ser traslladada a un barco pesquer.

 

El narcosubmarí va ser interceptat gràcies a la informació de diferents països el diumenge, 24 de novembre, encara que era objecte de registres policials des d’aproximadament un mes abans. Eixe dia van ser arrestats dos equatorians i un tercer tripulant va conseguir escapar d’un operatiu en el què participaven agents de la Guàrdia Civil, la Policia Nacional i Vigilància Duanera.

 

Divendres passat a la vesprada-nit va ser arrestat en Vigo per agents del GRECO de la Policia Nacional el tercer tripulant del narcosubmarí, que portava encara el vestit de neopré en el moment de la detenció. Ell i els dos equatorians –que van ingressar en presó provisional després de declarar davant el jutge de Cangas– van provocar la inundació del barco abans d’abandonar-lo nadant.

 

La detenció del tercer tripulant va portar en paral·lel a l’arrest, també el divendres, d’altres dos ciutadans de Galícia per part de l’Equip contra el Crim Organitzat (ECO) de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil. Els tres detinguts el divendres han passat este dilluns a disposició del jutjat en Cangas.

 

El narcosubmarí, d’un poc més de 20 metres d’eslora i el primer d’esta classe localitzat en Europa, va ser afonat pels seus propis tripulants el passat 23 de novembre en la zona de Punta Couso. En les últimes hores les forces de seguretat han localitzat un nou fardell que conté uns 25 quilograms de cocaïna i que ha sigut trobat en l’interior del narcosubmarí mentres drenaven l’aigua i el combustible.

 

La localització d’este nou fardell de cocaïna, que se suma als 152 trobats amb anterioritat, serà inclòs en les diligències que es traslladaran al Jutjat d’Instrucció número 1 de Cangas. Mentres, efectius de criminalística continuen fent faenes dins del submarí amb l’objectiu de trobar empremtes dactilars i altres proves.

 

Després de ser reflotat i remolcat fins al moll d’Aldán, els investigadors van localitzar en el seu interior, en una primera inspecció, 152 fardells amb un total d’uns 3.000 quilos de cocaïna, que hauria conseguit en el mercat negre un valor de 100 milions d’euros.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.