Detenen a l’encarregat de la descàrrega del narcosubmarí de Pontevedra en València

Ejemplo de shortcode con estilo
El narcosubmarí transportava 152 fardells de droga | Twitter   La Guàrdia Civil ha detingut en València este dilluns a una sisena persona, un home originari de Galícia, per ser suposadament l’encarregat de la descàrrega dels més de 3.000 quilos de cocaïna. La droga estava oculta en el narcosubmarí localitzat el 24 de novembre en Pontevedra, el primer […]
Narcosubmarí

El narcosubmarí transportava 152 fardells de droga | Twitter

 

La Guàrdia Civil ha detingut en València este dilluns a una sisena persona, un home originari de Galícia, per ser suposadament l’encarregat de la descàrrega dels més de 3.000 quilos de cocaïna. La droga estava oculta en el narcosubmarí localitzat el 24 de novembre en Pontevedra, el primer d’estos semisumergibles detectat en Europa.

 

Els fets s’han produït este matí de dilluns en la ciutat de València dins d’un operatiu en el què s’havia detingut amb anterioritat a altres cinc persones, les dos primeres de nacionalitat equatoriana el mateix 24 de novembre i els altres espanyols originaris de Galícia.

 

Este últim detingut en València, a més de ser presumptament l’encarregat de la descàrrega de la droga, també tenia encomanat ajudar als tres tripulants en el transport de la droga. Tot fa pensar que la cocaïna anava a ser traslladada a un barco pesquer.

 

El narcosubmarí va ser interceptat gràcies a la informació de diferents països el diumenge, 24 de novembre, encara que era objecte de registres policials des d’aproximadament un mes abans. Eixe dia van ser arrestats dos equatorians i un tercer tripulant va conseguir escapar d’un operatiu en el què participaven agents de la Guàrdia Civil, la Policia Nacional i Vigilància Duanera.

 

Divendres passat a la vesprada-nit va ser arrestat en Vigo per agents del GRECO de la Policia Nacional el tercer tripulant del narcosubmarí, que portava encara el vestit de neopré en el moment de la detenció. Ell i els dos equatorians –que van ingressar en presó provisional després de declarar davant el jutge de Cangas– van provocar la inundació del barco abans d’abandonar-lo nadant.

 

La detenció del tercer tripulant va portar en paral·lel a l’arrest, també el divendres, d’altres dos ciutadans de Galícia per part de l’Equip contra el Crim Organitzat (ECO) de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil. Els tres detinguts el divendres han passat este dilluns a disposició del jutjat en Cangas.

 

El narcosubmarí, d’un poc més de 20 metres d’eslora i el primer d’esta classe localitzat en Europa, va ser afonat pels seus propis tripulants el passat 23 de novembre en la zona de Punta Couso. En les últimes hores les forces de seguretat han localitzat un nou fardell que conté uns 25 quilograms de cocaïna i que ha sigut trobat en l’interior del narcosubmarí mentres drenaven l’aigua i el combustible.

 

La localització d’este nou fardell de cocaïna, que se suma als 152 trobats amb anterioritat, serà inclòs en les diligències que es traslladaran al Jutjat d’Instrucció número 1 de Cangas. Mentres, efectius de criminalística continuen fent faenes dins del submarí amb l’objectiu de trobar empremtes dactilars i altres proves.

 

Després de ser reflotat i remolcat fins al moll d’Aldán, els investigadors van localitzar en el seu interior, en una primera inspecció, 152 fardells amb un total d’uns 3.000 quilos de cocaïna, que hauria conseguit en el mercat negre un valor de 100 milions d’euros.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Proposen limitar de manera temporal la pujada del lloguer per a frenar la crisi d’habitatge

La catedràtica de la Universitat d’Alacant Paloma Taltavull defensa contindre de manera temporal la pujada dels lloguers com a mesura puntual per a mitigar la crisi d’habitatge, marcada per una forta pressió de la demanda i una oferta insuficient. L’experta adverteix que la falta de vivenda en lloguer és un problema endèmic des de la crisi financera de 2008.

Arrestada a Alacant una parella per vendre gorres falses a les xarxes

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona, de 33 i 37 anys, acusats de vendre centenars de gorres falsificades d’una marca coneguda a través de dos perfils en xarxes socials. En el registre de la vivenda vinculada als sospitosos s’han intervingut 614 gorres i material per a la seua distribució.

Aemet alerta de fins a 400 l/m² de pluja entre el sud de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat un avís per pluges torrencials que poden deixar entre 300 i 400 l/m² al litoral i prelitoral del sud de València i nord d’Alacant, amb descens de temperatures i vent molt intens al Golf de València.

Xàbia supera els 100 litres de pluja en només 12 hores

Xàbia ha registrat 103,6 litres per metre quadrat en 12 hores, el valor més alt de la xarxa d’Avamet, amb altres municipis de València i Alacant també molt afectats per les pluges intenses.

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.