Detenen a l’encarregat de la descàrrega del narcosubmarí de Pontevedra en València

Narcosubmarí

El narcosubmarí transportava 152 fardells de droga | Twitter

 

La Guàrdia Civil ha detingut en València este dilluns a una sisena persona, un home originari de Galícia, per ser suposadament l’encarregat de la descàrrega dels més de 3.000 quilos de cocaïna. La droga estava oculta en el narcosubmarí localitzat el 24 de novembre en Pontevedra, el primer d’estos semisumergibles detectat en Europa.

 

Els fets s’han produït este matí de dilluns en la ciutat de València dins d’un operatiu en el què s’havia detingut amb anterioritat a altres cinc persones, les dos primeres de nacionalitat equatoriana el mateix 24 de novembre i els altres espanyols originaris de Galícia.

 

Este últim detingut en València, a més de ser presumptament l’encarregat de la descàrrega de la droga, també tenia encomanat ajudar als tres tripulants en el transport de la droga. Tot fa pensar que la cocaïna anava a ser traslladada a un barco pesquer.

 

El narcosubmarí va ser interceptat gràcies a la informació de diferents països el diumenge, 24 de novembre, encara que era objecte de registres policials des d’aproximadament un mes abans. Eixe dia van ser arrestats dos equatorians i un tercer tripulant va conseguir escapar d’un operatiu en el què participaven agents de la Guàrdia Civil, la Policia Nacional i Vigilància Duanera.

 

Divendres passat a la vesprada-nit va ser arrestat en Vigo per agents del GRECO de la Policia Nacional el tercer tripulant del narcosubmarí, que portava encara el vestit de neopré en el moment de la detenció. Ell i els dos equatorians –que van ingressar en presó provisional després de declarar davant el jutge de Cangas– van provocar la inundació del barco abans d’abandonar-lo nadant.

 

La detenció del tercer tripulant va portar en paral·lel a l’arrest, també el divendres, d’altres dos ciutadans de Galícia per part de l’Equip contra el Crim Organitzat (ECO) de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil. Els tres detinguts el divendres han passat este dilluns a disposició del jutjat en Cangas.

 

El narcosubmarí, d’un poc més de 20 metres d’eslora i el primer d’esta classe localitzat en Europa, va ser afonat pels seus propis tripulants el passat 23 de novembre en la zona de Punta Couso. En les últimes hores les forces de seguretat han localitzat un nou fardell que conté uns 25 quilograms de cocaïna i que ha sigut trobat en l’interior del narcosubmarí mentres drenaven l’aigua i el combustible.

 

La localització d’este nou fardell de cocaïna, que se suma als 152 trobats amb anterioritat, serà inclòs en les diligències que es traslladaran al Jutjat d’Instrucció número 1 de Cangas. Mentres, efectius de criminalística continuen fent faenes dins del submarí amb l’objectiu de trobar empremtes dactilars i altres proves.

 

Després de ser reflotat i remolcat fins al moll d’Aldán, els investigadors van localitzar en el seu interior, en una primera inspecció, 152 fardells amb un total d’uns 3.000 quilos de cocaïna, que hauria conseguit en el mercat negre un valor de 100 milions d’euros.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.