26 detinguts per introduir immigrants en Alacant i altres ciutats d’Espanya

Objectes confiscats

S’han intervingut uns 20.000 euros, 17 vehicles, telèfons mòbils i documentació. | Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut a 26 persones que formaven part d’una organització que, presumptament, introduïa en Espanya immigrants irregulars a través de l’ús d’embarcacions ràpides que eixien des de les costes d’Orà (Algèria) i Tànger (el Marroc) i arribaven a les platges d’Almeria i Cadis. L’organització, assentada en Algèria i a les províncies d’Almeria i Alacant, hauria introduït més de 900 immigrants durant 2019 cobrant a cada un d’ells entre 2.000 i 2.500 euros per la travessia marítima, obtenint per això un benefici de més d’un milió i mig d’euros. La investigació, que ha comptat amb la participació d’EUROPOL, ha finalitzat amb sis entrades i registre en domicili, cinc en la província d’Almeria i un en la ciutat d’Alacant, on s’ha intervingut uns 20.000 euros en efectiu, 17 vehicles, telèfons mòbils i documentació.

 

Xarxa perfectament organitzada

La part de l’entramat que operava en Espanya, establida principalment en les províncies d’Almeria i Alacant, treballava de manera coordinada amb els membres situats en les costes africanes. D’eixa manera, abans de l’eixida de les embarcacions, els integrants de l’organització situats en territori espanyol eren informats dels llocs i hores aproximades d’arribada o el número d’immigrants transportats. 

 

La ruta usada preferentment per la xarxa era la que unia les costes d’Orà (Algèria) amb les d’Almeria, per això la majoria d’immigrants eren d’origen algerià. Les embarcacions ràpides utilitzades comptaven amb potents motors que permetien creuar la mar d’Alborán en tres hores, i disposaven de punts segurs d’atracada per a facilitar la recepció dels immigrants. Eventualment, l’organització explotava la ruta entre Tànger (el Marroc) i Algesires (Cadis) per a introduir immigrants d’origen marroquí.

 

L’entramat també comptava amb una important flota de vehicles per a traslladar als immigrants des de les zones d’arribada a diferents punts de la geografia espanyola, principalment Almeria, Alacant, Múrcia, Barcelona, Tarragona i Lleida, on s’assentaven amb familiars i amics, o bé agafaven autobusos per a desplaçar-se a altres països de la Unió Europea.

 

Els immigrants pagaven entre 2.000 i 3.000 euros

Cada immigrant havia d’abonar a l’organització entre 2.000 i 2.500 euros per la travessia marítima, quantitat que s’incrementava en 500 euros pel trasllat per carretera dins de la península. Durant estos trasllats, els membres de la xarxa no dubtaven en abandonar a la mitat de les autopistes als immigrants que no disposaven de la quantitat sol·licitada per este servici, que va arribar a retindre’ls en vivendes de l’organització fins que els familiars es feien càrrec del pagament del deute.

 

La investigació ha finalitzat amb la detenció dels 26 membres de l’organització, 18 en Almeria, 6 en Alacant i 2 en Saragossa, i s’han practicat sis entrades i registre en domicili, cinc en la província d’Almeria i un en la ciutat d’Alacant, on s’ha intervingut uns 20.000 euros en efectiu, 17 vehicles, telèfons mòbils i documentació.  

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.