10.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Detinguts en un kebab d’Elda per explotar a treballadors set dies a la setmana per 150 euros al mes

Un kebab

Un kebab en una imatge d’arxiu | València Diari
 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a dos homes de 43 i 52 anys, responsables d’un negoci, perquè pel que pareix tenien a tres empleats treballant tots els dies de la setmana, sense contracte i «sense respectar cap dret dels reconeguts per als treballadors». Les víctimes tenien un salari de 100 a 150 euros mensuals, però feia tres mesos sense cobrar.

 

Els detinguts regentaven un kebab en el que treballaven «sense cap descans», segons han explicat les forces de seguretat en un comunicat. Pel que pareix, els empleats, d’origen pakistanés, realitzaven jornades laborals els set dies de la setmana, des d’al matí fins a la matinada.

 

A canvi del seu treball, els treballadors tenien permés residir juntament amb altres tres persones més en una habitació d’una vivenda propietat dels amos del negoci. Com a sou, rebien entre 100 i 150 euros al mes, si bé des de feia tres mesos no havien cobrat res.

 

Estos empleats van començar a treballar suposadament amb la promesa dels propietaris de rebre un precontracte de treball que els poguera ajudar a conseguir la residència, si bé esta promesa mai es materialitzava. Mentrestant, treballaven pel que sembla sense contracte, sense estar donats d’alta en la Seguretat Social i residint de manera irregular a Espanya.

 

Inspecció en el local

Els propietaris presumptament impartien instruccions als perjudicats perquè en el cas de produir-se una inspecció els mateixos isqueren dels seus llocs de treball i es comportaren com a mers clients o directament fugiren del lloc.

 

Els agents de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres de la Comissaria de Policia Nacional d’Elda van iniciar una investigació després de rebre informació de la possible situació laboral d’estos treballadors.

 

Així, van desenvolupar un dispositiu especial i, després de diverses vigilàncies discretes del lloc, van realitzar una inspecció en el local. Posteriorment van procedir a la detenció dels dos propietaris de l’establiment.

 

Els detinguts estan acusats d’un presumpte delicte contra els drets dels treballadors. S’ha donat compte al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’Elda.

 

També pots llegir…

  

Últimes notícies

Desembre comença hivernal en la Comunitat Valenciana, amb núvols, pluges i gelades

La setmana i el mes arranquen amb cels nuvolosos, ruixats que de matinada poden ser fortes en el sud de València i nord d'Alacant, gelades a l'interior i més fred. Demà es mantenen els núvols amb pluges febles en el terç nord.

Pérez Llorca reivindica l’estabilitat en la Comunitat enfront del ‘embolic i el fang’ del Govern

El president electe ha contraposat l'estabilitat després de la seua investidura amb PP i Vox a les ensopegades del Govern en el Congrés. També ha demanat una comissió mixta per la dana i ha reclamat eleccions generals.

Una manifestació a València ha exigit la fi del genocidi a Gaza i l’embargament d’armes a Israel

La marxa, emmarcada en el Dia Internacional de Solidaritat amb el Poble Palestí, ha reclamat ruptura total de relacions amb Israel i sancions internacionals.

El València examina l’estat anímic del Rayo a Vallecas

El Rayo busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.