16.3 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

4 detinguts per usar 170 bitllets falsos de 10 euros en comerços de Sax

Bitllets de 10 euros

Bitllets de 10 euros | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones, d’entre 16 i 31 anys i d’origen espanyol, per un delicte de falsificació de moneda per presumptament usar bitllets de 10 euros d’attrezzo per a fer pagaments en comerços de Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant).

 

L’institut armat ha explicat que va rebre diferents denúncies al llarg del passat mes de novembre d’establiments que asseguraven haver rebut bitllets de 10 euros falsos. Els agents de l’Àrea d’Investigació van iniciar una investigació i van donar amb un possible autor.

 

Un dels detinguts, suposadament, comprava els bitllets i els manipulava per a fer que paregueren reals i que després utilitzaven per a fer xicotets pagaments. L’home, després de ser citat en dependències policials, va reconéixer haver comprat, a través d’una aplicació mòbil, una série de bitllets d’atrezzo que imitaven als de 10 euros originals. 

 

A més, el detingut va relatar als agents el seu modus operandi: els bitllets que comprava per Internet tenien imprés en un costat la paraula ‘COPY’. D’eixa manera, tallava el costat i l’apedaçava amb cinta adhesiva. També va entregar voluntàriament els bitllets falsos que, fins i tot, tenia en el seu poder i que ascendien a 1680 euros.

 

A esta quantitat cal sumar els bitllets que van ser detectats en huit establiments. En total, s’han localitzat 19 (190 euros), a més dels bitllets que, fins i tot, estan en circulació i que no han sigut detectats i/o denunciats, i que, segons el detingut, podrien ser uns 52 bitllets, 520 euros.

 

Cal destacar que tots els bitllets detectats tenen la mateixa numeració de sèrie (PA7497803159) i tots presenten en algun dels seus costats tallats i manipulats amb cinta adhesiva. La Guàrdia Civil ha detingut a altres tres persones relacionades amb estos fets. Els quatre detinguts són espanyols, d’entre 16 i 31 anys, veïns de Sax. Han quedat en llibertat provisional amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

2-2: Gerard Moreno frena a Osasuna en El Sadar

Osasuna i Vila-real van empatar 2-2 en un partit d'anada i tornada marcat pel doblet de Gerard Moreno. Víctor Muñoz i Budimir van anotar per als rojillos.

Osasuna i Vila-real empaten 2-2 en El Sadar

Empat 2-2 en El Sadar: Osasuna va remuntar després del penal inicial de Gerard Moreno i Budimir va fer el 2-1; el Vila-real va igualar en un córner amb un altre gol del davanter.

Calum Hill seguix líder a Bahrain i Sergio García es col·loca tercer per a barallar el títol

Calum Hill conserva el lideratge a Bahrain després de firmar el parell del camp i Sergio García ascendix a la tercera plaça amb -12 després d'un 68 competitiu.

Eyong i Julián Álvarez, suplents en un Llevant-Atlètic amb sis canvis blanc-i-vermells

Les suplències de Etta Eyong i Julián Álvarez marquen el Llevant-Atlètic en el Ciutat de València. Iker Losada i Thiago Almada partixen com a titulars en un dol amb rotacions.

Osasuna remunta abans del descans i mana 2-1 davant el Vila-real

Osasuna es va anar al descans per davant després de donar la volta al penal inicial de Gerard Moreno amb punts de Víctor Muñoz i Davant Budimir. El pla de pressió alta va sostindre l'avantatge amb intervencions segures d'Herrera.

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.