22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

4 detinguts per usar 170 bitllets falsos de 10 euros en comerços de Sax

Bitllets de 10 euros

Bitllets de 10 euros | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones, d’entre 16 i 31 anys i d’origen espanyol, per un delicte de falsificació de moneda per presumptament usar bitllets de 10 euros d’attrezzo per a fer pagaments en comerços de Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant).

 

L’institut armat ha explicat que va rebre diferents denúncies al llarg del passat mes de novembre d’establiments que asseguraven haver rebut bitllets de 10 euros falsos. Els agents de l’Àrea d’Investigació van iniciar una investigació i van donar amb un possible autor.

 

Un dels detinguts, suposadament, comprava els bitllets i els manipulava per a fer que paregueren reals i que després utilitzaven per a fer xicotets pagaments. L’home, després de ser citat en dependències policials, va reconéixer haver comprat, a través d’una aplicació mòbil, una série de bitllets d’atrezzo que imitaven als de 10 euros originals. 

 

A més, el detingut va relatar als agents el seu modus operandi: els bitllets que comprava per Internet tenien imprés en un costat la paraula ‘COPY’. D’eixa manera, tallava el costat i l’apedaçava amb cinta adhesiva. També va entregar voluntàriament els bitllets falsos que, fins i tot, tenia en el seu poder i que ascendien a 1680 euros.

 

A esta quantitat cal sumar els bitllets que van ser detectats en huit establiments. En total, s’han localitzat 19 (190 euros), a més dels bitllets que, fins i tot, estan en circulació i que no han sigut detectats i/o denunciats, i que, segons el detingut, podrien ser uns 52 bitllets, 520 euros.

 

Cal destacar que tots els bitllets detectats tenen la mateixa numeració de sèrie (PA7497803159) i tots presenten en algun dels seus costats tallats i manipulats amb cinta adhesiva. La Guàrdia Civil ha detingut a altres tres persones relacionades amb estos fets. Els quatre detinguts són espanyols, d’entre 16 i 31 anys, veïns de Sax. Han quedat en llibertat provisional amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

El Govern ha aprovat un decret llei que limita preus en emergències amb dos topalls i devolucions automàtiques. El Consell de Ministres activarà la seua aplicació.

RTVE i TelevisaUnivision confirmen plans més enllà de Benidorm Fest per a bastir ponts amb Amèrica

RTVE i TelevisaUnivision han confirmat que treballen en nous projectes conjunts per a acostar el festival al mercat americà. L'estratègia es recolza en premis amb Miami i Estocolm i en l'aliança amb Spotify.