14.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

4 detinguts per usar 170 bitllets falsos de 10 euros en comerços de Sax

Bitllets de 10 euros

Bitllets de 10 euros | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones, d’entre 16 i 31 anys i d’origen espanyol, per un delicte de falsificació de moneda per presumptament usar bitllets de 10 euros d’attrezzo per a fer pagaments en comerços de Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant).

 

L’institut armat ha explicat que va rebre diferents denúncies al llarg del passat mes de novembre d’establiments que asseguraven haver rebut bitllets de 10 euros falsos. Els agents de l’Àrea d’Investigació van iniciar una investigació i van donar amb un possible autor.

 

Un dels detinguts, suposadament, comprava els bitllets i els manipulava per a fer que paregueren reals i que després utilitzaven per a fer xicotets pagaments. L’home, després de ser citat en dependències policials, va reconéixer haver comprat, a través d’una aplicació mòbil, una série de bitllets d’atrezzo que imitaven als de 10 euros originals. 

 

A més, el detingut va relatar als agents el seu modus operandi: els bitllets que comprava per Internet tenien imprés en un costat la paraula ‘COPY’. D’eixa manera, tallava el costat i l’apedaçava amb cinta adhesiva. També va entregar voluntàriament els bitllets falsos que, fins i tot, tenia en el seu poder i que ascendien a 1680 euros.

 

A esta quantitat cal sumar els bitllets que van ser detectats en huit establiments. En total, s’han localitzat 19 (190 euros), a més dels bitllets que, fins i tot, estan en circulació i que no han sigut detectats i/o denunciats, i que, segons el detingut, podrien ser uns 52 bitllets, 520 euros.

 

Cal destacar que tots els bitllets detectats tenen la mateixa numeració de sèrie (PA7497803159) i tots presenten en algun dels seus costats tallats i manipulats amb cinta adhesiva. La Guàrdia Civil ha detingut a altres tres persones relacionades amb estos fets. Els quatre detinguts són espanyols, d’entre 16 i 31 anys, veïns de Sax. Han quedat en llibertat provisional amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La factura detalla dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA: 165 euros

Una factura incorporada al sumari per la gestió de la DANA arreplega que Carlos Mazón i Maribel Vilaplana van menjar en El Ventorro dos menús per 165 euros. El document consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana i s'acompanya de fotos i pla del reservat.

El jutjat certifica que Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.48 el dia de la DANA

Un jutjat ha certificat els horaris d'entrada, pagament i eixida del cotxe de Maribel Vilaplana el 29 d'octubre. L'acusació popular demana tornar a citar-la.

La factura de l’esmorzar de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del 29 d'octubre de 2024, ja en el sumari sobre la gestió de la dana, reflectix dos menús per 165 euros en El Ventorro i figura a nom del PP.

Factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro: 165 euros per dos menús el dia de la dana

La factura del 29 d'octubre de 2024 arreplega 'dos menús concertats' per 165 euros i consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana. El document ja figura en el sumari de la causa sobre la gestió de la dana, al costat de fotos i un pla del reservat aportats pel propietari.

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.

Les exportacions agroalimentàries valencianes pugen un 8,7% fins a setembre

El sector suposa el 26,6% de les vendes exteriors valencianes i suma 7.402 milions entre gener i setembre de 2025, amb Alemanya com a principal destí.

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.