Anuncios

4 detinguts per usar 170 bitllets falsos de 10 euros en comerços de Sax

Bitllets de 10 euros

Bitllets de 10 euros | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones, d’entre 16 i 31 anys i d’origen espanyol, per un delicte de falsificació de moneda per presumptament usar bitllets de 10 euros d’attrezzo per a fer pagaments en comerços de Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant).

 

Anuncios

L’institut armat ha explicat que va rebre diferents denúncies al llarg del passat mes de novembre d’establiments que asseguraven haver rebut bitllets de 10 euros falsos. Els agents de l’Àrea d’Investigació van iniciar una investigació i van donar amb un possible autor.

 

Un dels detinguts, suposadament, comprava els bitllets i els manipulava per a fer que paregueren reals i que després utilitzaven per a fer xicotets pagaments. L’home, després de ser citat en dependències policials, va reconéixer haver comprat, a través d’una aplicació mòbil, una série de bitllets d’atrezzo que imitaven als de 10 euros originals. 

 

A més, el detingut va relatar als agents el seu modus operandi: els bitllets que comprava per Internet tenien imprés en un costat la paraula ‘COPY’. D’eixa manera, tallava el costat i l’apedaçava amb cinta adhesiva. També va entregar voluntàriament els bitllets falsos que, fins i tot, tenia en el seu poder i que ascendien a 1680 euros.

 

A esta quantitat cal sumar els bitllets que van ser detectats en huit establiments. En total, s’han localitzat 19 (190 euros), a més dels bitllets que, fins i tot, estan en circulació i que no han sigut detectats i/o denunciats, i que, segons el detingut, podrien ser uns 52 bitllets, 520 euros.

 

Cal destacar que tots els bitllets detectats tenen la mateixa numeració de sèrie (PA7497803159) i tots presenten en algun dels seus costats tallats i manipulats amb cinta adhesiva. La Guàrdia Civil ha detingut a altres tres persones relacionades amb estos fets. Els quatre detinguts són espanyols, d’entre 16 i 31 anys, veïns de Sax. Han quedat en llibertat provisional amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Camps insistix a liderar el PPCV i reivindica que part del vot de Vox vol majoria absoluta del PP

Francisco Camps manté la seua intenció d'encapçalar de nou el PP valencià i optar a la Presidència de la Generalitat, recolzat en una enquesta que situa la seua figura per damunt d'altres dirigents i reflectix que part dels votants de Vox desitja una majoria absoluta del PP.

El València Basket busca un altre colp en el OAKA per a portar el quint partit al Roig Arena

El València Basket pretén repetir triomf en un OAKA hostil per a allargar la sèrie de quarts d'Eurolliga davant Panathinaikos i decidir la passada en el Roig Arena. El conjunt taronja arriba reforçat per la seua última victòria, però condicionat per la lesió del seu capità Josep Puerto.

La jutgessa del cas DANA tomba l’acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez

La magistrada que investiga la gestió de la DANA descarta l'acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez en considerar que ja s'han practicat suficients diligències sobre el retard de l'avís És-Alert.

L’alcalde d’Utiel sosté que l’avís És-Alert va arribar massa tard per a evitar les morts per la dana

L'alcalde d'Utiel defén davant la jutgessa que l'avís massiu És-Alert es va enviar quan el poble ja estava negat i que les decisions prèvies, com suspendre les classes, van evitar més víctimes.

Pérez Llorca acusa l’oposició de convertir les comissions d’investigació en armes polítiques

Pérez Llorca sosté que les comissions d'investigació s'han desvirtuat i només servixen com a arma política, i acusa l'oposició de bloquejar compareixences clau sobre la dana.

L’enquesta ESTUDES reflectix un descens del consum de drogues entre jóvens malgrat l’alarmisme social

L'última enquesta ESTUDES de 2025 mostra un descens generalitzat del consum de drogues entre estudiants de 14 a 18 anys, en contrast amb la percepció de creixent alarmisme social sobre les addiccions i la salut mental juvenil.

Un estudi de la Universitat de València rescata la memòria de quatre pilotaris exiliats

Un equip de la Universitat de València ha reconstruït la trajectòria de quatre pilotaris valencians que es van veure obligats a l'exili durant la Guerra Civil i el franquisme, ressaltant el seu paper esportiu i el seu compromís democràtic.

Els taxistes col·lapsen el centre de València contra l’auge dels VTC i el vacio normatiu

Centenars de taxistes es mobilitzen a València per a denunciar l'augment de VTC, els anomenats cotxes negres, i el vacio normatiu que, al seu juí, afavorix la seua expansió. El Consell defén que ultima un decret per a equilibrar els dos sectors i garantir el servici als usuaris.
Anuncios