9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

4 detinguts per usar 170 bitllets falsos de 10 euros en comerços de Sax

Bitllets de 10 euros

Bitllets de 10 euros | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones, d’entre 16 i 31 anys i d’origen espanyol, per un delicte de falsificació de moneda per presumptament usar bitllets de 10 euros d’attrezzo per a fer pagaments en comerços de Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant).

 

L’institut armat ha explicat que va rebre diferents denúncies al llarg del passat mes de novembre d’establiments que asseguraven haver rebut bitllets de 10 euros falsos. Els agents de l’Àrea d’Investigació van iniciar una investigació i van donar amb un possible autor.

 

Un dels detinguts, suposadament, comprava els bitllets i els manipulava per a fer que paregueren reals i que després utilitzaven per a fer xicotets pagaments. L’home, després de ser citat en dependències policials, va reconéixer haver comprat, a través d’una aplicació mòbil, una série de bitllets d’atrezzo que imitaven als de 10 euros originals. 

 

A més, el detingut va relatar als agents el seu modus operandi: els bitllets que comprava per Internet tenien imprés en un costat la paraula ‘COPY’. D’eixa manera, tallava el costat i l’apedaçava amb cinta adhesiva. També va entregar voluntàriament els bitllets falsos que, fins i tot, tenia en el seu poder i que ascendien a 1680 euros.

 

A esta quantitat cal sumar els bitllets que van ser detectats en huit establiments. En total, s’han localitzat 19 (190 euros), a més dels bitllets que, fins i tot, estan en circulació i que no han sigut detectats i/o denunciats, i que, segons el detingut, podrien ser uns 52 bitllets, 520 euros.

 

Cal destacar que tots els bitllets detectats tenen la mateixa numeració de sèrie (PA7497803159) i tots presenten en algun dels seus costats tallats i manipulats amb cinta adhesiva. La Guàrdia Civil ha detingut a altres tres persones relacionades amb estos fets. Els quatre detinguts són espanyols, d’entre 16 i 31 anys, veïns de Sax. Han quedat en llibertat provisional amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.