16.5 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

6 detinguts per distribuir bitllets falsos de 5 euros en Alacant

Bitllets de 5 euros

Bitllets de 5 euros requisats pels agents | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat en la ciutat d’Alacant a un grup presumptament dedicat a la distribució de bitllets falsos de cinc euros en Espanya i Portugal. En l’operatiu han sigut detingudes sis persones.

 

Les investigacions van començar en 2015 davant la detecció d’un important increment d’exemplars falsificats, principalment en les comarques d’Alacant, ha informat este dilluns el Ministeri de l’Interior. Des d’eixe moment s’han desenvolupat diferents operacions de manera intermitent fins a l’actualitat.

 

El procés d’investigació ha sigut complex, han explicat, pel fet de què els bitllets de cinc euros no solen ser revisats pel públic, en general, pel seu baix valor, per això no solen registrar-se denúncies sobre este tema. Per este motiu, la informació que es rebia només arribava a través dels exemplars que eren detectats en el circuit financer.

 

La Policia Nacional va obrir diferents línies d’investigació que van permetre detectar bitllets falsos per tota Espanya, però principalment en el territori valencià, Madrid, Andalusia i Catalunya, encara que també en Portugal. Estes gestions van portar a la identificació de diferents individus amb antecedents policials per fets pareguts.

 

526 bitllets falsos

Una volta identificat el possible origen dels bitllets falsos, es van practicar dos registres simultanis en vivendes d’Alacant. En una de les cases es van trobar 526 exemplars falsos de bitllets de cinc euros. Els agents van detindre a sis presumptes distribuïdors, entre els que es trobava el presumpte líder de l’organització.

 

Amb esta operació es dóna per desarticulada una de les organitzacions més antigues dedicades a la distribució de diners falsos, ha ressaltat el Ministeri de l’Interior. Esta intervenció se suma a una altra que es va fer fa dos setmanes en Granada, a on es va detindre a un individu i una altra fa només uns dies en Huelva, a on es va desarticular una impremta clandestina dedicada a la falsificació de bitllets de 5, 10, 20 i 50 euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.