6 detinguts per distribuir bitllets falsos de 5 euros en Alacant

Bitllets de 5 euros

Bitllets de 5 euros requisats pels agents | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat en la ciutat d’Alacant a un grup presumptament dedicat a la distribució de bitllets falsos de cinc euros en Espanya i Portugal. En l’operatiu han sigut detingudes sis persones.

 

Les investigacions van començar en 2015 davant la detecció d’un important increment d’exemplars falsificats, principalment en les comarques d’Alacant, ha informat este dilluns el Ministeri de l’Interior. Des d’eixe moment s’han desenvolupat diferents operacions de manera intermitent fins a l’actualitat.

 

El procés d’investigació ha sigut complex, han explicat, pel fet de què els bitllets de cinc euros no solen ser revisats pel públic, en general, pel seu baix valor, per això no solen registrar-se denúncies sobre este tema. Per este motiu, la informació que es rebia només arribava a través dels exemplars que eren detectats en el circuit financer.

 

La Policia Nacional va obrir diferents línies d’investigació que van permetre detectar bitllets falsos per tota Espanya, però principalment en el territori valencià, Madrid, Andalusia i Catalunya, encara que també en Portugal. Estes gestions van portar a la identificació de diferents individus amb antecedents policials per fets pareguts.

 

526 bitllets falsos

Una volta identificat el possible origen dels bitllets falsos, es van practicar dos registres simultanis en vivendes d’Alacant. En una de les cases es van trobar 526 exemplars falsos de bitllets de cinc euros. Els agents van detindre a sis presumptes distribuïdors, entre els que es trobava el presumpte líder de l’organització.

 

Amb esta operació es dóna per desarticulada una de les organitzacions més antigues dedicades a la distribució de diners falsos, ha ressaltat el Ministeri de l’Interior. Esta intervenció se suma a una altra que es va fer fa dos setmanes en Granada, a on es va detindre a un individu i una altra fa només uns dies en Huelva, a on es va desarticular una impremta clandestina dedicada a la falsificació de bitllets de 5, 10, 20 i 50 euros.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022