6 detinguts per distribuir bitllets falsos de 5 euros en Alacant

Bitllets de 5 euros

Bitllets de 5 euros requisats pels agents | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat en la ciutat d’Alacant a un grup presumptament dedicat a la distribució de bitllets falsos de cinc euros en Espanya i Portugal. En l’operatiu han sigut detingudes sis persones.

 

Les investigacions van començar en 2015 davant la detecció d’un important increment d’exemplars falsificats, principalment en les comarques d’Alacant, ha informat este dilluns el Ministeri de l’Interior. Des d’eixe moment s’han desenvolupat diferents operacions de manera intermitent fins a l’actualitat.

 

El procés d’investigació ha sigut complex, han explicat, pel fet de què els bitllets de cinc euros no solen ser revisats pel públic, en general, pel seu baix valor, per això no solen registrar-se denúncies sobre este tema. Per este motiu, la informació que es rebia només arribava a través dels exemplars que eren detectats en el circuit financer.

 

La Policia Nacional va obrir diferents línies d’investigació que van permetre detectar bitllets falsos per tota Espanya, però principalment en el territori valencià, Madrid, Andalusia i Catalunya, encara que també en Portugal. Estes gestions van portar a la identificació de diferents individus amb antecedents policials per fets pareguts.

 

526 bitllets falsos

Una volta identificat el possible origen dels bitllets falsos, es van practicar dos registres simultanis en vivendes d’Alacant. En una de les cases es van trobar 526 exemplars falsos de bitllets de cinc euros. Els agents van detindre a sis presumptes distribuïdors, entre els que es trobava el presumpte líder de l’organització.

 

Amb esta operació es dóna per desarticulada una de les organitzacions més antigues dedicades a la distribució de diners falsos, ha ressaltat el Ministeri de l’Interior. Esta intervenció se suma a una altra que es va fer fa dos setmanes en Granada, a on es va detindre a un individu i una altra fa només uns dies en Huelva, a on es va desarticular una impremta clandestina dedicada a la falsificació de bitllets de 5, 10, 20 i 50 euros.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.