6 detinguts per distribuir bitllets falsos de 5 euros en Alacant

Bitllets de 5 euros

Bitllets de 5 euros requisats pels agents | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat en la ciutat d’Alacant a un grup presumptament dedicat a la distribució de bitllets falsos de cinc euros en Espanya i Portugal. En l’operatiu han sigut detingudes sis persones.

 

Les investigacions van començar en 2015 davant la detecció d’un important increment d’exemplars falsificats, principalment en les comarques d’Alacant, ha informat este dilluns el Ministeri de l’Interior. Des d’eixe moment s’han desenvolupat diferents operacions de manera intermitent fins a l’actualitat.

 

El procés d’investigació ha sigut complex, han explicat, pel fet de què els bitllets de cinc euros no solen ser revisats pel públic, en general, pel seu baix valor, per això no solen registrar-se denúncies sobre este tema. Per este motiu, la informació que es rebia només arribava a través dels exemplars que eren detectats en el circuit financer.

 

La Policia Nacional va obrir diferents línies d’investigació que van permetre detectar bitllets falsos per tota Espanya, però principalment en el territori valencià, Madrid, Andalusia i Catalunya, encara que també en Portugal. Estes gestions van portar a la identificació de diferents individus amb antecedents policials per fets pareguts.

 

526 bitllets falsos

Una volta identificat el possible origen dels bitllets falsos, es van practicar dos registres simultanis en vivendes d’Alacant. En una de les cases es van trobar 526 exemplars falsos de bitllets de cinc euros. Els agents van detindre a sis presumptes distribuïdors, entre els que es trobava el presumpte líder de l’organització.

 

Amb esta operació es dóna per desarticulada una de les organitzacions més antigues dedicades a la distribució de diners falsos, ha ressaltat el Ministeri de l’Interior. Esta intervenció se suma a una altra que es va fer fa dos setmanes en Granada, a on es va detindre a un individu i una altra fa només uns dies en Huelva, a on es va desarticular una impremta clandestina dedicada a la falsificació de bitllets de 5, 10, 20 i 50 euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.