9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

6 detinguts per distribuir bitllets falsos de 5 euros en Alacant

Bitllets de 5 euros

Bitllets de 5 euros requisats pels agents | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat en la ciutat d’Alacant a un grup presumptament dedicat a la distribució de bitllets falsos de cinc euros en Espanya i Portugal. En l’operatiu han sigut detingudes sis persones.

 

Les investigacions van començar en 2015 davant la detecció d’un important increment d’exemplars falsificats, principalment en les comarques d’Alacant, ha informat este dilluns el Ministeri de l’Interior. Des d’eixe moment s’han desenvolupat diferents operacions de manera intermitent fins a l’actualitat.

 

El procés d’investigació ha sigut complex, han explicat, pel fet de què els bitllets de cinc euros no solen ser revisats pel públic, en general, pel seu baix valor, per això no solen registrar-se denúncies sobre este tema. Per este motiu, la informació que es rebia només arribava a través dels exemplars que eren detectats en el circuit financer.

 

La Policia Nacional va obrir diferents línies d’investigació que van permetre detectar bitllets falsos per tota Espanya, però principalment en el territori valencià, Madrid, Andalusia i Catalunya, encara que també en Portugal. Estes gestions van portar a la identificació de diferents individus amb antecedents policials per fets pareguts.

 

526 bitllets falsos

Una volta identificat el possible origen dels bitllets falsos, es van practicar dos registres simultanis en vivendes d’Alacant. En una de les cases es van trobar 526 exemplars falsos de bitllets de cinc euros. Els agents van detindre a sis presumptes distribuïdors, entre els que es trobava el presumpte líder de l’organització.

 

Amb esta operació es dóna per desarticulada una de les organitzacions més antigues dedicades a la distribució de diners falsos, ha ressaltat el Ministeri de l’Interior. Esta intervenció se suma a una altra que es va fer fa dos setmanes en Granada, a on es va detindre a un individu i una altra fa només uns dies en Huelva, a on es va desarticular una impremta clandestina dedicada a la falsificació de bitllets de 5, 10, 20 i 50 euros.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.