11 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Emergències declara estabilitzat l’incendi de Calles i els veïns poden tornar a les seues cases

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha assegurat que el treball realitzat sobre el terreny pel dispositiu d’extinció les últimes hores “permet declarar estabilitzat l’incendi de Calles i que puguem baixar el nivell d’emergència de situació 2 a situació 0”.

Ángel ha explicat que, en este nou escenari, “la Unitat Militar d’Emergències es pot retirar a la base de Bétera i els veïns d’Alcotas que, per seguretat van ser desallotjats, ja poden tornar a la seua casa”.

Durant la reunió de coordinació al Lloc de Comandament Avançat, el director de l’extinció, l’inspector en cap del Consorci de Bombers de València José Miguel Basset, ha donat per estabilitzat l’incendi després de valorar amb els responsables de la Generalitat la situació del perímetre afectat , que es manté a 220 hectàrees.

José María Ángel ha indicat que “encara que en este moment l’evolució és favorable queden encara intenses jornades de treball per declarar-ho extingit. Per este motiu, es mantindrà a la zona un dispositiu de medis terrestres d’extinció”.

En este sentit, el secretari autonòmic ha informat que quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat i quatre brigades forestals del Consorci Provincial de Bombers continuaran desenvolupant tasques de segellat del perímetre i que executaran tasques de vigilància per evitar que no es revive cap zona del perímetre.

Últimes notícies

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.