12.9 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Emergències declara estabilitzat l’incendi de Calles i els veïns poden tornar a les seues cases

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha assegurat que el treball realitzat sobre el terreny pel dispositiu d’extinció les últimes hores “permet declarar estabilitzat l’incendi de Calles i que puguem baixar el nivell d’emergència de situació 2 a situació 0”.

Ángel ha explicat que, en este nou escenari, “la Unitat Militar d’Emergències es pot retirar a la base de Bétera i els veïns d’Alcotas que, per seguretat van ser desallotjats, ja poden tornar a la seua casa”.

Durant la reunió de coordinació al Lloc de Comandament Avançat, el director de l’extinció, l’inspector en cap del Consorci de Bombers de València José Miguel Basset, ha donat per estabilitzat l’incendi després de valorar amb els responsables de la Generalitat la situació del perímetre afectat , que es manté a 220 hectàrees.

José María Ángel ha indicat que “encara que en este moment l’evolució és favorable queden encara intenses jornades de treball per declarar-ho extingit. Per este motiu, es mantindrà a la zona un dispositiu de medis terrestres d’extinció”.

En este sentit, el secretari autonòmic ha informat que quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat i quatre brigades forestals del Consorci Provincial de Bombers continuaran desenvolupant tasques de segellat del perímetre i que executaran tasques de vigilància per evitar que no es revive cap zona del perímetre.

Últimes notícies

Tretze detinguts i desmantellades dos fàbriques clandestines de tabac a Toledo i València

La Policia Nacional i l'Agència Tributària han desmantellat dos fàbriques clandestines de tabac a Toledo i València i han detingut a tretze persones. S'han confiscat quinze tones de picada i 180.000 paquets falsificats destinades al mercat nacional.

El ple d’investidura de Pérez Llorca serà el 27 de novembre a les 11.00

Les Corts celebraran el 27 de novembre a les 11.00 el ple per a investir a Juanfran Pérez Llorca com president de la Generalitat. Vox té la clau de la votació.

Les Corts fixen el 27 de novembre per a investir a Pérez Llorca com president de la Generalitat

El ple d'investidura de Juanfran Pérez Llorca serà el dijous 27 de novembre a les 11.00. Necessita majoria absoluta o, en segona votació, majoria simple; Vox és decisiu.

Torrons de Xixona per a gossos: El Llop llança dolços nadalencs per a mascotes

El Llop ha llançat torrons de coco i carlota i polvorons d'arròs per a gossos, amb textura crunchy, sense sucres afegits i amb racions orientatives per grandària.

Infància de 14 municipis de València presenta mesures per a la reconstrucció postdana

35 xiquets i adolescents de 14 municipis han treballat un any i presenten un document amb mesures per a la reconstrucció després de la DANA i futures emergències.

La Guàrdia Civil ha detingut al lladre d’una gasolinera de Vinalesa després d’amenaçar de mort a la treballadora

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 48 anys per un robatori amb violència en una gasolinera de Vinalesa. Va amenaçar a l'empleada, va fugir amb moto i es van recuperar 600 euros.

Detinguts dos hòmens amb 4,8 quilos d’haixixs en l’àrea de servici La Ribera de Cabanes

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens en l'AP-7 després de localitzar 4,8 quilos d'haixixs ocults en un cotxe en l'àrea de servici La Ribera de Cabanes. La troballa es va produir en un control preventiu amb suport d'un gos detector.

El Sindicat Mèdic exigix tancar el centre de salut de La Coma després d’amenaces i una agressió

El sindicat CESM-CV ha exigit el tancament del centre de salut de La Coma, a Paterna, després d'una amenaça de mort a un metge i una recent agressió amb arma blanca a una infermera. Denúncia una situació d'inseguretat sostinguda i reclama mesures urgents i presència policial permanent.