Emergències declara estabilitzat l’incendi de Calles i els veïns poden tornar a les seues cases

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha assegurat que el treball realitzat sobre el terreny pel dispositiu d’extinció les últimes hores “permet declarar estabilitzat l’incendi de Calles i que puguem baixar el nivell d’emergència de situació 2 a situació 0”.

Ángel ha explicat que, en este nou escenari, “la Unitat Militar d’Emergències es pot retirar a la base de Bétera i els veïns d’Alcotas que, per seguretat van ser desallotjats, ja poden tornar a la seua casa”.

Durant la reunió de coordinació al Lloc de Comandament Avançat, el director de l’extinció, l’inspector en cap del Consorci de Bombers de València José Miguel Basset, ha donat per estabilitzat l’incendi després de valorar amb els responsables de la Generalitat la situació del perímetre afectat , que es manté a 220 hectàrees.

José María Ángel ha indicat que “encara que en este moment l’evolució és favorable queden encara intenses jornades de treball per declarar-ho extingit. Per este motiu, es mantindrà a la zona un dispositiu de medis terrestres d’extinció”.

En este sentit, el secretari autonòmic ha informat que quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat i quatre brigades forestals del Consorci Provincial de Bombers continuaran desenvolupant tasques de segellat del perímetre i que executaran tasques de vigilància per evitar que no es revive cap zona del perímetre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, possible pluja i màximes a la baixa

El cap de setmana arriba amb més nuvolositat i amb precipitacions puntuals en el sud de València i nord d'Alacant. Les màximes baixaran, més a l'interior el dissabte, amb vents de l'est i nord-est.

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.