11 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Destapen una estafa internacional en la venda de raïm ecològic per a la Nit de Cap d’any en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha destapat una macroestafa a nivell internacional en la que 15 tones de raïm convencional s’haurien comercialitzat en el mercat com de categoria ecològica, a través d’una empresa que suposadament hauria obtingut de manera il·legal uns ingressos que oscil·len entre els 14.000 i 24.000 euros per la venda del producte.

 

A conseqüència d’estos fets els agents de l’Equip ROCA investiguen a tres persones, dos hòmens de 54 i 20 anys i una dona de 51, per un delicte d’estafa, pertinença a grup criminal, falsedat documental i un delicte continuat contra els drets dels consumidors.

 

La suposada activitat delictiva dels autors consistia en la venda de raïm convencional com si fora ecològic per a la Nit de Cap d’any, sense reunir els requisits necessaris per a ser-ho, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

La Guàrdia Civil ha comprovat que l’activitat més recent d’esta empresa havia sigut l’enviament de 20 tones de raïm suposadament ecològic a diferents empreses establides en Madrid, Navarra, Barcelona i Perpignan (França). Les anàlisis fetes van determinar que només cinc de les 20 tones venudes s’havien recol·lectat de vinyes de cultiu ecològic.

L’Equip ROCA de la Guàrdia Civil d’Ibi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), va iniciar una investigació a mitjan de desembre després de què el Comité d’Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV) i el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Protegida Raïm de taula Embossat del Vinalopó posaren en coneixement dels agents un possible frau alimentari relacionat amb la venda de raïm de taula.

 

680 quilograms en total

Segons les declaracions recollides d’estes dos organitzacions, la defraudació que estava fent una empresa situada en la localitat d’Agost, en l’Alacantí (Alacant), consistia en la venda de raïm convencional com a raïm ecològic, usant per a això una sèrie de segells i logotips falsificats.

 

Hores més tard a l’inici de les investigacions, els efectius van esbrinar que un camió anava a transportar alguns quilos de raïm des de la localitat alacantina de Monforte del Cid, en el Vinalopó Mitjà a MercaBarcelona. Una volta va ser interceptat este vehicle, es va fer un registre de la càrrega que transportava per a la seua verificació.

 

Una volta constatats els resultats de les anàlisis de la qualitat de la fruita i que les caixes que contenien el raïm estaven identificades com a categoria ecològica, els agents van procedir a la retirada dels adhesius de les caixes que contenien el producte i a la immobilització de la càrrega, que ascendia a un total de 680 quilograms de raïm.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.