27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Destapen una estafa internacional en la venda de raïm ecològic per a la Nit de Cap d’any en Alacant

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Guàrdia Civil d’Alacant ha destapat una macroestafa a nivell internacional en la que 15 tones de raïm convencional s’haurien comercialitzat en el mercat com de categoria ecològica, a través d’una empresa que suposadament hauria obtingut de manera il·legal uns ingressos que oscil·len entre els 14.000 i 24.000 euros per la venda del producte.

 

A conseqüència d’estos fets els agents de l’Equip ROCA investiguen a tres persones, dos hòmens de 54 i 20 anys i una dona de 51, per un delicte d’estafa, pertinença a grup criminal, falsedat documental i un delicte continuat contra els drets dels consumidors.

 

La suposada activitat delictiva dels autors consistia en la venda de raïm convencional com si fora ecològic per a la Nit de Cap d’any, sense reunir els requisits necessaris per a ser-ho, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

La Guàrdia Civil ha comprovat que l’activitat més recent d’esta empresa havia sigut l’enviament de 20 tones de raïm suposadament ecològic a diferents empreses establides en Madrid, Navarra, Barcelona i Perpignan (França). Les anàlisis fetes van determinar que només cinc de les 20 tones venudes s’havien recol·lectat de vinyes de cultiu ecològic.

L’Equip ROCA de la Guàrdia Civil d’Ibi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), va iniciar una investigació a mitjan de desembre després de què el Comité d’Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV) i el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Protegida Raïm de taula Embossat del Vinalopó posaren en coneixement dels agents un possible frau alimentari relacionat amb la venda de raïm de taula.

 

680 quilograms en total

Segons les declaracions recollides d’estes dos organitzacions, la defraudació que estava fent una empresa situada en la localitat d’Agost, en l’Alacantí (Alacant), consistia en la venda de raïm convencional com a raïm ecològic, usant per a això una sèrie de segells i logotips falsificats.

 

Hores més tard a l’inici de les investigacions, els efectius van esbrinar que un camió anava a transportar alguns quilos de raïm des de la localitat alacantina de Monforte del Cid, en el Vinalopó Mitjà a MercaBarcelona. Una volta va ser interceptat este vehicle, es va fer un registre de la càrrega que transportava per a la seua verificació.

 

Una volta constatats els resultats de les anàlisis de la qualitat de la fruita i que les caixes que contenien el raïm estaven identificades com a categoria ecològica, els agents van procedir a la retirada dels adhesius de les caixes que contenien el producte i a la immobilització de la càrrega, que ascendia a un total de 680 quilograms de raïm.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.