80 desallotjats i 830 ha cremades en l’incendi de Beneixama

Incendi Beneixama dimarts de matí

Els efectius tracten de controlar el foc virulent que s’escampa en la zona de la Solana de Beneixama | Agències

 

 

ACTUALITZAT 10.40 hores. 

Continua cremant amb força l’incendi de Beneixama, en la zona de la Solana. A estes hores ja s’han cremat 830 hectàrees i s’han desallotjat 80 persones, algunes d’elles, fins a dos voltes, ja que volien intentar tornar a sa casa. Esta nit, els ajuntaments de la zona han col·laborat entre ells per a poder ubicar a les famílies per a dormir en polideportius o albergs.

 

Pel moment, l’incendi encara no ha pogut ser perimetrat, però gràcies al canvi de vent d’esta nit, més humit, les faenes d’extinció evolucionen favorablement. Pel moment, la zona continua en risc i les causes del foc encara no s’han pogut determinar.

 

Des dels servicis d’Emergències de la Generalitat Valenciana s’insistix a la població per a que no s’acoste a l’incendi ni dificulte els treballs dels equips d’extinció, que porten treballant des d’ahir a migdia en la zona.

 

 

 

 

Incendi Beneixama

Espectacular columna de fum en l’incendi de Beneixama | Twitter

 

ACTUALITZAT 20.30 hores

L’incendi a Beneixama està descontrolat i ha cremat ja 500 hectàrees. La rapidesa amb les quals les flames avancen per la zona ha obligat a hores d’ara a evacuar a més de 45 persones de vivendes pròximes. De fet, un comunicat emés des de l’Ajuntament de Banyeres, aconsella als residents dels edificis entre la Central Elèctrica de Beneixama i la Venda el Borrego que desallotgen les cases i no intenten accedir a elles per motius de seguretat.

 

 

L’ enorme columna de fum que pot vore’s des de gran part de la comarca està afectant el trànsit aeri, obligant alguns avions a desviar-se del seu recorregut degut a la falta de visió. Les condicions per a l’extinció del foc, són en estos moments molt preocupants, ja que la zona on s’han iniciat les flames es molt difícil d’accedir per als efectius d’emergències.

 

De fet, l’incident ha obligat a activar els servicis de la Unitat Militar d’Emergències (UME) de Bétera, i ja s’han sol·licitat mitjans de Saragossa, Conca, Guadalajara i Múrcia. D’acord amb el 112, en estos moments participen en l’extinció del foc 56 equips terrestres i altres 15 avions i helicòpters. 

 

 

 

ACTUALITZAT 19.00 hores

Diferents ajuntament han demanat als seus veïns que abandonen les seues casetes, si estan en la zona afectada. Com és el cas de Banyeres de Mariola.

 

Altres ajuntaments, estan fent-se ressó durant la vesprada de la catàstrofe, per a alertar als seus veïns, com el de Bocairent o el de Fontanars dels Alforins

 

 

 

Es declara l’incendi a els 14.00 hores

Efectius terrestres i mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi forestal que s’ha iniciat a les 14.00 hores en una serra de Beneixama, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant). Segons algunes fonts, l’incendi està en la carretera del Moro, entre Beneixama i Fontanars dels Alforins, en la Vall d’Albaida, en el quilòmetre 7 de la CV-804.

 

La grandaria de les flames ha obligat a intervindre a la Unitat Militar d’Emergències i han sigut evacuades deu persones de vivendes disseminades de la zona. També, s’ha tallat la carretera CV-657 en el punt quilomètric 4 del terme municipal de Beneixama a conseqüència de l’incendi.

 

Ara mateix, les fotografies i els vídeos són aterridors i criden a la col·laboració de tots els efectius possibles. Segons Emergències de la Generalitat, estan treballant en l’extinció del foc 8 mitjans aeris, 2 autobombes, 2 unitats de Bombers Forestals i 1 dotació de Bombers de la Diputació d’Alacant.

 

 

 

Es dona la circumstància que cap al migdia també s’ha produït un incendi molt prop de la zona, en el terme de Biar, tot i que s’ha donat per extingit a les 13.29 hores.

 

 

 

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.

El Vila-real festeja el seu passe a la Champions amb una volta d’honor i una graderia entregada

El Vila-real va celebrar la golejada davant el Llevant i la seua classificació matemàtica per a la Lliga de Campions amb una volta d'honor, l'himne de la competició i una graderia totalment entregada.

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.