80 desallotjats i 830 ha cremades en l’incendi de Beneixama

Incendi Beneixama dimarts de matí

Els efectius tracten de controlar el foc virulent que s’escampa en la zona de la Solana de Beneixama | Agències

 

 

ACTUALITZAT 10.40 hores. 

Continua cremant amb força l’incendi de Beneixama, en la zona de la Solana. A estes hores ja s’han cremat 830 hectàrees i s’han desallotjat 80 persones, algunes d’elles, fins a dos voltes, ja que volien intentar tornar a sa casa. Esta nit, els ajuntaments de la zona han col·laborat entre ells per a poder ubicar a les famílies per a dormir en polideportius o albergs.

 

Pel moment, l’incendi encara no ha pogut ser perimetrat, però gràcies al canvi de vent d’esta nit, més humit, les faenes d’extinció evolucionen favorablement. Pel moment, la zona continua en risc i les causes del foc encara no s’han pogut determinar.

 

Des dels servicis d’Emergències de la Generalitat Valenciana s’insistix a la població per a que no s’acoste a l’incendi ni dificulte els treballs dels equips d’extinció, que porten treballant des d’ahir a migdia en la zona.

 

 

 

 

Incendi Beneixama

Espectacular columna de fum en l’incendi de Beneixama | Twitter

 

ACTUALITZAT 20.30 hores

L’incendi a Beneixama està descontrolat i ha cremat ja 500 hectàrees. La rapidesa amb les quals les flames avancen per la zona ha obligat a hores d’ara a evacuar a més de 45 persones de vivendes pròximes. De fet, un comunicat emés des de l’Ajuntament de Banyeres, aconsella als residents dels edificis entre la Central Elèctrica de Beneixama i la Venda el Borrego que desallotgen les cases i no intenten accedir a elles per motius de seguretat.

 

 

L’ enorme columna de fum que pot vore’s des de gran part de la comarca està afectant el trànsit aeri, obligant alguns avions a desviar-se del seu recorregut degut a la falta de visió. Les condicions per a l’extinció del foc, són en estos moments molt preocupants, ja que la zona on s’han iniciat les flames es molt difícil d’accedir per als efectius d’emergències.

 

De fet, l’incident ha obligat a activar els servicis de la Unitat Militar d’Emergències (UME) de Bétera, i ja s’han sol·licitat mitjans de Saragossa, Conca, Guadalajara i Múrcia. D’acord amb el 112, en estos moments participen en l’extinció del foc 56 equips terrestres i altres 15 avions i helicòpters. 

 

 

 

ACTUALITZAT 19.00 hores

Diferents ajuntament han demanat als seus veïns que abandonen les seues casetes, si estan en la zona afectada. Com és el cas de Banyeres de Mariola.

 

Altres ajuntaments, estan fent-se ressó durant la vesprada de la catàstrofe, per a alertar als seus veïns, com el de Bocairent o el de Fontanars dels Alforins

 

 

 

Es declara l’incendi a els 14.00 hores

Efectius terrestres i mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi forestal que s’ha iniciat a les 14.00 hores en una serra de Beneixama, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant). Segons algunes fonts, l’incendi està en la carretera del Moro, entre Beneixama i Fontanars dels Alforins, en la Vall d’Albaida, en el quilòmetre 7 de la CV-804.

 

La grandaria de les flames ha obligat a intervindre a la Unitat Militar d’Emergències i han sigut evacuades deu persones de vivendes disseminades de la zona. També, s’ha tallat la carretera CV-657 en el punt quilomètric 4 del terme municipal de Beneixama a conseqüència de l’incendi.

 

Ara mateix, les fotografies i els vídeos són aterridors i criden a la col·laboració de tots els efectius possibles. Segons Emergències de la Generalitat, estan treballant en l’extinció del foc 8 mitjans aeris, 2 autobombes, 2 unitats de Bombers Forestals i 1 dotació de Bombers de la Diputació d’Alacant.

 

 

 

Es dona la circumstància que cap al migdia també s’ha produït un incendi molt prop de la zona, en el terme de Biar, tot i que s’ha donat per extingit a les 13.29 hores.

 

 

 

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.