Incendi en una torre prefabricada de la Ciutat de les Arts i les Ciències

Incendi Ciutat de les Arts

La columna de fum negre es veu des de diferents punts de la ciutat | Bombers de València

 

ATUALITZAT 12.48 hores. Un incendi afecta a una torre prefabricada de l’Oceanogràfic situat en la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. Segons han informat el cos municipal de bombers, l’incendi ha provocat una gran columna de fum negre en l’entorn, que pot ser vista des de diferents punts de la ciutat.

 

Incendi Ciutat de les Arts

La columna de fum vista des del sud de la ciutat | Twitter

 

 

Segons fonts oficials, l’incendi s’ha produït en l’àrea d’accés a la zona de taurons, cosa que ha obligat a evacuar als visitants del recinte, encara que no ha provocat cap dany ni en els animals ni en persones, segons han informat fonts del mateix espai i del cos municipal de bombers.

 

L’incendi, segons fonts de l’Oceanogràfic, ha afectat  una de les torres d’accés a la zona de taurons, una àrea tècnica, a nivell de superfície, recoberta de poliestiré, que simula roques.

 

La densa columna de fum generada ha obligat a desallotjar sobre les 11.00 hores a visitants —la xifra dels quals ha sigut de 1.400, segons ha publicat el diari ‘Levante’— i a personal. Segons el mateix diari, pareix ser que l’origen de l’incendi ha sigut una purna que ha saltat d’unes obres de condicionament que estaven fent en el lloc, que ha quedat arrassat.

 

Encara que el foc ja ha sigut controlat, s’està a l’espera que els bombers determinen la viabilitat del recinte encara que, al principi, es preveu tancar l’espai durant tot el dia de hui i compensar als visitants que han hagut de ser desallotjats, han apuntat fonts de l’Oceanogràfic.

 

Incendi Ciutat de les Arts

El Museu Príncep Felip envoltat de fum | Twitter

 

  

Les mateixes fonts han subratllat que no hi ha hagut danys ni per a animals ni visitants, i han destacat la ràpida actuació dels bombers i del personal en el control de l’incendi i l’evacuació del parc, situat a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València.

 

 

Incendi Ciutat de les Arts

Incendi en la Ciutat de les Arts 1 | Cedida

 

Fins al lloc, s’han desplaçat bombers dels parcs del Sud i de Campanar, a més d’una bomba urbana pesada i una bomba lleugera i un vehicle de comandament, entre altres mitjans.

 

Ací podeu vore algun dels vídeos de l’espectacular incendi:

 

 

 

Finalment, fonts del mateix parc han difós imàtgens que ensenyaven que tot ha tornat a la normalitat després d’uns minuts de preocupació en la capital valenciana:

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.