Mor un bebé de nou mesos per un error mèdic en Madrid

 

Un bebé de només nou mesos ha mort en Madrid després d’una presumpta negligència mèdica. Els fets van passar durant el mes de febrer en l’Hospital Universitari Gregorio Marañón, concretament, tres mesos després de què el menut fora sotmés a un trasplantament de cor per haver nascut amb problemes cardíacs. Durant el procés de recuperació de l’operació, els metges li van administrar deu voltes més medicina que la que li havien prescrit, de manera oral i totalment accidental. 

 

Una dosi 10 voltes superior

D’eixa manera, i segons l’historial clínic —al que ha tingut accés ‘El Mundo’—, «a primera hora del matí del 4 de febrer se li administra per error una dosi 10 voltes superior a la corresponent de micofenolat». Eixe component és un immunosupressor que s’administra habitualment en el tractament de pacients que han tingut un trasplantament d’òrgans. 

 

Fet i fet, el xiquet va rebre 1.000 mil·ligrams de micofenolat, en comptes de 100, que era la quantitat que li corresponia. I, a pesar de què els metges van intentar revertir els efectes subministrant-li «carbó i colestiramina», el menut va acabar morint dos setmanes després per una necrosi intestinal. No és l’únic bebé mort a causa d’una preumpta negligència mèdica en Espanya. El novembre passat, una bebé va morir en l’Hospital de Vinaròs a causa d’una sobredosi de sucre administrada per error.

 

El bebé va empitjorar ràpidament

Evidentment, els efectes de la negligència no van tardar en aparéixer, i durant la vesprada del 4 de febrer els informes arrepleguen la informació següent: «Els efectes secundaris descrits per micofenolat són hematològics, gàstrics, intestinals i metabòlics. Pla: vigilar efectes adversos per sobredosificació de micofenolat». Una situació que va empitjorar al llarg de les hores següents.

 

«Presenta un deteriorament brusc, clínic, amb acidosi metabòlica i làctica important. Augment de la distensió abdominal 24 hores més tard. Es fa una ecografia i TC abdominal, decidint-se a dur a terme una revisió quirúrgica de l’abdomen el dia 5/02 per sospita d’isquèmia i perforació intestinal, i es retira catèter de diàlisi permanent. Des d’eixe moment, i fins a la mort del pacient, es manté dieta absoluta amb nutrició parenteral».

 

Però no només això, sinó que set hores després el bebé va ser diagnosticat «d’infart intestinal» i de gastritis aguda amb hemorràgia, motiu pel que va haver de rebre ventilació mecànica a conseqüència de la falta de reg sanguini en la zona. Finalment, el menut moria el 19 de febrer, només tres dies després de què els metges es vegeren obligats a proporcionar-li «suport vasoactiu». Fins al moment, ni l’Hospital ni la Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid han volgut pronunciar-se al respecte. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.