Mor un bebé de nou mesos per un error mèdic en Madrid

 

Un bebé de només nou mesos ha mort en Madrid després d’una presumpta negligència mèdica. Els fets van passar durant el mes de febrer en l’Hospital Universitari Gregorio Marañón, concretament, tres mesos després de què el menut fora sotmés a un trasplantament de cor per haver nascut amb problemes cardíacs. Durant el procés de recuperació de l’operació, els metges li van administrar deu voltes més medicina que la que li havien prescrit, de manera oral i totalment accidental. 

 

Una dosi 10 voltes superior

D’eixa manera, i segons l’historial clínic —al que ha tingut accés ‘El Mundo’—, «a primera hora del matí del 4 de febrer se li administra per error una dosi 10 voltes superior a la corresponent de micofenolat». Eixe component és un immunosupressor que s’administra habitualment en el tractament de pacients que han tingut un trasplantament d’òrgans. 

 

Fet i fet, el xiquet va rebre 1.000 mil·ligrams de micofenolat, en comptes de 100, que era la quantitat que li corresponia. I, a pesar de què els metges van intentar revertir els efectes subministrant-li «carbó i colestiramina», el menut va acabar morint dos setmanes després per una necrosi intestinal. No és l’únic bebé mort a causa d’una preumpta negligència mèdica en Espanya. El novembre passat, una bebé va morir en l’Hospital de Vinaròs a causa d’una sobredosi de sucre administrada per error.

 

El bebé va empitjorar ràpidament

Evidentment, els efectes de la negligència no van tardar en aparéixer, i durant la vesprada del 4 de febrer els informes arrepleguen la informació següent: «Els efectes secundaris descrits per micofenolat són hematològics, gàstrics, intestinals i metabòlics. Pla: vigilar efectes adversos per sobredosificació de micofenolat». Una situació que va empitjorar al llarg de les hores següents.

 

«Presenta un deteriorament brusc, clínic, amb acidosi metabòlica i làctica important. Augment de la distensió abdominal 24 hores més tard. Es fa una ecografia i TC abdominal, decidint-se a dur a terme una revisió quirúrgica de l’abdomen el dia 5/02 per sospita d’isquèmia i perforació intestinal, i es retira catèter de diàlisi permanent. Des d’eixe moment, i fins a la mort del pacient, es manté dieta absoluta amb nutrició parenteral».

 

Però no només això, sinó que set hores després el bebé va ser diagnosticat «d’infart intestinal» i de gastritis aguda amb hemorràgia, motiu pel que va haver de rebre ventilació mecànica a conseqüència de la falta de reg sanguini en la zona. Finalment, el menut moria el 19 de febrer, només tres dies després de què els metges es vegeren obligats a proporcionar-li «suport vasoactiu». Fins al moment, ni l’Hospital ni la Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid han volgut pronunciar-se al respecte. 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jupol denuncia la tardana mobilització de la Policia Nacional durant la dana de 2024 a València

El sindicat Jupol acusa la Direcció Superior de València de reaccionar tard davant la dana de 2024 i de deixar sense desplegar a unitats preparades mentres es derivava als agents al 112 com a voluntaris per a retirar fang.

El pallasso alacantí David García Coll lidera Kurios, l’espectacle de Circ del Sol a Alacant

L'artista alacantí David García Coll encarna a un científic idealista del segle XIX en Kurios, el muntatge de Circ del Sol que arribarà a la Platja de Sant Joan del 16 de juliol al 23 d'agost.

L’Eurocambra alça la immunitat a Alvise Pérez perquè siga jutjat per assetjament a la fiscal Gisbert

El Parlament Europeu ha alçat la immunitat parlamentària de Luis Alvise Pérez, líder des Va acabar la Festa, perquè el Tribunal Suprem puga investigar-li per presumpte assetjament a la fiscal de delictes d'odi Susana Gisbert.

La jutgessa que investiga la DANA citarà a Carlos Mazón com a testimoni després de la decisió de l’Audiència

La jutgessa del Jutjat 3 de Catarroja posposa la citació com a testimoni del expresident de la Generalitat Carlos Mazón fins que l'Audiència de València resolga el seu recurs per a personar-se en la causa per la DANA.

La Comunitat Valenciana se situa com la tercera regió amb menor sinistralitat laboral

La Comunitat Valenciana es consolida com la tercera autonomia amb menor sinistralitat laboral, reduïx accidents i reforça la prevenció en la reincorporació després d'una baixa.

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.