10.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Mor un bebé de nou mesos per un error mèdic en Madrid

 

Un bebé de només nou mesos ha mort en Madrid després d’una presumpta negligència mèdica. Els fets van passar durant el mes de febrer en l’Hospital Universitari Gregorio Marañón, concretament, tres mesos després de què el menut fora sotmés a un trasplantament de cor per haver nascut amb problemes cardíacs. Durant el procés de recuperació de l’operació, els metges li van administrar deu voltes més medicina que la que li havien prescrit, de manera oral i totalment accidental. 

 

Una dosi 10 voltes superior

D’eixa manera, i segons l’historial clínic —al que ha tingut accés ‘El Mundo’—, «a primera hora del matí del 4 de febrer se li administra per error una dosi 10 voltes superior a la corresponent de micofenolat». Eixe component és un immunosupressor que s’administra habitualment en el tractament de pacients que han tingut un trasplantament d’òrgans. 

 

Fet i fet, el xiquet va rebre 1.000 mil·ligrams de micofenolat, en comptes de 100, que era la quantitat que li corresponia. I, a pesar de què els metges van intentar revertir els efectes subministrant-li «carbó i colestiramina», el menut va acabar morint dos setmanes després per una necrosi intestinal. No és l’únic bebé mort a causa d’una preumpta negligència mèdica en Espanya. El novembre passat, una bebé va morir en l’Hospital de Vinaròs a causa d’una sobredosi de sucre administrada per error.

 

El bebé va empitjorar ràpidament

Evidentment, els efectes de la negligència no van tardar en aparéixer, i durant la vesprada del 4 de febrer els informes arrepleguen la informació següent: «Els efectes secundaris descrits per micofenolat són hematològics, gàstrics, intestinals i metabòlics. Pla: vigilar efectes adversos per sobredosificació de micofenolat». Una situació que va empitjorar al llarg de les hores següents.

 

«Presenta un deteriorament brusc, clínic, amb acidosi metabòlica i làctica important. Augment de la distensió abdominal 24 hores més tard. Es fa una ecografia i TC abdominal, decidint-se a dur a terme una revisió quirúrgica de l’abdomen el dia 5/02 per sospita d’isquèmia i perforació intestinal, i es retira catèter de diàlisi permanent. Des d’eixe moment, i fins a la mort del pacient, es manté dieta absoluta amb nutrició parenteral».

 

Però no només això, sinó que set hores després el bebé va ser diagnosticat «d’infart intestinal» i de gastritis aguda amb hemorràgia, motiu pel que va haver de rebre ventilació mecànica a conseqüència de la falta de reg sanguini en la zona. Finalment, el menut moria el 19 de febrer, només tres dies després de què els metges es vegeren obligats a proporcionar-li «suport vasoactiu». Fins al moment, ni l’Hospital ni la Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid han volgut pronunciar-se al respecte. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.